РОБОТА З МЕДІАТЕКСТОМ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ РІЗНИХ НАПРЯМІВ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.2.2022.11Ключові слова:
візуалізація; , журналісти;, історичні написання; , критичне мислення; , майбутні вчителі початкових класів; , медіаосвіта; , медіатекст; , меми;, українська література; , українська мова.Анотація
У статті проаналізовано концептуальні засади роботи з медіатекстом для підготовки фахівців різного напряму в закладах фахової передвищої освіти. Акцентовано увагу на тому, що на сьогодні процеси розвитку мови корелюють екстра- й інтралінгвістичні потенціали медійного слова, можливості та інтегральні здатності об’єднувати простір культур, ідентифікувати себе в мові народу, держави, сучасного українського соціуму. Тому доцільною є візуалізація медіатексту, щоб адаптувати освітні продукти в умовах інформатизованого соціуму.
Ураховуючи специфіку історичних написань, пропонуємо звертатися до різних способів оволодіння правописною навичкою, розглядаючи слово «енциклопедично» за всіма складниками знань.
Описано впровадження інноваційних підходів до роботи з медіатекстами на уроках української літератури, що розвиває критичне мислення, здатність орієнтуватися в інформаційних джерелах, правильно розуміти надану інформацію, класифікувати її щодо значущості та пріоритетності, розглядати нові знання різнопланово, узагальнювати.
Проаналізовано можливості та переваги роботи з медіатекстами на уроках української мови і літератури в закладах фахової передвищої освіти під час підготовки фахівців різних напрямів (майбутні вчителі початкових класів, журналісти).
Посилання
Barannyk, D. Kh. (2000). Ukrainian language. Encyclopedia. K. : «Ukr. encyklopedija» (ukr).
Large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language Velykyj tlumachnyj slovnyk suchasnoji ukrajinsjkoji movy (2003). V. T. Busel (Ed.). Irpinj: Perun (ukr).
Ghreb, M. M., Ghrona, N. V. (2021). Information and communication technologies as a means of forming language didactic competence of future primary school teachers. Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja, 82(2), 109-126 (ukr). DOI: 10.33407/itlt.v82i2.3288.
Ghrona, N. V. (2021). Flexible skills (soft skills) in the course of studying the methods of teaching the Ukrainian language: content, formation, determination. Naukovi zapysky Berdjansjkogho derzhavnogho pedaghoghichnogho universytetu. Serija : Pedaghoghichni nauky, 2, 218-227. (ukr). DOI 10.31494/2412-9208-2021-1-2-218-226.
Kazakov, Ju.M. (2007). Pedagogical conditions of application of media education in the process of professional training of future teachers. Extended abstract of candidate’s thesis. Lughansk (ukr).
Kozyra, V. M. (2017). Technology of development of critical thinking in the educational process. Ternopil : Aston (ukr).
Kurlishhuk, I. I. (2008). Pedagogical principles of socialization of student youth by mass media. Extended abstract of candidate’s thesis. Lughansk (ukr).
Rizun, V. V. (Ed.). (2013). Media education and media literacy. K.: Centr Viljnoji Presy (ukr).
Osjukhina, M. (2018). Media and information literacy as a component of modern information and communication exchanges (national concept in the context of world experience). Extended abstract of candidate’s thesis. Dnipro (ukr).
Semenogh, O. M. (2013). Media education of the future teacher in the higher philological school: experience of abroad and Ukraine. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 3, 30-38 (ukr).
Solghanyk, Gh. Ja (2005). To the definition of "text" and "media text". Vestnyk Mosk. un-ta, Zhurnalystyka, 2, 7 – 15. (rus).
Tokman, Gh. L. (2012). Methods of teaching Ukrainian literature in high school. K. Akademija (ukr).
Derkhach, D. V., Syzonov, D. Ju.. Shevchenko L. I. (2014). Medialinguistics: a dictionary of terms and concepts. K.: VPC «Kyjivsjkyj universytet» (ukr).
Shkvyr, O. V. (2019). Critical thinking of junior schoolchildren: essence and features. Molod i rynok, 4 , 27-32. (ukr).