СУЧАСНІ МЕТОДИ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ БІБЛІОТЕКИ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.1.2021.13Ключові слова:
Ключові слова: бібліотечні технології; вебсайт бібліотеки; іміджева реклама; інформаційна культура; культуротехніка; престижна реклама; рекламно-бібліотечна технологія; фірмова символіка; фірмовий стиль; читацькі квитки.Анотація
Статтю присвячено розгляду питання популяризації бібліотеки, необхідності донести інформацію про її послуги так, щоб у користувачів виникло бажання дізнатися про неї докладніше. Сучасні методи популяризації бібліотеки – це реклама, формування іміджу бібліотек. В основі формування іміджу бібліотеки – фірмовий стиль, який є важливим елементом бібліотечно-інформаційної установи. Останнім часом звичними стають найменки – спеціальні значки, емблеми або ідентифікаційні, інформаційні картки, які кріпляться до одягу співробітників. В епоху електронних технологій бібліотеки не можуть залишитися осторонь від переваг вебсайту. Бібліотеки розміщують на сайтах інформацію про бібліотеку, послуги, електронні каталоги, надають можливість зробити замовлення книг електронною поштою. Обумовлено, що впровадження в практику роботи бібліотек сучасних бібліотечних технологій дасть змогу ефективніше використовувати внутрішні резерви бібліотек, раціонально розв’язувати питання організації бібліотечної роботи, підвищувати якість та оперативність обслуговування користувачів.
Посилання
References
Hurkalenko, I. V. (2019). QR- v roboti shkilnoi biblioteky [QR- in the work of the school library]. Shkilnyi bibliotekar, 4, 2–4 (ukr).
Kovalkova, T. S. & Havenko, O. L. (2020). Feisbuk yak metod populiaryzatsii knyhy [Facebook as a method of popularization of the book]. Bibliotechnyi forum:
istoriia, teoriia i praktyka: naukovyi, informatsiinyi shchokvartalnyi zhurnal, 1,8–9 (ukr).
Marina, O. Yu. Cotsialno-komunikatsiini tekhnolohii yak zasib upravlinnia bibliotechno-informatsiinoiu sferoiu diialnosti (2013). [Elektronnyi resurs] / Visn.
Knyzhk. Palaty, 2013, 3, 26–28. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/jpdf/vkp_2013_3_10.pdf (ukr).
Matlina, S. H. (2000). Pryvablyva biblioteka, abo Shcho mozhe reklama [Attractive library, or What can advertising]. M.: LIBERIIa (ukr).
Novikova, D. D. (2019). Servisy Googl ta konstruktor saitiv Wix u roboti shkilnoho bibliotekaria [Googl services and Wix site designer in the work of a
school librarian]. Shkilnyi bibliotekar, 1, 6–10 (ukr).
Pablik Rileishyz [Elektronnyi resurs] // Ukrainska bibliotechna entsyklopediia. Natsionalna biblioteka Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho: [ofits. portal]. – Tekst.
dani. – Kyiv, 2018. [Public Relations [Electronic resource] // Ukrainian Library Encyclopedia. Yaroslav the Wise National Library of Ukraine: [ofits. portal]. –
Text. data]. Retrieved from: https: //bit.ly/2GiCidl (ukr).
Reklama v shkilnii bibliotetsi (2011). [Advertising in the school library]. Shkilna biblioteka, 3. 80–81(ukr).
Shlepakova, T. L. (2017). Mistse bibliotek u suchasnomu sviti [The place of libraries in the modern world]. Bibliotechna planeta, 2, 14–16(ukr).
Shuliar, V. I., Stoikova, V. V. & Bundiuchenko, T. V. (2019). Mediaosvita: stratehiia y taktyka spivpratsi mediapedahohiv i bibliotekariv [Media education:
strategy and tactics of cooperation of media pedagogues and librarians]. In Naukovyi ta praktychnyi dosvid uprovadzhennia mediaosvity v informatsiinoosvitnii prostir Mykolaivshchyny. Mykolaiv: OIPPO (ukr).
Shuliar, V. I. (2015). Vid mediahramotnosti do mediakultury : navchalnometodychnyi kompleks praktychnoi mediaosvity subiektiv pedahohichnoho
protsesu v multymediinomu seredovyshchi v 5 chastynakh [From media literacy to media culture: educational and methodical complex of practical media education of subjects of pedagogical process in the multimedia environment in 5 parts].
Mykolaiv: OIPPO (ukr).
Sokolovska, L. O. (2018). Innovatsiini formy reklamno-informatsiinoi diialnosti bibliotek [Innovative forms of advertising and information activities of
libraries]. Bibl. forum: istoriia, teoriia i praktyka: nauk.-inform. shchokv. zhurn., 1,
–25 (ukr).
Tsisarska, H. A. (1997). Pro firmovi styli [About corporate styles]. Biblioteka, 1, 32–34 (ukr).
Voitsekhovska, M. V. (2012). Buzz-marketynh yak instrument populiaryzatsii suchasnykh bibliotechnykh posluh: dosvid polskykh bibliotek [Buzz-marketing as
an instrument of popularization of modern library services: the experience of Polish libraries]. Bibliotechnyi visnyk: naukovo-teoretychnyi ta praktychnyi
zhurnal, 1, 21–27 (ukr).
Vylehzhanina, T. I. (2009). Menedzhment biblioteky v suchasnykh umovakh: rozpodilene kerivnytstvo i vidpovidalnist [Library management in modern
conditions: distributed management and responsibility]. Bibliotechna planeta,1, 5–7 (ukr).