ФОРМУВАННЯ ОСНОВ АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

(із досвіду роботи лабораторії управління розвитком регіональної освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти)

Автор(и)

  • Олена Завгородня Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-7636-579X
  • Лілія Козирєва Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0003-1540-3841
  • Світлана Гіль Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-0740-3350

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.1.2023.06

Ключові слова:

антикризове управління, заклад загальної середньої освіти (ЗЗСО), криза, кризовий менеджер, менеджер закладу освіти, освітній менеджмент

Анотація

У статті розкриті практичні методичні кроки з формування основ антикризового управління в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану. Від ефективності шкільного менеджменту залежить організація освітньої діяльності, якість освіти в закладі. З'ясовано, як у стислі терміни (цього вимагає воєнний стан) формувати професійні компетентності кризового менеджера в директора школи. Висвітлено практичний досвід навчально-методичної лабораторії управління розвитком регіональної освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти щодо вибудовування системи комунікації між педагогічними працівниками навчально-методичної лабораторії управління розвитком регіональної освіти та керівниками, педагогічними працівниками закладів загальної середньої освіти області в умовах воєнного стану. Акцентовано на важливості навчально-методичного супроводу діяльності кризового менеджера-керівника закладу загальної середньої освіти. Надано рекомендації щодо дій керівника закладу освіти у кризовій ситуації, зокрема в умовах війни. Уперше запропоновано дієвий алгоритм дій керівника закладу загальної середньої освіти в кризовій ситуації в умовах війни.

 

Посилання

About complete general secondary education. (Vedomosti Verkhovna Rada (VVR), 2020, № 31, Article 226). {With changes introduced in accordance with the Laws}. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua › (ukr).

Kartashova, L. A., Kyrychenko, M. O. & Sorochan, T. M. (2020). Antykryzovyi menedzhment pidvyshchennia kvalifikatsii [Anti-crisis management of professional development]. Retrieved from: DOI: https://doi.org/10.37472/2707-305Kh-2020-2-1-7-9 (ukr).

Kravtsova, T. V., Lashchenko, O. V. & Kravtsov, O. V. (2021). Teoretychni osnovy vprovadzhennia antykryzovoho menedzhmentu v diialnist orhaniv publichnoho upravlinnia [Theoretical foundations of the implementation of anti-crisis management in the activities of public administration bodies]. Aspekty publichnoho upravlinnia. Tom 9, 3, 68 (ukr).

Law of Ukraine «On Education». Legislation of Ukraine, 2017. Retrieved from: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (ukr).

Lukashenko, L. V. (2023). Moderatsiia systemy upravlinnia zahalnoiu serednoiu shkoloiu v umovakh viiny [Moderation of the general secondary school management system in war conditions]. Zbirka statei IV Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Science and technology: problems, prospects and innovations». Osaka, Yaponiia. Retrieved from: https://sci-conf.com.ua/iv-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-science-and-technology-problems-prospects-and-innovations-18-20-01-2023-osaka-yaponiya-arhiv/ (ukr).

Shkarlet, S. M. (Ed.). (2022). Osvita Ukrainy v umovakh voiennoho stanu. Innovatsiina ta proiektna diialnist [Education of Ukraine under martial law. Innovative and project activity]. Kyiv–Chernivtsi (ukr).

Sorochan, T. M. (2009). Antykryzovi porady kerivnykovi navchalnoho zakladu [Anti-crisis advice to the head of an educational institution]. Upravlinnia osvitoiu, (11), 3–5. Retrieved from: http://lib.iitta.gov.ua/703968/ (ukr).

Stoikova, V. V. (2019). Vid V. Sukhomlynskoho do svitovykh standartiv profesiinoi kompetentnosti suchasnykh kerivnykiv zakladiv osvity [From V. Sukhomlynskyi to world standards of professional competence of modern heads of educational institutions]. Veresen, 1–2 (80–81), 12–31 (ukr).

Vozniuk, L. V. (2022). Osoblyvosti osvitnoho menedzhmentu v umovakh voiennoho stanu [Peculiarities of educational management in the conditions of war]. Visnyk Dniprovskoi akademii neperervnoi osvity «Publichne upravlinnia ta administruvannia, 1(2), 50 (ukr).

Yevdokimova, O. M. (2022). Realii osvitnoho protsesu v umovakh voiennoho stanu [Realities of the educational process in the conditions of war]. Osvitnii protses v umovakh voiennoho stanu v Ukraini. Odesa (ukr).

Zubarieva, M. A. (2014). Prykladni antykryzovi PR-tekhnolohii [Applied anti-crisis PR technologies]. Ostroh: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia», 3–20 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-30

Номер

Розділ

Статті