ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА В УМОВАХ МИСТЕЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Вікторія Бондаренко Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-0549-7664

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.4.2023.02

Ключові слова:

емоції, ляльковий театр, мистецька діяльність, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, розвиток молодшого школяра, ціннісні орієнтації

Анотація

У методичній статті висвітлено причини можливої втрати морально-етичних цінностей особистості. Запропоновано формулу сприйняття цілісної картини світу молодшого учня засобами мистецтва відповідно до концептуальних положень НУШ. Визначено роль емоцій у формуванні школяра та підкреслено явище емоції як цінності, що вимальовується в дитячій біоенергетичній привабливості, її культурному наповненні та внутрішній гармонії. Репрезентовано можливості музичного мистецтва з формування морально та психологічно цінних якостей учня початкової школи. Розкрито особливості впливу образотворчого мистецтва на молодшого школяра та розвиток необхідних компетентностей щодо генерування його світогляду. Проаналізовано роль лялькового театру щодо розвитку морально-етичних якостей, мовленнєвих та соціальних навичок; формування емоційного інтелекту учня початкової школи. Визначено особливості застосування музичного, образотворчого, театрального мистецтв відповідно до діяльнісного підходу. Висвітлено логіку формування ціннісних орієнтацій особистості молодшого школяра в умовах мистецької діяльності.

Посилання

Bekh, I. D. (2009). Psykholohichni dzherela vykhovnoi maisternosti [Psychological sources of educational skill] Kyiv: Akademvydav (ukr).

Benesh, H. (2007). Psykholohiia [Philosophy]. Kyiv: Znannia-Pres (ukr).

Chekanovska, I. (2021). Formuvannia emotsiinoho intelektu v uchniv pochatkovoi shkoly [Formation of emotional intelligence in primary school students: theory and practice].Veresen, 3, 34–44. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.3.2021.03 (ukr).

Hudinh, D. & Lenoks, Dzh. (2008). Liudyna ta yii svitohliad: dlia choho my zhyvemo, i yake nashe mistse u sviti [Man and his worldview: what we live for, and what is our place in the world]. (T.1). M. A. Zhukaliuk (Ed.). Lviv: MFB (ukr).

Kovalov, O. (2006). Dekoratyvno-prykladne mystetstvo u shkoli. 1–7 klas. [Decorative and applied art at school. Grade 1–7]. Sumy: VTD «Universytetska knyha» (ukr).

Kulikova, S. V. (2021). Strukturni komponenty tvorchoho rozvytku maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva [Structural components of the creative development of the future music teacher]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, 192, 88–91. DOI: 10.36550/2415-7988-2021-1-192-88-91 (ukr).

Masol, L. M. (2019). Navchalno-metodychnyi posibnyk «Nova ukrainska shkola: metodyka navchannia intehrovanoho kursu «Mystetstvo» u 1–2 klasakh na zasadakh kompetentnisnoho pidkhodu» [Educational and methodological manual «New Ukrainian school: teaching method of the integrated course «Art» in grades 1–2 based on the competence approach»]. Kyiv: Heneza (ukr).

New Ukrainian school: conceptual foundations of secondary school reform. Retrieved from: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (ukr).

Polovina, O. (2021). Dytyna u sviti mystetstva: vprovadzhuiemo Bazovyi komponent doshkilnoi osvity (nova redaktsiia) [A child in the world of art: implementing the basic component of preschool education (new edition)]. Doshkilne vykhovannia, 2, 3–8 (ukr).

Rudnytska, O. P. (2005). Pedahohika: zahalna ta mystetska [Pedagogy: general and artistic]. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan (ukr).

Skoryk, T. V. (2012). Sotsializatsiia osobystosti zasobamy muzychnoho mystetstva. Stalyi rozvytok u sotsialnomu vymiri: hlobalnym problemam – lokalni rishennia [Socialization of personality by means of musical art. Sustainable development in the social dimension: global problems – local solutions]. Chernihiv: ChDTU, 28–32. Retrieved from: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1237 (ukr).

Tsymbal-Slatvinska, S. V. & Kozii, O. M. (2021). Rozvytok movlennia zasobamy muzychnoho mystetstva [Development of speech by means of musical art.Naukovi zapysky]. Seriia: Pedahohichni nauky, 192, 23–26. DOI: 10.36550/2415-7988-2021-1-192-23-26 (ukr).

Varii, M. Y. (2008). Psykholohiia osobystosti [Philosophy of personality]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-29

Номер

Розділ

Статті