ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Ганна Череповська Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0003-3980-8691
  • Юлія Костюченко Миколаївський ліцей № 53 Миколаївської міської ради Миколаївської області https://orcid.org/0009-0008-9792-3798
  • Віталій Данилов Миколаївський ліцей № 22 Миколаївської міської ради Миколаївської області https://orcid.org/0009-0005-5775-2320

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.3.2023.03

Ключові слова:

здоровий спосіб життя, ігрові технології, культура здоров’я, початкова школа, рухова активність, урок фізичної культури

Анотація

У науково-методичній статті висвітлено стан організації рухової активності, акцентовано на престижі здоров’я, указано на важливість залучення до активних занять фізичною культурою учнів початкової школи. Проаналізовано вплив рухової активності школярів на формування культури здорового способу життя, розвиток особистості в умовах освітніх перетворень. Передбачено, що за умови успішного впровадження та використання ігрових технологій виникає можливість використання різних форм взаємодії «вчитель-учень». Доведено потребу використання ігрової діяльності на уроках фізичної культури в початкових класах. Визначено умови відбору й проведення гри. Запропоновано технології навчання, які спрямовують учнів / учениць на краще розуміння матеріалу з предмета «Фізична культура». Уперше розроблено сюжетні ігрові ситуації, які сприяють самостійному пошуку шляхів виконання нестандартних завдань, мобілізації інтелектуальних зусиль учнів.

Посилання

Aksonova, O. P. (2005). Formuvannia fizychnoi kultury uchniv pochatkovoi shkoly v umovakh dyferentsiiovanoho navchannia [Formation of physical culture of primary school students in conditions of differentiated education]. (Doctor’s thesis). Ternopil: Ternopilskyi natsionalnyi pedahohichnyi un-t im. Volodymyra Hnatiuka (ukr).

Bezverkhnia, H. V. (2008). Faktory, shcho vplyvaiut na formuvannia motyvatsii rukhovoi aktyvnosti shkoliariv [Factors affecting the formation of the motivation of motor activity of schoolchildren]. Sportyvnyi visnyk Prydniprovia, 3–4, 99–102. Dnipro: Prydniprovskoi derzhavnoi akademii fizychnoi kultury i sportu, (ukr).

Boliak, A. A., Kolomoiets, Н. А., Rebryna, А. А. & Boliak, N. L. (2021). Nova ukrainska shkola: metodyka navchannia fizychnoi kultury u 1–4 klasakh zakl. zah. ser. osvity [The new Ukrainian school: a method of teaching physical culture in grades 1–4 general sir education]. Kyiv: Vydavnychyi dim «Osvita». Retrieved from: http://surl.li/dxprx (ukr).

Dziatkivska, H. (2015). Ihrovi tekhnolohii navchannia v pochatkovii shkoli: osoblyvosti vykorystannia [Game learning technologies in elementary school: features of use]. Mahisterskyi naukovyi visnyk, 23, 141–144 (ukr).

Hushchyna, S. V. (2005). Vospytanye tsennostnoho otnoshenyia shkolnykov k fyzycheskoi kulture [Education of the value attitude of schoolchildren to physical culture]. Olimpiiskyi sport i sport dlia vsikh: tez. dop. IX Mizhnarodnoho naukovoho konhresu. Kyiv: Olimpiiska literatura (ukr).

Kachan, O. A., Kudriavets, D. S., & Volvak, M. O. (2021). Metodychnyi putivnyk Novoi ukrainskoi shkoly: fizychna kultura [Methodical guide of the New Ukrainian school: physical culture]. Kramatorsk: Viddil informatsiino-vydavnychoi diialnosti, 62 (ukr).

Kontseptsiia rozvytku shchodennoho sportu v zakladakh osvity (zatverdzheno nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrainy, Ministerstva molodi ta sportu Ukrainy vid 27 zhovtnia 2021 roku № 1141/4048) [The concept of daily sports development in educational institutions (approved by the order of the Ministry of Education and Science of Ukraine, the Ministry of Youth and Sports of Ukraine dated October 27, 2021 № 1141/4048)]. Retrieved from: http://www.kharkivosvita.net.ua/news/8953 (ukr).

Kruhliak, O. Ya. (2004). Rukhlyvi ihry ta estafety v shkoli [Movement games and relays at school]. Ternopil: Pidruchnyky i posibnyky (ukr).

Krutsevych, T .Yu. (2017). Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia. [Theory and methods of physical education]. In Metodyka fizychnoho vykhovannia riznykh hrup naselennia. T. 2. Kyiv: Olimpiiska literatura (ukr).

Lytvynenko, O. M. (2023). Problemy vprovadzhennia zdoroviazberezhuvalnykh tekhnolohii i formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia uchniv ta shliakhy yikh vyrishennia [Problems of implementing health-saving technologies and forming a healthy lifestyle of students and ways to solve them]. Veresen. Mykolaiv, 1(96). 112–127. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.1.2023 Retrieved from: https://september.moippo.mk.ua/index.php/sept/article/view/280/237 (ukr).

Matviienko, S. I. & Zaplishnyi, I. I. (2017). Ukrainski narodni rukhlyvi ihry u doshkilnomu navchalnomu zakladi [Ukrainian folk mobile games in a preschool educational institution]. Nizhyn: NDU im. M. Hoholia (ukr).

Moskalenko, N. V. (2007). Fizychne vykhovannia molodshykh shkoliariv [Physical education of younger schoolchildren]. Dnipropetrovsk, «Innovatsiia» (ukr).

Moskalenko, N. V., Vlasiuk, O. O., Stepanova, I. V., Shyian, O. V. & Kozhedub, T. H. (Ed). (2014). Innovatsiini tekhnolohii u fizychnomu vykhovanni shkoliariv [Innovative technologies in physical education of schoolchildren]. Dnipropetrovsk: Innovatsiia (ukr).

Nova ukrainska shkola. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy [New Ukrainian school. Ministry of Education and Science of Ukraine]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola (ukr).

Shevchenko, O. V. (2008). Rukhlyvi ihry ta zabavy [Active games and fun]. Kirovohrad: «Imeks-LTD» (ukr).

Shyian, B. M. (2012). Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia shkoliariv [Theory and methods of physical education of schoolchildren]. T. 1. Ternopil: Navch. Knyha. Bohdan (ukr).

Shyian, B. M. (2012). Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia shkoliariv [Theory and methods of physical education of schoolchildren]. T. 2. Ternopil: Navch. Knyha. Bohdan (ukr).

Typova osvitnia prohrama, rozroblena pid kerivnytstvom Shyiana R. B. 1–2 klas. (2022). [A typical educational program developed under the leadership of Shiyan R. B. 1–2 grade]. Retrieved from: http://surl.li/ddjdp (ukr).

Typova osvitnia prohrama, rozroblena pid kerivnytstvom Shyiana R. B. 3–4 klas. (2022). [A typical educational program developed under the leadership of Shiyan R. B. 3–4 grade]. Retrieved from: http://surl.li/dexnc (ukr).

Typova osvitnia prohrama, rozroblena pid kerivnytstvom Savchenko O. Ya. 1–2 klas. (2022). [A typical educational program developed under the leadership of O. Ya. Savchenko. 1–2 grade]. Retrieved from: http://surl.li/dcaab (ukr).

Typova osvitnia prohrama, rozroblena pid kerivnytstvom Savchenko O. Ya. 3–4 klas. (2022). [A typical educational program developed under the leadership of O. Ya. Savchenko. 3–4 grade]. Retrieved from: http://surl.li/cvuza (ukr).

Yazlovetskyi, V. S., Markova, O. V. & Yazlovetska, O. V. (2014). Osvitni tekhnolohii u fizychnomu vykhovanni ta sporti [Educational technologies in physical education and sports]. Kirovohrad: Polihrafichne pidpryiemstvo «Ekskliuzyv-System» (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-17

Номер

Розділ

Статті