ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ЧЕРЕЗ УЧАСТЬ У ПРОЄКТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.4.2024.06

Ключові слова:

екологічна ініціатива, екологічна свідомість, Миколаївська область, «Місто у парку», проєктна діяльність, самопророслі паростки дерев

Анотація

У методичній статті йдеться про перші результати реалізації екологічної ініціативи «Місто у парку» в закладах загальної середньої освіти Миколаївської області. Акцентовано на практичних аспектах формування екологічної свідомості здобувачів освіти через участь у проєктній діяльності й заходах, спрямованих на збереження довкілля. Визначено методичні основи формування екологічної свідомості здобувачів освіти. Розглянуто біологічні особливості дикорослих рослин, придатних для озеленення подвір’їв закладів освіти, паркової зони. Проаналізовано результати освітньої ініціативи та її значення для формування відповідальної молоді, здатної до екологічного мислення і дій.

Посилання

Andrushchenko, V. P. (2004). Ekolohichna polityka i osvita: problemy stanovlennia [Ecological politics and education: becoming problems] In Rozdumy pro osvitu: «Statti, narysy, interviu». K.: Zakon Ukrainy, 253–258 (ukr).

Kardash, D. (2018). Ekolohichna svidomist yak umova stanovlennia ekolohichnoho suspilstva [Ecological consciousness as condition of becoming of ecological society]. Mahisterskyi naukovyi visnyk. Ternopilskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni Volodymyra Hnatiuka. Vypusk 28 (ukr).

Kontseptsiia «Nova ukrainska shkola». Rishennia kolehii MON Ukrainy vid 27.10.2016 [Conception is "New Ukrainian school". Decision of college MON Ukraine from 27.10.2016]. Retrieved from: https://osvita.ua. (ukr).

Miroshnychenko, O. V. & Shyrko, Yu. V. (2012). Vzaiemodiia ekoloho-ekonomichnykh skladovykh systemy natsionalnoi bezpeky Ukrainy [Interaction of ecological and economic components of the national security system of Ukraine.]. In Materialy III naukovykh chytan pamiati Serhiia Tarashchuka. Myhiia: NPP «Buzkyi Hard» (ukr).

Myronenko, I. V. (2023). Uprovadzhennia metodu proiektiv yak zasobu realizatsii diialnisnoho pidkhodu v osvitnomu protsesi z biolohii [Implementation of the project method as a means of implementing an activity approach in the educational process in biology]. Veresen: MOIPPO, 1 (96), 48–59. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.3.2023.04 (ukr).

Nazarenko, L. A. (2015). Formuvannia predmetnoi literaturnoi kompetentnosti starshoklasnykiv zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Formation of subject literary competence of high school students by means of information and communication technologies]. ( ). M-vo osvity i nauky Ukrainy, Mykolaiv. nats. un-t im. V. O. Sukhomlynskoho. Mykolaiv (ukr).

Nazarenko, L. A. (2023). Proiektuvannia yak zasib navchannia literatury z vykorystanniam informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii (starsha shkola) [Design as a means of teaching literature using information and communication technologies (high school)]. Veresen: MOIPPO, 1 (96),128–137. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.1.2023.10 (ukr).

Shedlovska, M. V. (2011). Oznachennia ta typy ekolohichnoi svidomosti [Definitions and types of ecological consciousness]. Ukrainskyi sotsium, 2, 95–100 (ukr).

Shumilova, A. V. (2015). Formuvannia ekolohichnoi svidomosti shkolyariv ekoloho-osvitnimy zakhodamy NPP «Slobozhanskyi» [Formation of ecological consciousness of students through ecological-educational activities at the NNP «Slobozhanskyi»]. Ecological Education: Bulletin of V. N. Karazin Kharkiv National University, Series «Ecology», (13), 104–111. Kharkiv: V. N. Karazin Kharkiv National University (ukr).

Stepaniuk, N. A. (2014). Osoblyvosti formuvannia ekolohichnoi kultury osobystosti [Peculiarities of forming an ecological culture of a person]. Nova pedahohichna dumka, 3, 222–224. (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Номер

Розділ

Статті