СУЧАСНІ МЕТОДИ ДІАГНОСТИКИ РІВНЯ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

  • Анастасія Шашлова Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0001-8634-6990

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.1.2021.08

Ключові слова:

Ключові слова: діти з особливими освітніми потребами; індивідуальні особливості; комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку; особливості психофізичного розвитку; психодіагностичне дослідження; психодіагностичні методики.

Анотація

У статті проаналізовано особливості проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивно-ресурсного центру із застосуванням сучасних психодіагностичних методик, які відповідають міжнародним стандартам психодіагностики та адаптовані до використання на території України. Охарактеризовано комплект ліцензійного психодіагностичного інструментарію для дослідження рівня розвитку дітей, які мають особливості психофізичного розвитку, рекомендований для проведення комплексної оцінки розвитку дітей в умовах інклюзивно-ресурсного центру. Запропоновано алгоритм роботи практичного психолога щодо здійснення оцінки когнітивної та емоційно-вольової сфер дитини в процесі проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами із застосуванням комплекту психодіагностичних методик.

Посилання

References

Illiashenko, T. I. (2020). Vyznachennia zahalnykh zasad psykholohichnoho suprovodu ditei iz zatrymkoiu psykhichnoho rozvytku na osnovi uzahalnennia doslidzhen vchenykh krain postradianskoho prostoru [Determining the general principles of psychological support of children with mental retardation based on the generalization of research by scientists in the post-Soviet space]. Zhurnal «Psykholohichnyi chasopys», Tom 6 № 11, 93-103. DOI: 10.31108/1.2020.6.11 (ukr).

Ivashura, N. S. & Anhelova, A. V. (2018). Metodychni rekomendatsii dlia pedahohiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Methodical recommendations for teachers of secondary schools]. Kharkiv: Vyd-vo «Ranok», VH «Kenhuru» (ukr).

Keith Conners, C. (2017). Kerivnytstvo Conners-3. Conners tretie vydannia / Adaptatsiia ukrainskoi versii testu O. Orel, O. Kryshovska [Conners-3 Guide. Conners third edition]. K.: TOV «OS Ukraina» (Giunti Psychometrics Ukraine) (ukr).

Maies, S. D. (2013). CASD – opytuvalnyk rozladiv autystychnoho spektra: kerivnytstvo [CASD Autism Spectrum Disorders Questionnaire: A Guide]. K.: TOV «OS Ukraina» (GiuntiPsychometricsUkraine) (ukr).

Obukhivska, A. H., Illiashenko, A. H. & Zhuk, T. V. (2017). Metodychni ta orhanizatsiini pytannia diahnostyko-konsultatyvnoi diialnosti psykholoho-medyko-pedahohichnykh konsultatsii [Methodical and organizational issues of diagnostic-consultative activity of psychological-medical-pedagogical consultations]. Kyiv: UNMTs praktychnoi psykholohii i sotsialnoi roboty (ukr).

Obukhivska, A. H. (2019). Psykholoho-pedahohichne vyvchennia navchalnykh kompetentnostei doshkilnykiv z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Psychological and pedagogical study of educational competencies of preschoolers with special educational needs]. Kharkiv: Kharkivskyi osinnii marafon psykhotekhnolohii: Chastyna 2. Tezy dopovidei, 171–179 (ukr).

Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine«On some issues of training of specialists of inclusive resource centers» № 671 (2019, May 17) (ukr).

Poroshenko, M. A. Orhanizatsiino-metodychni zasady diialnosti inkliuzyvno-resursnykh tsentriv [Organizational and methodical bases of activity of inclusive resource centers]. Kyiv (ukr).

Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine «On approval of the Regulations on the inclusive resource center» № 545 (2017, July 12) (ukr).

Roid, H., Miller, L., Pomplan, M. & Kokh, K. (2013). Mizhnarodna shkala produktyvnosti Leitera [Leiter International Productivity Scale]. Tretie vydannia. K: TOV «OS Ukraine» (ukr).

Veksler, D. (2018). Shkala intelektu Vekslera dlia ditei: kerivnytstvo z provedennia ta pidrakhunku rezultativ testu / Burlachuk L., Orel O., Shkuropat K., Shumakova V., Miskova O. [Wechsler Intelligence Scale for Children: A Guide to Conducting and Calculating Test Results]. К.: TOV «OS Ukraina» (ukr).

Zhuk, T. V., Illiashenko, T. D. & Lutsenko, I. V. (2016). Consultative and diagnostic support of children with special educational needs in the activities of psychological, medical and pedagogical consultations: manual [Consultative and diagnostic support of children with special educational needs in the activities of psychological, medical and pedagogical consultations]. Kyiv: UNMC of Practical Psychology and Social Work (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-02

Номер

Розділ

Статті