Це застарівша версія, яка була опублікована 2020-08-27. Прочитайте найбільш нову версію.

УДК 37.016.46 ORCID iD 0000-0002 ПОГЛЯДИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО НА ПЕРЕВІРКУ Й ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ

Автор(и)

  • Любов Продан

Ключові слова:

Ключові слова: навчання, розвиток, оцінка, оцінювання, індивідуальний підхід, мотивація, готовність до навчальної діяльності, гуманізація освіти, розвиток творчості школяра, самоконтроль, самовиховання, самооцінка.

Анотація

Розкрито: сутність та роль оцінювання начальних досягнень учня в структурі діяльності особистості; вплив мотивів навчальної діяльності на ставлення до навчальної діяльності та її результатів; роль оцінки в індивідуальному підході до особистості учня в процесі навчання. Особистісно-орієнтований підхід до навчання та, відповідно, оцінювання навчальних досягнень учнів, формування в них навичок самоконтролю, самооцінки й самовиховання.
Переорієнтація шкільного навчання з інформаційно-репродуктивного процесу на творчий розвиток особистості учня, формування в нього основних здатностейкомпетенцій потребують зміни підходів до оцінювання навчальних досягнень школярів, яке «має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передусім передбачає врахування рівня досягнень учня, а не ступеня його невдач». Оцінка лише тоді стає стимулом, який спонукає до активної розумової праці, коли взаємини між учителем і учнем побудовані на взаємному довір’ї і доброзичливості.
Оцінювати знання – це насамперед уміти підмічати успіхи в навчанні, а для цього вчитель покликаний знайти правильний підхід до кожного учня, берегти вогник його допитливості, жадоби до знань.

Посилання

Honcharenko S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Lybid, 376 (ukr).

Suhomlinskij V. A. (1985). Serdce otdaju detjam. Rozhdenie grazhdanina. Pis'ma ksynu [I give my heart to the children. Birth of a citizen. Letters to the son]. K.: Rad.shk., 557 (rus).

Sukhomlynskyi V. (1976). Pavlyshska serednia shkola [Paul's secondary school]. K.: Rad. shk., Vybrani tvory: u 5 t. T. 4. 640 (ukr).

Sukhomlynskyi V. (1988). Rozmova z molodym dyrektorom [Conversation with the young principal]. K.: Rad. shk., 284 (ukr).

Suhomlinskij V. A. (1972). Serdce otdaju detjam [I give my heart to the children]. 2-e izd. K.: Rad. shkola, 244 (rus).

Suhomlinskij V. A. (1984). Sto sovetov uchitelju [One hundred tips for the teacher]. K. : Rad. shkola, 254 (rus).

Sukhomlynskyi V. O. (1977). Z choho pochynaietsia hromadianyn [What is the beginning of a citizen]. Vybrani tvory v 5-ty t. T.5. Statti. K. : Rad. shkola, 639 (ukr).

Sukhomlynskyi V. O. (1976). Problemy vykhovannia vsebichno rozvynenoi osobystosti [Problems of education of a fully developed personality]. Vybrani tvory v 5-ty t. T. 1. K.: Rad. shkola, 654 (ukr).

Sukhomlynskyi V. O. (1976). Metodyka vykhovannia kolektyvu [The method of education of the collective]. Vybrani tvory v 5-ty t. T.1. K.: Rad. shkola, 654 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-08-27

Версії

Номер

Розділ

Статті