УДК 376:159.9:316.6 ORCID iD 0000-0002-4347-3559 ПСИХОЛОГО-СОЦІАЛЬНІ АСПЕКТИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Катерина Пінюгіна МОІППО

Ключові слова:

Ключові слова: дитина з особливими освітніми потребами; інклюзивна освіта; інклюзія; інтеграція; соціально-психологічна адаптація

Анотація

У статті проаналізовано поняття «діти з особливими освітніми потребами», окреслено психолого-соціальні умови функціонування закладів інклюзивної освіти; визначено психолого-соціальні аспекти роботи з дітьми в умовах впровадження інклюзивної освіти. Розглянуто особливості створення психолого-соціальних умов функціонування закладу інклюзивної освіти та дотримання принципів інклюзії.

Тему статті розкрито через аналіз науково-педагогічної літератури з питань упровадження інклюзивної освіти та важливості цього процесу для реалізації природного потенціалу дітей з особливими освітніми потребами. Визначено актуальність соціально-психологічної адаптації дитини в загальноосвітньому просторі.

Посилання

References

Bezpalko, O. & Edel, S. (2001). Pidhotovka volonteriv do roboty z ditmy z obmezhenymy funktsionalnymy mozhlyvostiamy [Preparing volunteers to work with children with disabilities]. K.: NPU im. M. P. Drahomanova (ukr).

Buhaiova, I. (2007). Sotsializatsiia ditei iz problemamy rozvytku [Socialization of children with developmental problems]. Defektoloh, 5, 17–21 (ukr).

Vysotska, A. (2001). Vyvchennia osoblyvostei korektsiino-vykhovnoho protsesu u spetsialnykh shkolakh-internatakh [Study of the peculiarities of the correctional and educational process in special boarding schools]. Defektolohiia, 2, 9–13 (ukr).

Hrytsiuk, N. & Hutsal, L. (2008). Dity z porushenniam psykhofizychnoho rozvytku: porady batkam [Children with mental and physical disabilities: tips for parents]. Defektoloh, 12 (ukr).

Law of Ukraine «On Education» № 2145-VIII (2017, september 05) (ukr).

Illiashenko, T. D., Bastui, N. A. & Sak, T. V. (1997). Dity iz ZPR ta yikh navchannia [Children with CPD and their education]. K. (ukr).

Illiashenko, T. (2009). Intehratsiia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy u zahalnoosvitnomu navchalnomu zakladi [Integration of children with special educational needs in a secondary school]. Psykholoh, 10 (346), 14–18. K.: Blahodiina orhanizatsiia «Blahodiinyi fond «Pershe veresnia» (ukr).

Kolupaieva, A. A. (2009). Inkliuzyvna osvita: realii ta perspektyvy [Inclusive education: realities and prospects]. K.: Sammit-Knyha (ukr).

Liashenko, V. (1999). Rannia sotsialna reabilitatsiia ditei-invalidiv [Early social rehabilitation of children with disabilities]. Sotsialnyi zakhyst, 5, 34–41 (ukr).

Trofimov, Yu., Rybalka, V. & Honcharuk, P. (2000). Psykholohiia [Psychology]. K. (ukr)

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-23

Номер

Розділ

Статті