ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.4.2024.04Ключові слова:
здобувачі освіти, лідерські якості, початкова школа, прийоми формування лідерських якостей, типові освітні програмиАнотація
У науково-методичній статті актуалізовано проблему необхідності формування лідерських якостей у початковій школі. Обґрунтовано умови, підходи, методи, форми роботи з учнями 4 класу на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ», у позакласній діяльності. Запропоновано ресурси, що сприятимуть виявленню та розвитку лідерства в освітньому процесі. Визначено методичні підходи до процесу формування організаторських здібностей молодших школярів. Досліджено типові освітні програми, розроблені під керівництвом Р. Б. Шияна та О. Я. Савченко, з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» щодо вимог, конкретних очікуваних результатів навчання, особистісного розвитку й зростання молодших школярів. Набули поширення ідеї Шона Кові. Розроблено рекомендації щодо того, як організувати освітній процес із використанням практик «7 звичок щасливих дітей». Підготовлено поради для педагогів, добірку прийомів із формування лідерських якостей у початковій школі.
Посилання
Alfimov, D. V. (2013). Spetsyfika vykhovannia liderskykh yakostei shkoliariv u suchasnii zahalnoosvitnii shkoli [The specifics of education of leadership qualities of schoolchildren in a modern comprehensive school]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. Vyp. 31, 426–432. Retrieved from: http://surl.li/oexbjz (ukr).
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity (2019). [State standard of primary education]. Retrieved from: http://surl.li/tctb (ukr).
Desiatnyk, K. & Tymoshchuk, O. (2022). Metodyka formuvannia liderskykh yakostei molodshykh shkoliariv u pozaurochnii roboti [Methodology of formation of leadership qualities of junior high school students in extracurricular work]. Acta Paedagogisa Volynienses, 4, 68–74. DOI: https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.11 (ukr).
Hladun, V. V. (2021). Kooperatyvne navchannia yak zasib demokratyzatsii osvitnoho protsesu [Cooperative learning as a means of democratization of the educational process]. Veresen, 3 (90), 80–89. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.3.2021.07 (ukr).
Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly (2016). [Concept of the New Ukrainian School]. Retrieved from: http://surl.li/hoha (ukr).
Kovi Shon. (2022). 7 zvychok shchaslyvykh ditei [7 Habits of Happy Children]. Lviv: Vydavnytstvo Staroho Leva (ukr).
Kovi Stiven. (2023). 7 zvychok nadzvychaino efektyvnykh liudei [7 Habits of Highly Effective People]. (ukr).
Lider u meni (2024). [Leader in me]. Franklin Covey Education Ukraine. Retrieved from: http://surl.li/stysxk (ukr).
Nestulia, O. O., Nestulia, S. I. & Kononets, N. V. (2021). Dydaktyka liderstva. Suchasni pohliady na formuvannia liderskoi kompetentnosti zdobuvachiv vyshchoi osvity [Didactics of leadership. Modern views on the formation of leadership competence of students of higher education]. Poltava: PUET (ukr).
Tannenbaum, R., Shmidt, V. (2017). Yak obraty styl liderstva [How to choose a leadership style]. K.: Knyholav, 72 (ukr).
Typovi osvitni prohramy dlia 1–4 klasiv. (2022). [Typical educational programs for grades 1–4]. Retrieved from: http://surl.li/uiogai (ukr).
Vitkovska, O. D. (2021). Vykorystannia pedahohiky partnerstva v osvitnomu protsesi [Using partnership pedagogy in the educational process]. Veresen, 4 (91), 25–32. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.4.2021.03 DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.4.2021.03 (ukr).