УДК 37.017.75 ORCID iD 0000-0002-2681-9028 ВИМОГИ ДО ВЧИТЕЛЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ КОНЦЕПЦІЇ ЯКОВА ЧЕПІГИ

ВИМОГИ ДО ВЧИТЕЛЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ КОНЦЕПЦІЇ ЯКОВА ЧЕПІГИ

Автор(и)

  • Любов Продан МОІППО

Ключові слова:

Ключові слова: індивідуальний підхід до учнів, українська педагогічна думка, шкільна освіта, Яків Чепіга.

Анотація

У статті розкрито ідеї видатного українського педагога, психолога, громадського діяча Якова Чепіги (1875–1938) щодо вимог до вчителя. Концепції педагогів минулого, ідеї, погляди та переконання є дуже важливими для розвитку сучасної освіти. Такі дослідження проводять для системного вивчення національної педагогічної думки України як нелінійного якісного процесу змін. Вимоги до вчителя змінюються водночас із реформою освіти. Аналіз педагогічної спадщини збагачує історико-педагогічну науку й дає можливість прогнозувати її майбутнє. Дослідження педагогічної персоналії, як зазначає академік О. В. Сухомлинська, завжди буде одним із провідних напрямів історико-педагогічних досліджень, адже в переломні часи переосмислення відкриваємо заново персоналію педагога, яку «ми виймаємо з небуття» і яка «своїм життям, і своїми ідеями підтверджує рух історії, її мінливість, непередбаченість і вразливість».

Посилання

Bohdanets-Biloskalenko, N. Vymohy do vchytelia u pedahohichnii kontseptsii Yakova Chepihy [Requirements for teachers in the pedagogical concept of Yakov Chepiga]. Retrieved from: http://www.interklasa.pl/portal/dokumenty/ridna_mowa_uk/index.php?page=rm 36_05. (ukr).

Chepiha, Ya. F. (1931). Metodychni uvahy do «robochoi knyzhky» z matematyky: dlia 1-ho ta 2-ho roku navchannia v shkoli [Methodical attention to the «workbook» in mathematics: for the 1st and 2nd year of schooling]. Kharkiv: Rad. shkola (ukr).

Chepiha, Ya. F. & Berezivska, L. D. (Ed.). (2003). Pedolohiia, abo Nauka pro ditei [Pedology, or The science of children]. In Malovidomi pershodzherela ukrainskoi pedahohiky (druha polovyna ХІХ–ХХ st.), s. 208–212). Kyiv: Naukovyi svit (ukr).

Сhepiha, Ya. F. (1914). Samovykhovannia vchytelia [Teacher self-education]. K.: Ukrainska pedahohichna biblioteka (ukr).

Chepiha, Ya. F. & Berezivska, L. D. (Ed.). (2006). Vilna shkola, yii idei y zdiisnennia yikh u praktytsi. Vybr. рed. tv. [Free school, its ideas and their implementation in practice. Selected Pedagogical Works]. In-t pedahohiky APN Ukrainy. Kharkiv: OVS (ukr).

Chepiha, Ya. (1997). Zavdannia momentu [Tasks of the moment]. Shliakh osvity, 2, 53–54. Kharkiv (ukr).

Chepiha (Zelenkevych), Ya. F. & Berezivska, L. D. (Ed.). (2006). Vybrani pedahohichni tvory [Selected pedagogical works]. Kharkiv: OVS (ukr).

Dichek, N. (2019). Rozvytok filosofskykh і psykholohichnykh zasad osobystisno oriientovanoi osvity v nezalezhnii Ukraini [The development of philosophical and psychological principles of personality-oriented education in independent Ukraine]. Pedahohichnyi protses: teoriia і praktyka, 1–2 (64–65), 15–28, DOI: 10.28925/2078-1687.2019.1-2 (ukr).

Shcherbakova, O. L. (Ed.) (2008). Naukovo-pedahohichna ta prosvitnytska diialnist Yakova Chepihy [Scientific-pedagogical and educational activity of Yakov Chepiha]. Mykolaiv: ATOL (ukr).

Sukhomlynska, O. V. (Ed.). (2005). Chepiha (Zelenkevych), Yakiv Feofanovych [Chepiga (Zelenkevych) Yakiv Feofanovych] Ukrainska pedahohika v personaliiakh [Ukrainian pedagogy in personalities]: U 6 kn., kn. 2, 89–99. K.: Lybid (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-31

Номер

Розділ

Статті