РОЗВИТОК КРЕАТИВНОЇ ОСОБИСТОСТІ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

Автор(и)

  • Людмила Шавлова ОЗО «Доброславський ліцей» Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області https://orcid.org/0009-0007-3601-3419

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.1.2024.08

Ключові слова:

креативна особистість, креативні вміння, креативність, творчі завдання, уроки української мови та літератури

Анотація

У методичній статті наголошено на важливості розвитку креативних умінь сучасних здобувачів освіти як компетентних мовців і читачів. Проаналізовано педагогічні та психологічні основи піднесення творчих здібностей учнів. Визначено сучасні методи навчання, що сприяють зростанню креативних умінь учнів на уроках української мови і літератури, зумовлюють здатність виконувати навчальні завдання творчо, здійснювати самостійний вибір, створювати оригінальний та новаторський продукт. Розроблено завдання з української мови та літератури для розвинення нестандартного мислення здобувачів освіти. Запропоновано запитання на основі поеми Т. Г. Шевченка «Сон», змодельовані на різних рівнях засвоєння навчального матеріалу, що сприятимуть ефективному піднесенню креативних умінь сучасних учнів.

Посилання

Bondarenko, Y. I. (2023). Rozvytok literaturno-tvorchykh zdibnostei shkoliariv na osnovi zhanrovoho ta strukturno-stylovoho shliakhiv analizu [Development of literary and creative abilities of schoolchildren based on genre and structural-stylistic analysis paths]. Slobozhanskyi naukovyi visnyk. Seriia Filolohiia, vypusk 2, 44–49. DOI https://doi.org/10.32782/philspu/2023.2.8 (ukr).

Guilford, J. P. Creativity. American Psychologist, 5. 1950. Pp. 444–454 (eng).

Kliuіeva, T. M. (2015). Tvorchyi pidkhid uchytelia do stvorennia suchasnoho uroku [Creative approach of a teacher to creating a modern lesson]. Tavriiskyi visnyk osvity, 2(50). Chastyna II, 122–129 (ukr).

Nazarenko, L. A. (2015). Formuvannia predmetnoi literaturnoi kompetentnosti starshoklasnykiv zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Formation of subject literary competence of high school students by means of information and communication technologies]. (Candidate’s thesis). M-vo osvity i nauky Ukrainy, Mykolaiv. nats. un-t im. V. O. Sukhomlynskoho. Mykolaiv (ukr).

Romanovska, D. D. (2006). Rehuliatsiia tvorchoi diialnosti uchnia: stvorennia adekvatnykh umov dlia rozvytku tvorchoi osobystosti [Regulation of student's creative activity: creating adequate conditions for the development of a creative personality]. Psykholoh, 11, 11–15 (ukr).

Sysoieva, S. O. (1996). Pidhotovka vchytelia do formuvannia tvorchoi osobystosti uchnia [Preparation of a teacher for forming a student's creative personality]. Kyiv: Polihrafknyha (ukr).

Voloshchuk, I. S. (1998). Naukovo-pedahohichni osnovy formuvannia tvorchoi osobystosti [Scientific-pedagogical foundations of forming a creative personality]. K.: Pedahohichna dumka (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-08

Номер

Розділ

Статті