РЕФОРМИ В ОСВІТІ З ПОЗИЦІЙ ІНТЕГРАЛЬНИХ ТЕОРІЙ МЕНЕДЖМЕНТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.2.2021.06

Ключові слова:

європейські школи; інтегральні теорії менеджменту; реформи в освіті; розвиток організацій І. Адізеса; спіральна динаміка; ціннісні парадигми.

Анотація

В Україні відбувається реформа освіти, спрямована на оновлення її змісту й форм. Iз позицій бізнес-менеджменту школи розглядають як освітні організації, на які поширюються правила й методи різноманітних теорій управління, багато з яких є інтегральними за своєю суттю. Останнім часом до визнаних методів аналізу ситуації в освіті додають спроби еволюційного осмислення змін крізь призму інтегральної психології (Кен Уілбер), спіральної динаміки (К. Грейвз, Д. Бек, К. Кован та ін.), теорії розвитку організацій І. Адізеса. Ця стаття є однією зі спроб розглянути реформаційні процеси в українській освіті з урахуванням теоретичних напрацювань і практичного досвіду роботи деяких європейських освітніх організацій.

 

Посилання

Bek Don & Larsen, T. (2019). Spiral'naja dinamika na praktike: Model' razvitija lichnosti, organizacii i chelovechestva [Spiral Dynamics in Practice: A Model for the Development of Personality, Organization and Humanity]. Moskva: Al'pina Pablisher (rus).

Bihunova, S., Vorobiova, I. & Fridrikh, A. (2019). Proektna metodyka yak zasib formuvannia zhyttievykh navychok [Project methodology as a means of forming life skills]. Innovatyka u vykhovanni, 9, 108–113. Rivne. DOI: https://doi.org/10.35619/iiu.v0i9.11 (ukr).

Lynov, K. O. (2017). Ukrainska shkola v konteksti teorii spiralnoi dynamiky [Ukrainian school in the context of the theory of spiral dynamics]. Osvitnia polityka. Portal hromadskykh ekspertiv. Retrieved from: http://education-ua.org/ua/articles/894-ukrajinska-shkola-u-konteksti-teoriji-spiralnoji-dinamiki (ukr).

Makleod, Rob & Oliinyk, Oksana (Ed.). (2020). Intehralnyi pidkhid do navchannia v pochatkovii shkoli [An integrated approach to learning in primary school]. Empatia.pro. Retrieved from: https://www.empatia.pro/integralnyj-pidhid-do-navchannya-v-pochatkovij-shkoli/(ukr).

Oliinyk Oksana (Ed.). (2021). Sotsiokratiia u shkoli: vybir za kozhnym iz nas! [Sociocracy at school: the choice for each of us!]. Empatia.pro. Retrieved from: https://www.empatia.pro/socziokratiya-u-shkoli-vybir-za-kozhnym-iz-nas/ (ukr).

Pekar, V. O. (2018). Riznobarvnyi menedzhment [Colorful management]. Kharkiv, FOLIO (ukr).

Smirnova, K. O. (2019). Choho vchat v intehralnii shveitsarskii shkoli [What is taught in an integrated Swiss school]. Serednia osvita. Osvita.ua. Retrieved from: https://osvita.ua/school/64967/?fbclid=IwAR0cF6c1MSol2RguyVlNkgSYlvUAr-bQ4uRZFRWM6dtz-JhFPMQ8UZbf9jk (ukr).

Smirnova, K. О. (2018). «Cvetnye shkoly», ili Pochemu tormozit reforma? ["Color schools", or Why is the reform slowing down?]. Zerkalo nedeli. Retrieved from: https://zn.ua/EDUCATION/cvetnye-shkoly-ili-pochemu-tormozit-reforma-274848_.html (rus).

Smirnova, K. O. (2020). Evoliutsiia vidpovidalnosti: z choho pochynaty v shkoli? [Evolution of responsibility: where to start at school?]. Serednia osvita. Osvita.ua. Retrieved from: http://osvita.ua/school/73127/?fbclid=IwAR1PE1zkCe8UoCuzv4dVODRUp9MwVx_41kJ4G7IfRSaJhauvxuTKi7WsTn8 (ukr).

Surina, H. Yu. (2020). Tsinnisni aspekty pedahohiky partnerstva [Value aspects of pedagogy of partnership]. Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii «Naukovo-metodychni zasady formuvannia osvitnoho prostoru zakladu pisliadyplomnoi osvity dlia pidhotovky pedahohichnykh pratsivnykiv do implementatsii Kontseptsii realizatsii derzhavnoi polityky u sferi reformuvannia zahalnoi serednoi osvity «Nova ukrainska shkola» [Proceedings of the All-Ukrainian scientific-practical internet-conference "Scientific-methodical bases of formation of educational space of postgraduate education institution for preparation of pedagogical workers for implementation of the Concept of state policy implementation in general reforming secondary education "New Ukrainian School"]. Retrieved from: https://drive.google.com/file/d/1xFtjQL80ELKk-Edt5AvQYsQ7uSWdFIxZ/view (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-16

Номер

Розділ

Статті