ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «КУЛЬТУРА ДОБРОСУСІДСТВА» В КОНТЕКСТІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Оксана Рибачук Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0003-1286-3471

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.2.2022.05

Ключові слова:

інтеграція;, інтегроване навчання;, компетентнісний підхід;, Нова українська школа;, освітній процес;, початкова школа;, регіональна специфіка;, розвиток міжкультурної, громадянської, миротворчої освіти

Анотація

У статті актуалізовано потребу впровадження в сучасній українській початковій школі інтегрованого курсу  «Культура добросусідства", який створений для набуття практичних навичок та компетентностей здобувачів освіти відповідно до цілей початкової загальної освіти, визначених у Державному стандарті, як «Культура добросусідства: я досліджую світ. Інтегрований курс для 1–2 класів» та «Культура добросусідства: я досліджую світ. Інтегрований курс для 3–4 класів» на основі типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна. Проаналізовано методологічні установки для апробації та адаптації курсу в закладах загальної середньої освіти з метою гуманізації освіти та оновлення виховних систем із огляду на набуття досвіду співжиття суспільства за демократичними принципами; практичний потенціал курсу для формування в учнів не лише знаннєвого складника, а й реалізації компетентнісного, діяльнісного та інтегрованого підходів у сучасній українській школі. Розроблено методичні вказівки щодо проведення занять з аксіологічної тематики в інтегрованому курсі «Культура добросусідства: я досліджую світ» у 1–2 та 3–4 класах для вчителів, які підвищують кваліфікацію на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Посилання

Aradzhyoni, M. A., Banakh, O. V., Vorobets, H. Z., Hrek, I. V., Zamosianchuk, O. L., Kolomieiets, L. H. & Kravchuk, L. V. et al (2021). Kultura dobrosusidstva: ya doslidzhuiu svit. Intehrovanyi kurs dlia 3–4 klasiv. Zbirka prohram i metodychnykh rekomendatsii [The culture of good neighborliness: I explore the world. Integrated course for 3–4 grades. Collection of programs and guidelines]. K.: TOV «Prometei», 8. Retrieved from: https://idcir.com.ua/idoslidguyusvit-3-4.pdf (ukr).

Aradzhyoni, M. A., Banakh, O. V., Vorobets, H. Z., Kravchuk, L. V., Unhurian, I. K. & Chernyshova, Ya. O. (2021). Kultura dobrosusidstva: ya doslidzhuiu svit. Intehrovanyi kurs dlia 1–2 klasiv. Zbirka prohram i metodychnykh rekomendatsii [The culture of good neighborliness: I explore the world. Integrated course for 1–2 grades. Collection of programs and guidelines] K.: TOV «Prometei», 136–137. Retrieved from: https://idcir.com.ua/yuadoslidguysvit-1-2.pdf (ukr).

Ball, H. O. (2007). Oriientyry suchasnoho humanizmu (v suspilnii, osvitnii, psykholohichnii sferakh) [Landmarks of modern humanism (in social, educational, psychological spheres) ]. K.-Rivne, 172 (ukr).

Bibik, N. B. (Ed). (2018). Nova ukrainska shkola [New Ukrainian school]. Kyiv: Litera LTD, 18–19 (ukr).

Kendzor, P. I. (2017). Polikulturne vykhovannia uchniv u systemi diialnosti zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [Multicultural education of students in the system of activity of a general educational institution]. Kyiv, 28. Retrieved from: https://core.ac.uk/download/pdf/132487707.pdf (ukr).

Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly. (2016). [New Ukrainian school concept]. Retrieved from: http://nus.org.ua/ (ukr).

Kostriukov, S. V. (2004). Formuvannia demokratychnykh tsinnostei studentskoi molodi v transformatsiinyi period [Formation of democratic values of student youth in the transformation period]. (Extended abstract of doctor’s thesis). K. (ukr).

Kovbasiuk, T. L. (2019). Moralni tsinnosti suchasnoho vykhovannia [Moral values of modern education]. Nova pedahohichna dumka, 4 (100), 149–153, DOI: http://dx.doi.org/10.37026/2520-6427-2019-100-4-149-153 (ukr).

Law of Ukraine «On Education». (2018). Retrieved from: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (ukr).

Mkhytarian, O. D. (2021). Intehratsiia navchannia yak faktor pidvyshchennia yakosti shkilnoi literaturnoi osvity [Integration of learning as a factor in improving the quality of school literary education]. Veresen, 3 (90), 72. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.3.2021.06 (ukr).

Pechenikova, L. M. (2016). Problemy ta perspektyvy mizhkulturnoi komunikatsii v suchasnykh umovakh [Problems and prospects of intercultural communication in modern conditions]. Stratehii mizhkulturnoi komunikatsii v movnii osviti suchasnoho VNZ. Kyiv: KNEU, 108. Retrieved from: https://kneu.edu.ua/userfiles/Department_of_International_Economics_and_manageme/Strategij.pdf (ukr).

Prohrama naskriznoho intehrovanoho kursu za vyborom «Kultura dobrosusidstva». (2018). [The program of end-to-end integrated course of choice «Culture of good neighborliness»]. Retrieved from: https://idcir.com.ua/komplekt-program-kultura-dobrosusidstva-2018.pdf (ukr).

State standard of primary education. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text (ukr).

Tkachova, N. O. & Varenko, T. K. (2009). Aksiolohichnyi pidkhid u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv [Axiological approach in professional training of future teachers] Retrieved from: https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2009/7_2009/58.pdf.pdf (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-28

Номер

Розділ

Статті