УДК 37.017.75 ORCID iD 0000-0002-5920-9875 ПЕДАГОГІЧНІ ПОГЛЯДИ ЯКОВА ЧЕПІГИ В КОНТЕКСТІ ІДЕЙ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ СЬОГОДЕННЯ
Ключові слова:
Ключові слова:експеримент, концепція, народна освіта, природа дитини, реформа, самовиховання вчителя, спостереженняАнотація
У статті встановлено відповідність ідей Якова Феофановича Чепіги як видатного педагога української шкільної освіти початку ХХ століття сучасним положенням освітньої реформи в системі початкової освіти, представленої в Концепції «Нова українська школа». Визначено цінність провідних ідей реформаторських поглядів педагога, які, на думку автора, мають практичне значення на шляху перетворення сучасної української школи в школу збереження цінностей дитинства, гуманізації навчання, забезпечення розвитку й вияву творчості дітей, насамперед у початкових класах.
У діалозі різних педагогічних поколінь розкривається роль освіти в житті й розвитку суспільства. Акцентується увага на деяких питаннях організації освітнього процесу, вимог до особи вчителя та важливості проведення в період освітніх реформ, експериментальної роботи. У статті представлено зміст та підсумки започаткованого 2017 року всеукраїнського експерименту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти» в закладах загальної середньої освіти щодо спільних із досвідом Я. Чепіги проблем.