РОЛЬ КОНСУЛЬТАНТА ЦЕНТРУ У ФОРМУВАННІ ОНЛАЙН-ВИСТАВКИ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.4.2024.10Ключові слова:
алгоритм дій учасників виставки, дошкільна освіта, онлайн-виставка, роль консультанта, центр професійного розвитку педагогічних працівниківАнотація
У методичній статті представлено досвід організації онлайн-виставки «Освітній ресурс дошкілля» як засобу реалізації функції консультанта центру професійного розвитку педагогічних працівників з узагальнення та поширення інформації про діяльність закладів дошкільної освіти. Висвітлено основні аспекти проведення освітньої онлайнової виставки. Розкрито роль порадника в її формуванні. Підтверджено, що віртуальні експозиції мають певні переваги. Розроблено правила їхнього функціонування та запропоновано зразок побудови алгоритму дій учасників, використання яких сприяє професійному розвитку педагогів, узагальненню оприлюдненої інформації. Доведено, що проведення онлайн-виставки є водночас методом збору важливої інформації про діяльність закладів дошкільної освіти, основою для узагальнення досвіду практиків та простором для його поширення.
Посилання
Bondarenko, V. (2015). Virtualni vystavky yak dystantna bibliotechna posluha [Virtual exhibitions as a remote library service] Naukovi pratsi Natsionalnoi biblioteky Ukrainy im. V. I. Vernadskoho. Vyp. 41, 467‒478. Retrieved from: file:///Users/user/Downloads/npnbuimviv_2015_41_36.pdf (ukr).
Masterkova, T. V. (2022). Diialnist tsentriv profesiinoho rozvytku pedahoha: kontent-analiz [Activities of teacher professional development centers: content analysis]. Molod i rynok, 5 (203), 160–166. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264727 (ukr).
Masterkova, T. V. (2020). Fakhovi konkursy yak chynnyk rozvytku profesiinoi kompetentnosti [Professional competitions as a factor in the development of professional competence]. Imidzh suchasnoho pedahoha. № 3 (192), 15–19. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-3(192)-15–19 (ukr).
Masterkova, T. V. (2023). Konkurs fakhovoi maisternosti yak maidanchyk opryliudnennia pedahohom vlasnykh dosiahnen [Professional skills competition as a platform for the teacher to publicize his own achievements]. Molod i rynok, 10 (218), 141–144. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.293323 (ukr).
Regulations on the Center for Professional Development of Pedagogical Workers. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine. 29.07.2020. №672. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/672-2020-%D0%BF#n106 (ukr).
Romaniuk, I. A. (2023). Osoblyvosti zdiisnennia funktsii konsultanta tsentru profesiinoho rozvytku pedahohichnykh pratsivnykiv [Peculiarities of performing the functions of a consultant of the center of professional development of pedagogical workers]. Veresen, 4 (99). 75–89. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.4.2023.07 (ukr).
Rostoka, M. L. & Kushnyr, V. V. (2022). Vystavkova diialnist u konteksti informatsiino-analitychnoho suprovodu modernizatsii natsionalnoi osvity [Exhibition activity in the context of informational and analytical support for the modernization of national education]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota. Vyp. 2, 122–126. DOI: 10.24144/2524-0609.2022.51.122-126 (ukr).
Rubanovych, A. O. (2012). Osvitiansko-vystavkova diialnist v Ukraini: tendentsii rozvytku [Educational and exhibition activities in Ukraine: development trends]. Nauka i molod. Humanitarna seriia, 11–12, 167–170. Retrieved from: https://core.ac.uk/download/pdf/325943707.pdf (ukr).
Skrypnyk, M. I. (2020). Shansy ta ryzyky dlia metodychnoi roboty pislia stvorennia tsentriv profesiinoho rozvytku pedahohichnykh pratsivnykiv: obmezhenyi pesymizm [Chances and risks for methodical work after the creation of professional development centers for pedagogical workers: limited pessimism]. Retrieved from: http://surl.li/aoium (ukr).
Sorochan, T. M. (2022). Konsultuvannia i superviziia v diialnosti tsentriv profesiinoho rozvytku pedahohichnykh pratsivnykiv [Consulting and supervision in the activities of professional development centers for pedagogical workers]. Retrieved from: https://www.youtube.com/watch?v=1SsIf6MeeS0 (ukr).
Stoikova, V. & Kuleshova, O. (2023). Tendentsii rozvytku osvitnikh potreb pedahohiv v umovakh hlobalnykh suspilnykh vyklykiv ta zahroz [Trends in the development of educational needs of teachers in the conditions of global social challenges and threats]. Veresen, 1 (96), 14–31. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.1.2023.02 (ukr).
Udovychenko, I. V. & Meteiko, A. V. (2023). Tsentry profesiinoho rozvytku pedahohichnykh pratsivnykiv: orhanizatsiino-metodychni aspekty [Centers for professional development of pedagogical workers: organizational and methodical aspects: methodical recommendations]. Sumy: FOP Tsoma S. P. Retrieved from: http://surl.li/ltemhc (ukr).
Volynets, K. I. (2022). Metodychnyi suprovid tvorchoi diialnosti vykhovatelia v umovakh zakladu doshkilnoi osvity [Methodical support of the creative activity of the educator in the conditions of the preschool education institution]. Innovatsiina pedahohika. Prychornomorskyi naukovo-doslidnyi instytut ekonomiky ta innovatsii. Vydavnychyi dim «Helvetyka». Vypusk 44, t. 1, 105–110. DOI: https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2022/44/1.21 (ukr).