ДИДЖИТАЛІЗАЦІЯ ОСВІТИ НА УРОКАХ ГЕОГРАФІЇ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.1.2023.13Ключові слова:
географія, диджиталізація, змішане навчання, інформаційно-комунікаційні технології, комп’ютерні застосунки, цифрова компетентністьАнотація
Стаття присвячена проблемі диджиталізації освітнього процесу на уроках географії. Проаналізовані сучасні підходи зарубіжних та українських дослідників до вивчення проблеми дистанційного та змішаного навчання. Висвітлені теоретичні та практичні аспекти організації освітнього процесу із залученням інформаційно-цифрових засобів. Автори акцентують на застосуванні різноманітних інтернет-ресурсів під час вивчення тем, передбачених навчальною програмою з географії. У розвідці представлений досвід роботи вчителів у диджиталізації освітнього процесу, зокрема на уроках географії під час дистанційного та змішаного навчання. Виокремлені особливості форм роботи із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій на уроках географії. Запропоновані до розгляду практичні матеріали для проведення уроків географії рекомендовано вчителям географії, усім зацікавленим в ефективному використанні онлайн-ресурсів під час змішаного та дистанційного навчання взагалі і географії зокрема.
Посилання
Hrynevych, L., Ilich, L., Morze, N., Proshkin, V., Shemelynets, I., Lynov, K. & Rii, H. (2020). Orhanizatsiia osvitnoho protsesu v shkolakh Ukrainy v umovakh karantynu [Organization of the educational process in schools of Ukraine under quarantine conditions]. Kyiv: Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka, 76. Retrieved from: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/31739/1/L_Hrynevych_L_Ilich_K_Lynov_N_Morze_O_Pprotsenko_V_Proshkin_H_Rii_Analit_zapiska_2020.pdf (ukr).
Husieva, O. Yu. & Lehominova, S. V. (2018). Didzhytalizatsiia – yak instrument udoskonalennia biznes-protsesiv, yikh optymizatsiia [Digitization – as a tool for improving business processes, their optimization]. Ekonomika. Menedzhment. Biznes, 1, 33–39. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecmebi_2018_1_7 (ukr).
Morze, N. V. (2010). Yak navchaty vchyteliv, shchob kompiuterni tekhnolohii perestaly buty dyvom u navchanni? [How to train teachers so that computer technology ceases to be a miracle in education?]. Kompiuter u shkoli ta simi,6, 10–14. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/komp_2010_6_4 (ukr).
Nazarenko, L. A. (2020). «Zmishane navchannia» yak krok do komfortnoi osvity, yoho sutnist i perevahy [«Mixed learning» as a step towards comfortable education, its essence and advantages]. Osvitolohichnyi dyskurs, 4 (31), 167. DOI: https://doi.org/ 10.28925/2312-5829.2020.4.11 (ukr).
Pokryshen, D. A., Zakrevska, Ye. S., Korniiets, O. M., Litosh, Yu. M., Rakuta, V. M. & Tykhonenko, O. O. (2011). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii dlia pedahohichnykh pratsivnykiv. [Information and communication technologies for pedagogical workers]. Chernihiv: ChOIPPO. Retrieved from: https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2016/11/IKTlek.pdf (ukr).
Shuliar, V. I. (2020). Orhanizatsiia osvitnoho protsesu iz zastosuvanniam tekhnolohii dystantsiinoho navchannia u 2020/2021 navchalnomu rotsi [Organization of the educational process using distance learning technologies in the 2020/2021 academic year]. Mykolaiv (ukr).
Sinkov, O. S. (2019). Khmarni tekhnolohii v osvitnomu protsesi [Cloud technologies in the educational process]. Kamianets-Podilskyi. 83. Retrieved from: http://calameo.download/0060952905bea5b1d0252 (ukr).
Vorotnykova, I. P. (2020). Dystantsiine ta zmishane navchannia v shkoli [Distance and mixed learning at school]. Putivnyk. K. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/343827663_Distancijne_ta_zmisane_navcanna_v_skoli_Putivnik (ukr).