МОДЕЛЬ «ІНТЕГРАЛЬНИЙ РОЗВИТОК СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.2.2023.05

Ключові слова:

інтегральний розвиток педагога, інтеграція, компетентний учитель, нооосвіта

Анотація

У процесі реформування української освіти фахівці все більше уваги приділяють інтегрованим предметам і курсам, викладання яких потребує постійного саморозвитку вчителя не лише у вузько фаховому напрямі, а й у напрямі інтеграції компетентностей інших освітніх галузей. Представлена в науковій статті модель «Інтегральний розвиток сучасного педагога» є продовженням розробки авторської моделі «Аксіологічні засади діяльності сучасного педагога», у якій вказувалося на горизонтальний та вертикальний (інтегральний) виміри розвитку аксіосфери сучасного українського вчителя. Поглиблено модель інтегральної (вертикальної) складової розвитку педагога як культурного, інтелігентного, компетентного вчителя (СT) з розвинутими духовним (SQ), соціальним та емоційним (EQ), загальним (IQ), цифровим (DQ) інтелектами. Мета інтегрального розвитку педагога полягає у підвищенні власної конкурентоспроможності, сходженні на нові рівні самореалізації, освоєнні нових педагогічних ролей, рівнів комунікації у межах України і на міжнародному рівні.

Посилання

Klepko, S. F. (2015). Kultura profesiinoi pedahohichnoi diialnosti i samovyznachennia vykladacha: profesionaly i dyletanty, elita i kontrelita, «filosofy» i «naimani sluzhbovtsi» [Culture of professional pedagogical activity and self-determination of the teacher: professionals and amateurs, elite and counterpart, «philosophers» and «hired employees»]. Kharkiv (ukr).

Krutova, N., Tymchyn, V. & Tymchyna, N. (2022). Profesiinyi samorozvytok uchytelia suchasnoi shkoly [Professional self-development of a modern school teacher]. Kyiv (ukr).

Malykhin, O. V. (2014). Iierarkhiia kompetentnostei suchasnoho pedahoha [Hierarchy of competencies of a modern teacher]. Kyiv. (ukr).

Rozenberh Marshall. (2020). Nenasylnytske spilkuvannia. Mova zhyttia. [Nonviolent communication. Language of life]. K.: Ranok. (ukr).

Savchyn, M. V., Zamishchak, M. I., Zabolotska, S. I. (2021). Osobystisnyi rozvytok maibutnoho pedahoha: teoretyko-metodolohichne ta empirychne obgruntuvannia prohramy [Personal development of the future teacher: theoretical-methodological and empirical justification of the program]. Kyiv. (ukr).

Shuliar, V. I. (2023). Tsinnisno-etychna paradyhma v systemi literaturnoi osvity Novoi ukrainskoi shkoly (teoretyko-metodolohichna viziia) [Value-ethical paradigm in the literary education system of the New Ukrainian School (theoretical and methodological vision)]. Mykolaiv: OIPPO (ukr).

Surina, H. Yu. (2019). Aksiolohichni zasady diialnosti suchasnoho pedahoha [Axiological principles of activity of a modern teacher]. Mykolaiv: OIPPO. (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-07

Номер

Розділ

Статті