УДК 178.8-053.6:616-084(072) ORC ВИКОРИСТАННЯ НАСКРІЗНИХ ЗМІСТОВИХ ЛІНІЙ ІСТОРИКО-ГЕОГРАФІЧНОГО НАХИЛУ ЯК ЗАСІБ ВИХОВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОСТІ УЧНІВ

Автор(и)

  • Ігор Чепіга
  • Ігор Караїмчук
  • Ігор Мельник

DOI:

https://doi.org/10.54662.1

Ключові слова:

Ключові слова: виховання учнівської/студентської молоді, громадянськість, історичний та географічний зв’язок, міжпредметні зв’язки, наскрізні змістові лінії, національно-патріотична діяльність педагогів.

Анотація

У статті розглядається проблема потреби суспільства у вихованні відповідальних громадян, які вільно орієнтуються в складній сучасній соціально-економічній і політичній ситуаціях зі стійкою особисто значущою громадянською позицією, інноваційний підхід вирішення цієї педагогічної проблеми через міжпредметні зв’язки, пов’язані з історичними знаковими подіями минулих часів, із географічною орієнтацією. Для цього у викладача чи вчителя є всі важелі. Наведено приклади використання таких міжпредметних зв’язків, Сподіваємося, запропоновані рекомендації дадуть можливість педагогу: пов’язати громадянські процеси в суспільстві минулого історичного часу із сучасністю для виховування у здобувачів освіти громадянської свідомості та усвідомлення національної цінності українського народу; глибше використовувати наскрізні змістові лінії (у секторі «громадянськість») на прикладах патріотичної громадянської позиції окремих діячів та всього Українського народу в різні історичні часи; формувати громадянську позицію здобувачів.

Посилання

REFERENCES

Audigier, F. Concepts debaset competences clesdel education a lacitoyennete democratique, unedeuxiemesynthese / F. Audigier. Strasbourg: Conseilde Europe, DECS/GTT, 1999. 205 p. (eng).

Fefilova, H. Ye. (2018). Naskrizni linii v dydaktychnykh materialakh [Through content lines in didactical materials]. Kh.: VH «Osnova» (ukr).

Hurii, M. O. (2008). Hromadianske vykhovannia starshoklasnykiv u velykii Brytanii [Civic education of high school students in Great Britain]. (Extended abstract of candidate’s thesis). Drohobytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Ivana Franka. Drohobych (ukr).

Іnternet:www: mon.gov.ua|ua|osvita| (ukr).

Politychnyi entsyklopedychnyi slovnyk [Political encyclopedic dictionary]. Kyiv: Heneza, 1997 (ukr).

Shevchenko, G. P. (2011). Problemy obrazovanija i vospitanija studencheskoj molodezhi v epohu postmodernizma [Problems of education and upbringing of student youth in the era of postmodernism]. Duhovnіst' osobistostі: metodologіja, teorіja і praktika: zbіrnik naukovih prac' / Gol. G. P. Shevchenko. Vip. 2(43). Lugans'k: vid-vo SNU іm. V. Dalja (rus).

Voskresenskаjа, N., Shehtera, S., Ioffe, А. & Uajta, Ch. (Ed.). (2006). Grazhdanskoe obrazovanie: soderzhanie i aktivnye metody obuchenija [Civic education: content and active teaching methods]. Moskva: Fond «Sivitas» (rus).

Vyshnevskyi, O. I. (1996). Suchasne ukrainske vykhovannia : pedahohichni narysy [Modern Ukrainian education: pedagogical essays]. Lviv. nauk.-metod. in-t osvity; Lviv. obl. ped. t-vo im. H. Vashchenka. Lviv: b. v. (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-31

Номер

Розділ

Статті