ЗДОБУТТЯ ОСВІТИ ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Алевтина Клочкова Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0001-8653-9725

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.2.2023.10

Ключові слова:

адаптація;, здобувач освіти з особливими освітніми потребами;, інклюзія;, навчальні труднощі

Анотація

У науково-методичній статті представлено категорії освітніх труднощів, виокремлено поширені типи категорії навчальних труднощів. З’ясовано основні напрями адаптації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти: пристосування середовища, психолого-педагогічні стратегії, навчальні матеріали і завдання, адаптація процесу оцінювання здобувачів освіти. Визначено принципи, методи та прийоми усунення навчальних освітніх труднощів у дітей з особливими освітніми потребами під час проведення уроків в інклюзивному класі закладу загальної середньої освіти. Уточнено особливості структурування уроку в інклюзивному класі з урахуванням навчальних труднощів здобувачів освіти з ООП.

Посилання

Bazyliak, N. O. (2022). Osoblyvosti formuvannia ta realizatsii osvitnoi polityky v humanitarnii sferi shchodo stratehii innovatsii u krainakh Yevropeiskoho soiuzu [Peculiarities of the formation and implementation of educational policy in the humanitarian sphere regarding innovation strategy in the countries of the European Union]. Tavriiskyi naukovyi visnyk. Seriia: Publichne upravlinnia ta administruvannia. Vyp. 2. Kherson: Vydavnychyi dim «Helvetyka». DOI: https://doi.org/10.32851/tnv-pub.2022.2.2 (ukr).

Chebotarova, O. V., Blech, H. O., Hladchenko, I. V., Trykoz, S. V., Bobrenko, I. V. & Yarmola, N. A. ta in. (2019). Kryterii otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen uchniv 5–10 klasiv z porushenniamy intelektualnoho rozvytku [Criteria for evaluating educational achievements of students of grades 5–10 with intellectual disabilitiesl] (Ed. O. V. Chebotarovа). K.: ISP NAPN Ukrainy (ukr).

Kamenshchuk, T. D. (2022). Suchasni pidkhody v derzhavnii politytsi do pytannia navchannia ditei z porushenniamy intelektualnoho rozvytku [Modern approaches in state policy to the issue of education of children with intellectual disabilities]. Korektsiina pedahohika. Vyp. 44, t. 2. DOI https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2022/44/2.11 (ukr).

Konopliasta, S. Yu. & Bielova, O. B. (2022). Psykholoho-pedahohichnyi dysonans shchodo intehratsii v osviti ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Psychological and pedagogical dissonance regarding the integration in the education of children with special educational needs]. Korektsiina pedahohika. Vyp. 43, t. 2. DOI https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2022/43/2.7 (ukr).

Kucherenko, A. V.& Prasol, D. V. (2021). Adaptaciya osvitnoyi programi yak zasib zabezpechennya inklyuzivnogo navchannya v zakladah zagalnoyi serednoyi osviti [Adaptation of the educational program as a means of ensuring inclusive education in institutions of general secondary education] Veresen, 4 (91). DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.4.2021.08 (ukr).

Law of Ukraine On comprehensive general secondary education. Document 463-IX. Editorial from 11/24/2021. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text (ukr).

Metodychni rekomendatsii dlia inkliuzyvno-resursnykh tsentriv shchodo vyznachennia katehorii (typolohii) osvitnikh trudnoshchiv u osib z OOP ta rivniv pidtrymky v osvitnomu protsesi [Methodological recommendations for inclusive resource centers regarding the definition of categories (typologies) of educational difficulties for persons with disabilities and levels of support in the educational process]. (2021). Kyiv: Instytut spetsialnoi pedahohiky i psykholohii im. M. Yarmachenka NAPN Ukrainy (ukr).

Metodychni rekomendatsii dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity shchodo vyznachennia osvitnikh trudnoshchiv I rivnia pidtrymky v osvitnomu protsesi u zakladi zahalnoi serednoi osvity [Methodological recommendations for institutions of general secondary education regarding the determination of educational difficulties and the level of support in the educational process in the institution of general secondary education]. (2021). Kyiv: Instytut spetsialnoi pedahohiky i psykholohii im. M. Yarmachenka NAPN Ukrainy (ukr).

Obukhivska, A. H. (2019). Psykholoho-pedahohichne vyvchennia navchalnykh kompetentnostei doshkilnykiv z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Psychological-pedagogical study of educational competencies of preschoolers with special educational needs]. Kharkivskyi osinnii marafon psykhotekhnolohii. Chastyna 2, 171–175 (ukr).

Prasol, D. V., Korniienko, I. V., Chekanova, O. S., Drozd, I. V., Semenova, A. Yu., Tolmachova, A. O. & Solomko, I. A. ta in. (2021). Praktychnyi psykholoh v inkliuzyvno-resursnomu tsentri (Blok «Molodshyi shkilnyi vik») Metodychni rekomendatsii [A practical psychologist in an inclusive resource center (Block «Junior school age») Methodological recommendations]. Mykolaiv: vyd. Torubara V. V. (ukr).

Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated September 15, 2021 No. 957 On approval of the Procedure for organizing inclusive education in general secondary education institutions. Document 957-2021-p. Editorial office dated 04/28/2022. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/957-2021-%D0%BF#Text (ukr).

Stebliuk, S. V. & Pyshka, O. P. (2022). Hra yak metod navchannia v inkliuzyvnomu osvitnomu seredovyshchi [The game as a method of learning in an inclusive educational environment]. Korektsiina pedahohika. Vypusk 43, t. 2. DOI https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2022/43/2.8 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-07

Номер

Розділ

Статті