ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА В РЕАЛІЯХ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.1.2022.09Ключові слова:
Ключові слова: діти з особливими освітніми потребами; інклюзивна освіта; інклюзивна школа; інклюзивний процес; інклюзія; інтеграція; інтегрована освіта; освітній процес; освітнє середовище; соціалізація.Анотація
У статті проаналізовано сучасний стан інклюзивної освіти та перспективи її розвитку. З’ясовано причини, що перешкоджають інклюзії в освітньому середовищі, наданню якісних освітніх послуг, та визначено основні пріоритети Міністерства освіти і науки України в сфері інклюзивної освіти. Розглянуто відмінність інклюзивної освіти від інтегрованої, принципи інклюзивної школи та недоліки спеціальних шкіл. Запропоновано комплекс заходів у забезпеченні повноцінної інклюзії осіб із особливими освітніми потребами в освітньому процесі.
Посилання
Chajkovskyj, M. (2015). Domestic experience of integrated and inclusive education in the higher education system. Lyudynoznavchi studiyi. Seriya «Pedagogika», 1/33, 227-232 (ukr).
Convention on the Rights of Persons with Disabilities. (2009). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. Kyiv: Parlam. vyd-vo, 24 (ukr).
Klopota E. A. (2017). Problems of inclusive education in the modern school. Aktualni problemy pedagogiky, psyxologiyi ta profesijnoyi osvity, 1 (2017), 79-80 (ukr).
Kolupayeva, A. A., & Taranchenko, O.M. (2016). Inclusive education: from basics to practice. Kyiv: TOV «ATOPOL» (ukr).
Koval, G. V. (2022) Information security in the national security system: administrative and legal aspect. Bulletin of Kherson National Technical University, 1(80), 103-109. DOI: 10.35546/kntu2078-4481.2022.1.12 (ukr).
Kuchyna , K. O. (2016). Features of education of adults with disabilities. Naukovyj visnyk Melitopolskogo derzhavnogo pedagogichnogo universytetu. Seriya : Pedagogika, 1, 240–246 (ukr).
Kuzava I. (2016). Current issues of education and upbringing of children in an inclusive educational environment. Pedagogichnyj chasopys Volyni, 97-102 (ukr).
Poroshenko, M. A. (2019) Inclusive education: a textbook. Kyiv: TOV «Agentstvo «Ukrayina» (ukr).
The basis of quality education for children with special educational needs is the right to have a choice. (2021). Ministerstvo osvity i nauky Ukrayiny (ukr).
Yefimenko, M. M., Moga, M. D., Romanenko, O. I. (2012). Program for the development of preschool children with musculoskeletal disorders. Ministerstvo osvity i nauky Ukrayiny, 4-5 (ukr).