ІСТИННИЙ УКРАЇНЕЦЬ-ПАТРІОТ ЯК ЦІННІСТЬ (модель компетентнісно-діяльнісного заняття за поезією Дмитра Кременя «Моя вулиця» для початкової школи)

Стаття друга

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.3.2023.01

Ключові слова:

Дмитро Кремінь, істинність, компетентність, соціокультурна рецепція, цінність, літературне заняття, інформаційна картка літературного заняття, інформаційна картка учня-читача / учениці-читачки

Анотація

Друга стаття є продовженням осмислення творчості Дмитра Кременя. Зорієнтована на практику викладання ліричних творів у початковій школі. Вивчення лірики в цих класах за творчістю Дмитра Кременя проводиться вперше. У цьому полягає наукова новизна і практична значущість. Осмислення поезії відбуватиметься з позиції соціокультурної рецепції. Її використання забезпечуватиме формування школярів як істинних українців, патріотів і свого краю, і своєї Батьківщини – України. Акцентовано на використанні в читацькій діяльності компетентнісно-діяльнісної стратегії. Вона сприятиме формуванню учнів-читачів як компетентних, інтелігентних. Це забезпечить розуміння естетичної цінності поезії Дмитра Кременя. Реалізація запропонованого представлена через конструювання літературного заняття за поезією Кременя.

У розвідці запропоновано новий підхід до вивчення лірики Дмитра Кременя в початковій школі. Моделі літературних занять базуються на комплексному використанні різних методів. Запропоновано технологію їхнього конструювання з позицій соціокультурної рецепції, що сприятиме розвиткові творчих здібностей учнів-читачів як істинних українців.

.

Посилання

Bekh, I. D. (2020). Zhyttia osobystosti u smyslotsinnisnomu postupi [The life of the individual in meaningful progress]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 3 (96), 44–57. DOI: https://doi.org/10.33216/2220-6310-2020-96-3-44-57 (ukr).

Bohata, L. M. (2018). Humanitarna skladnist ta tekhnika retseptsii [Humanitarian complexity and reception technique]. Instytutsiinyi repozytarii Odeskoho natsionalnoho universytetu imeni I. I. Mechnykova. 06. Fakultet istorii ta filosofii. Statti ta dopovidi. Retrieved from: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/28197 (ukr).

Iordan, D. S. (2021). «Avtorska retseptsiia»: sutnist poniattia ta vydy [«Author's reception»: the essence of the concept and its types]. Aktualni problemy suchasnoi inozemnoi filolohii: Studentskyi naukovyi visnyk, 78–85. Rivne: RDHU (ukr).

Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly (2016). [Concept of the New Ukrainian School]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (ukr).

Shuliar, V. I. (2023). Istynnyi ukrainets-patriot yak tsinnist (sotsiokulturna retseptsiia tvorchoho dorobku Dmytra Kremenia). Stattia persha [A true Ukrainian patriot as a value (socio-cultural reception of Dmytro Kremen's creative work). The first article]. Veresen, cпецвипуск, DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.2023.06 (ukr).

Shuliar, V. I. (2022). Tsinnisno-etychna paradyhma v systemi literaturnoi osvity Novoi ukrainskoi shkoly (teoretyko-metodychna viziia). [Value-ethical paradigm in the system of literary education of the New Ukrainian School (theoretical and methodological vision)]. I chastyna. Mykolaiv: MOIPPO (ukr).

Zhyvliushcha syla Yemyhii (dlia pochatkovoi shkoly). (2019). [The life-giving power of Emigia (for primary school)]. (Ed. V. Shuliar). Mykolaiv: Ilion, 81–82 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-13

Номер

Розділ

Статті