УДК 37. 018. 46: 006. 065 МЕХАНІЗМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ІДЕЙ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ, ДЕРЖАВНИХ СТАНДАРТІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В СИСТЕМІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

  • Василь Шуляр

Ключові слова:

Ключові слова: парадигма, стратегії, стратегія Культури перемоги, місія Інституту державний стандарт, змістові лінії, дисемінація, бенчмаркінг, нооосвітній ландшафт, диверсифікація.

Анотація

У статті окреслено стримувальні фактори реалізації змістових ліній державних стандартів і напрями їх упровадження в систему післядипломної педагогічної освіти. Запропоновано механізми реалізації нормативних документів, що регулюють процес підвищення кваліфікації. Визначено передумови та напрями реалізації ідей Нової української школи. Представлено авторську каскадну модель оперативного навчання науково-педагогічних і педагогічних працівників в умовах модернізації загальної середньої освіти. Виокремлено стримувальні фактори щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Надзавданням Миколаївського обласного інституту післядипломної освіти є розвиток регіональної освітньої політики в системі підвищення кваліфікації педагогів як соціально активних, творчих особистостей, які здатні виконувати нормативні завдання, забезпечувати стійке інтелектуальне середовище, в якому кожен зможе професійно-фахово і культурно розвиватися як особистість. Визначено шляхи, напрями реалізації каскадної моделі підвищення кваліфікації педагогів та очікувані результати в різних сферах: у сфері створення механізмів моніторингу, прогнозування реалізації державних стандартів, нових програм, підручників; у сфері наукового та навчально-методичного супроводу впровадження нових державних стандартів і навчальних програм; у сфері організаційного та нормотворчого забезпечення впровадження нових державних стандартів, навчальних програм, підручників. Для реалізації названих сфер діяльності в системі підвищення кваліфікації педагогів обрано стратегію «Культури перемоги». Змістове наповнення стратегії «Культури перемоги» передбачає вибудову спільної й/або індивідуальної програми дій кожним суб’єктом освіти для досягнення особистого результату. Визначено пріоритети означеної стратегії та кінцеву мету співпраці суб’єктів освіти взагалі та здобувачів освіти (слухачів) зокрема: подальше зростання нашої конкурентоспроможності як інституції післядипломної педагогічної освіти та постійне виховання культури переможців у кожного. Повне розкриття професійно-фахового потенціалу містить диверсифікувальний компонент. Регулятивом гнучкої організації підвищення кваліфікації педагогів закладів освіти є освітній ваучер як персоніфікований документ здобувача освітньої послуги. З цією метою важливо мати конкурентоспроможну команду однодумців, здатних гнучко реагувати на виклик, зорієнтовану на місію Інституту та кроки співпраці, які визначено нами.

Посилання

Zhebrovsjkyj B. (2012). Pro novyj derzhavnyj standart bazovoji i povnoji zaghaljnoji serednjoji osvity [About the new state standard of basic and complete general secondary education]. Informacijnyj zbirnyk ta komentari Ministerstva osvity i nauky, molodi ta sportu Ukrajiny, № 4–5, 60–64 (ukr).

Litvinova N. P. (2011). Ideja vauchera v obrazovanii vzroslyh : otechestvennyj i zarubezhnyj opyt [The idea of a voucher in adult education: domestic and foreign experience]. Chelovek i obrazovanie, № 4 (29), 49–53 (rus).

Manger T. Je. (2008). Diversifikacija sistemy nepreryvnogo obrazovanija v social'no‐kul'turnoj sfere [Diversification of the lifelong education system in the socio-cultural sphere]. Tambov, 46 (rus).

Ghrynevych L., Eljkin O., Kalashnikova S. (2016). Nova ukrajinsjka shkola: konceptualjni zasady reformuvannja serednjoji shkoly [New Ukrainian School: Conceptual Framework for Secondary School Reform]. M. Ghryshhenko (Ed.). Kyjiv, 34 (ukr).

Nova ukrajinsjka shkola : poradnyk dlja vchytelja. (2017). [New Ukrainian School: A Teacher's Advisor]. N. M. Bibik (Ed.). K.: TOV «Vydavnychyj dim «Plejady», 206 (ukr).

Ghrynevych L., Eljkin O., Kalashnikova S. (2016). Nova shkola. Prostir osvitnikh mozhlyvostej [New school. Space of Educational Opportunities]. M. Ghryshhenko (Ed.). – Kyjiv: M-vo osvity i nauky Ukrajiny, 40 (ukr).

Savchenko O. (2012). Novyj derzhavnyj standart dlja pochatkovoji shkoly: vid zadumu do realizaciji [A new state standard for elementary school: from concept to realization]. O. Savchenko. Pedaghoghichna ghaz, № 1–2 (210–211), 4 (ukr).

Stepanecj N. (2004). Formuvannja innovacijnoji kompetentnosti pedaghoghichnykh pracivnykiv zaghaljnoosvitnikh zakladiv I stupenja v umovakh onovlennja zmistu pochatkovoji osvity [Formation of innovative competence of pedagogical workers of general educational institutions of the first degree in the conditions of updating of the content of elementary education]. Mykolajiv: OIPPO, 22 (ukr).

Shuljar V. (2010). Kompetentnisno zorijentovana osvita i nauka v systemi pidvyshhennja kvalifikaciji pedaghoghichnykh kadriv [Competently oriented education and science in the system of advanced training of pedagogical staff]. Mykolajiv: OIPPO, 180 (ukr).

Shuljar V. (2015). Mehanizmy realizacii gosudarstvennyh standartov obshhego srednego obrazovanija v sisteme povyshenija kvalifikacii pedagogicheskih rabotnikov [Mechanisms for implementing state standards of general secondary education in the system of advanced training of teachers]. Baltijskij gumanitarnyj zhurnal, № 3 (12), 74–78 (rus).

Shuljar V. (2011). Modelj profesijno-fakhovoji kompetentnosti suchasnogho vchytelja v umovakh neperervnoji osvity [Model of professional and professional competence of the modern teacher in the conditions of continuous education]. S. I. Jakymenko (Ed.). K.: Vydavnychyj Dim «Slovo», 464, 106–135 (ukr).

Shuljar V. Naukovo-metodychni poshuky realizaciji derzhavnykh osvitnikh standartiv u systemi neperervnoji osvity [Scientific and methodological search for the implementation of state educational standards in the system of continuous education]. Mykolajiv: OIPPO, 16 (ukr).

Shuljar V. (2017). Nova ukrajinsjka pochatkova shkola: innovacijne seredovyshhe operatyvnoji pidghotovky vchyteliv Mykolajivshhyny [New Ukrainian elementary school: an innovative environment of operational training of teachers of Mykolaiv region]. Mykolajiv: OIPPO, 20 (ukr).

Shuljar V. (2016). Profesijnyj rozvytok pedaghogha v umovakh reformuvannja osvitnjoji ghaluzi Mykolajivshhyny [Professional development of the teacher in the conditions of reforming the educational branch of Mykolaiv region]. Veresenj, № 1–2 (72–73), 3–11 (ukr).

Shuljar V. (2014). Strateghiji suchasnogho pedaghoghichnogho procesu j derzhavni standarty osvity [Strategies of the modern pedagogical process and state standards of education]. Mykolajiv: Ilion, 12 (ukr).

Shuljar V. (2017). Strateghija rozvytku osvity v OTGh : reghionaljnyj dyskurs [Strategy for the development of education in OTG: regional discourse / V. Shulyar]. Mykolajiv: OIPPO, 68 (ukr).

Shuljar V. (2012). Tematyka zanjatj dlja slukhachiv kursiv pidvyshhennja kvalifikaciji z realizaciji derzhavnykh standartiv pochatkovoji i zaghaljnoji serednjoji osvity, derzhavnykh socialjnykh proghram [Topics of training for students of advanced training courses on the implementation of state standards of elementary and general secondary education, state social programs]. Mykolajiv: OIPPO, 78 (ukr).

Shuljar V. (2018). Vid noosvitnjogho landshaftu Novoji ukrajinsjkoji shkoly do formuvannja naukovo-metodychnogho seredovyshha [From the educational landscape of the New Ukrainian School to the formation of the scientific and methodological environment of the MOIPPO]. Chernivci, 2018, 276, 30–37 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-08-28

Номер

Розділ

Статті