МОДЕЛЮВАННЯ ІНТЕГРОВАНИХ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНИХ ЗАВДАНЬ У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Анастасія Кузнецова Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-5947-0387

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.1.2024.05

Ключові слова:

види інтегрованих завдань, інтегровані мовно-літературні завдання, критерії оцінювання мовно-літературних завдань, орієнтири для оцінювання в НУШ, поетичні тексти Тараса Шевченка

Анотація

У практико орієнтованій статті актуалізовано значення інтегрованих завдань як дієвого інструменту досягнення освітніх результатів, зокрема за концепцією Нової української школи. Узагальнено різні підходи до визначення інтегрованого завдання, розкрито загальні вимоги до моделювання його на уроці. Наведено класифікацію інтегрованих завдань за типами відповідних занять: внутрішньопредметної, міжпредметної, внутрішньогалузевої, міжгалузевої інтеграції, двокомпонентні й багатокомпонентні. Означено поняття мовно-літературного завдання як навчальної одиниці уроку словесності; розкрито особливості його побудови. Представлено зразки авторських мовно-літературних завдань (за поетичними текстами Тараса Шевченка) для формування і розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів 5–6 класів. Запропоновано критерії оцінювання інтегрованого завдання згідно з вимогами до обов’язкових результатів навчання учнів у мовно-літературній освітній галузі Нової української школи.

Посилання

Chumarna, M. I. & Pastushenko, N. M. (2021). Modelna navchalna prohrama «Ukrainska literatura. 5–6 klasy» dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Model educational program «Ukrainian literature. 5–6 grades» for institutions of general secondary education]. Retrieved from: http://surl.li/daolk (ukr).

Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education] (2020). Retrieved from: https://cutt.ly/mJ61eBc (ukr).

Donchenko, T. K. (1995). Uroky movy maiut staty urokamy slovesnosti [Language lessons should become literature lessons]. Dyvoslovo, 4, 36–38 (ukr).

Holub, N. B. & Horoshkina, O. M. (2023). Modelna navchalna prohrama «Ukrainska mova. 5–6 klasy» dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Model educational program «Ukrainian language. 5–6 grades» for institutions of general secondary education]. Retrieved from: http://surl.li/nvuxz (ukr).

Hromiak, M. I. & Fedchyshyn, O. M. (2019). Intehrovani zavdannia yak zasib formuvannia kliuchovykh kompetentnostei uchniv [Integrated tasks as a means of forming students' key competencies]. Materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, 167–170 (ukr).

Kucherenko, I. A. (2018). Intehratsiia u vyvchenni ukrainskoi movy ta literatury v Novii ukrainskii shkoli [Integration in the study of Ukrainian language and literature at the New Ukrainian School]. Zbirnyk naukovykh prats za materialamy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Aktualni problemy literaturnoi osvity, 40–46 (ukr).

Kucherenko, I. A. (2014). Teoretychni i metodychni zasady suchasnoho uroku ukrainskoi movy v osnovnii shkoli [Theoretical and methodical principles of the modern lesson of the Ukrainian language in primary school]. Uman: Vydavets FOP Zhovtyi O.O. (ukr).

Malenko, O. O. & Musliienko, O. V. (2022). Intehrovane vyvchennia ukrainskoi movy ta literatury v NUSh: svitohliadnyi i metodychnyi aspekty [Integrated study of the Ukrainian language and literature at NUS: worldview and methodical aspects]. Osvita zberezhe Ukrainu!: materialy I Vseukrainskykh Prokopenkivskykh chytan, 197–203. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6916558 (ukr).

Moroz, P. V. & Moroz, I. V. (2023). Osoblyvosti konstruiuvannia ta vykorystannia intehrovanykh zavdan na urokakh intehrovanoho kursu «Doslidzhuiemo istoriiu i suspilstvo. 5–6 klasy» [Peculiarities of modeling and using integrated tasks in the lessons of the integrated course «Exploring history and society. 5-6 grades»]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 3, 205–216. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2023-3-205-216 (ukr).

Savchenko, O. Ya. (2020). Systema mizhpredmetnykh zavdan na urokakh literaturnoho chytannia [The system of interdisciplinary tasks in the lessons of literary reading]. Kyiv: KONVI PRINT (ukr).

Shuliar, V. I. (2014). Suchasnyi urok ukrainskoi literatury [Modern lesson of Ukrainian literature]. Mykolaiv: Ilion (ukr).

Yatsenko, T. O. & Pakharenko, V. I. (2023). Modelna navchalna prohrama «Ukrainska literatura. 5–6 klasy» dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Model educational program «Ukrainian literature. 5–6 grades» for institutions of general secondary education]. Retrieved from: http://surl.li/ohtmy (ukr).

Zabolotnyi, O. V. & Zabolotnyi, V. V. (2021). Modelna navchalna prohrama «Ukrainska mova. 5–6 klasy» dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Model educational program «Ukrainian language. 5–6 grades» for institutions of general secondary education]. Retrieved from: http://surl.li/cplmw (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-08

Номер

Розділ

Статті