УДК 37.01 ORCID iD 0000-0001-836 ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ЯК УМОВА ЙОГО СТАНОВЛЕННЯ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
Ключові слова:
Ключові слова: освітній простір, продуктивне шкільне навчання, навчальні зони, дизайн кімнат, бренд, відкритий простір.Анотація
У статті автором проаналізовано психолого-педагогічний вплив на учасників освітнього процесу традиційних та інноваційних підходів у дизайні освітнього простору. Розкрито особливості відкритого простору (Open space), подано характеристику його переваг і недоліків та поради щодо відкритості й комфортності навчального простору в закладі загальної середньої освіти. Автор наголошує на важливості проектування освітнього простору приміщення школи та здійснення підготовчих заходів. Під час реалізації необхідною та важливою умовою є створення бренду закладу освіти, застосування засобів навігації та піктографічної стилістики. Запропоновано алгоритм оформлення освітнього простору школи.
Підсумовуючи, автор наголошує, що спільне рішення всіх учасників освітнього процесу щодо проектування та реалізації проекту, їх усвідомлення своєї спільної відповідальності, власне бажання та добра воля забезпечать повноцінну реалізацію задуманого.
Посилання
Zabel’shanskij G. B. , Minervin G. B., Rappaport A. G., Somov G. Ju.. (1985). Arhitektura i jemocional’nyj mir cheloveka [Architecture and the emotional world of man]. M.: Strojizdat, 208 (rus).
Vdali kolirni poiednannia [Good color combinations]. (n.d.) alpina.ua. Available at: https://www.alpina.ua/stattja/vdali-kolirni-pojednannja/ (ukr).
Postanova Holovnoho derzhavnoho sanitarnoho likaria Ukrainy № 63 vid
08.2001 «Derzhavni sanitarni pravyla i normy vlashtuvannia, utrymannia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv ta orhanizatsii navchalno-vykhovnoho protsesu DSanPiN 5.5.2.008-01» [Resolution of the Chief State Sanitary Doctor of Ukraine of August 14, 2001 No. 63 «State sanitary rules and norms of arrangement, maintenance of general educational institutions and organization of educational process of SSanPin 5.5.2.008-01»]. (2001, 14 August). zakon.rada.gov.ua. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0063588-01 (ukr).
Kak vlijaet arhitekturnaja sreda i dizajn obrazovatel'nogo uchrezhdenija na rebenka? [How does the educational environment and design of the educational institution affect the child?]. (n.d.) psypress.ru. Available at: http://psypress.ru/articles/26066.shtml (rus).
Kosenko D. Yu. (2018). Osvitnii prostir NUSh: rekomendatsii ta realni mozhlyvosti [NUSH educational space: recommendations and real opportunities]. Source of public experts. Available at: http://education-ua.org/ua/articles/1163-osvitnij-prostir-nush-rekomen datsiji-ta-realni-mozhlivostyami (ukr).
(2018). My zastosovuiemo alternatyvni prostorovi rishennia u shkoli [We use alternative spatial solutions at school]. (n.d.) biz.totosha.kiev.ua. Available at: http://biz.totosha.kiev.ua/2018/02/mi-zastosovuyemo-alternativni-prostorovi-rishennya-u-shkoli/ (ukr).
Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy № 988-r vid 14.12.2016. «Pro skhvalennia Kontseptsii realizatsii derzhavnoi polityky u sferi reformuvannia zahalnoi serednoi osvity «Nova ukrainska shkola» na period do 2029 roku» [Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine of December 14, 2016 № 988-р «On approval of the Concept of realization of state policy in the sphere of reforming of general secondary education «New Ukrainian School» for the period up to 2029»]. zakon.rada.gov.ua. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-%D1%80 (ukr).
Rybka N. M. (2005). Yedynyi osvitnii prostir yak intehratyvna systema: sotsialno-filosofskyi analiz [A unified educational space as an integrative system: a socio-philosophical analysis]. Extended abstract of candidate’s/ Doctor’s of Philosophy.
Odesa.: 24 (ukr).
Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 283 vid 23.03.2018 « Pro zatverdzhennia metodychnykh rekomendatsii shchodo orhanizatsii osvitnoho prostoru Novoi ukrainskoi shkoly» [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated March 23, 2018 № 283 «On approval of methodological recommendations for the organization of educational space of the New Ukrainian School»]. zakon.rada.gov.ua. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0283729-18 (ukr).
Psykholohichnyi vplyv koloru v interieri na liudynu [Psychological effect of color in the interior of the person]. (n.d.) blago.if.ua. Available at: https://blago.if.ua/ psihologichnij-vpliv-koloru-v-interye/ (ukr).
Serhiichuk S. (2017). Fizychni prostory dlia osvitnikh zakhodiv: inkliuzyvni, kholistychni ta natkhnenni. [Physical spaces for educational events: inclusive, holistic and inspirational]. Hromadskyi prostir. Available at: https://www.prostir.ua/?kb=fizychni-prostory-dlya-osvitnih-zahodiv-inklyuzyvni-holistychni-ta-nathnenni (ukr).
Sukhomlynskyi V. O. (1977). Vybrani tvory « Shkola radosti» [Selected works. «School of joy»]. (Vols 1-5) . K.: (ukr).
Tsymbalaru A. D. Na shliakhu do shkoly maibutnoho: modeliuvannia osvitnoho prostoru [Towards a school of the future: modeling the educational space].
(n.d.) library. udpu.edu.ua. Available at: https://library.udpu.edu.ua/library_files/psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/22/visnuk_23.pdf (ukr).
Shuliar. V. I. (2018). Vid osvitnoho landshaftu Ukrainy do formuvannia nooosvitnoho seredovyshcha Mykolaivshchyny [From the educational landscape of Ukraine to the formation of the no-educational environment of Mykolaiv region ]. Dyrektor shkoly – School Director, 15–16, 4 (ukr).
Yakymy maiut buty prostory dlia navchannia. Vidkrytist, komfort, svitlo, vizualizatsiia – naskilky tse vazhlyvo dlia osvitnoho protsesu [What should be the study spaces. Openness, comfort, light, visualization - how important it is to the educational process]. (Elektronnyi resurs). (n.d.) biggggidea.com. Available at: https://biggggidea.com/practices/vidkritist-komfort-svitlo-vizualizatsiya (ukr).
Demiraki, T. V. (2018) Modeliuvannia osvitnoho prostoru v umovakh realizatsii kontseptsii «Nova ukrainska shkola»: metodychni rekomendatsii [Modeling of educational space in the conditions of realization of the concept of «New Ukrainian school»: methodical recommendations ] V. V. Stoikovа (Eds.) Mykolaiv : MOIPPO, 36 (ukr).
Shkol’nye steny: pravila ozhivlenija [School walls: the rules of revitalization].
(n.d.) newtonew.com. Available at: https://newtonew.com/school/shkolnye-steny-pravila-ozhivleniya