ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ПІСЛЯДИПЛОМНОГО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ У СПОЛУЧЕНИХ ШТАТАХ АМЕРИКИ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.2.2021.02Ключові слова:
Ключові слова: коучинг; менторство; моделі підготовки; підвищення кваліфікації; підвищення кваліфікації вчителів у США; післядипломна освіта; професіоналізм педагога; сертифікація; система неперервної освіти; система післядипломної освіти; тьюторство; форми підвищення кваліфікації освітян у США; учитель.Анотація
У статті проведено аналіз формування системи післядипломної педагогічної освіти у Сполучених Штатах Америки. Розглянуто низку питань, що стосуються становлення описуваної системи, проведено ретроспективний аналіз формування сучасного стану підвищення кваліфікації освітян у цій країні та визначено основні її етапи. Зокрема виявлено тенденції, що були притаманні системі підготовки вчителів у США та мали негативні наслідки для системи освіти. Визначено також необхідність безперервної освіти вчителів, зазначено зміст, форми та методи післядипломної освіти та моделі підготовки вчителів. Досліджено особливості підтримки молодих учителів, сформованість системи менторства. Проаналізовано тенденцію спрямування підвищення кваліфікації на індивідуальність учителя, а не на його спеціалізацію, що значно розширює рамки післядипломного супроводу. Проведено паралелі між системами післядипломної освіти Сполучених Штатів та України з метою виявлення тенденцій подальшого ефективного реформування системи національної післядипломної освіти вчителів.
Посилання
Hatyushina, A. (2009). Teoriya i praktika povyisheniya kvalifikatsii uchiteley SShA: na primere shtata Yuzhnaya Karolina [Theory and Practice of Teacher Development in the United States: The Case of South Carolina]. (Candidate’s thesis). Moskva (rus).
Kliasen, N. L. (2014). Pisliadyplomna pedahohichna osvita: zarubizhnyi dosvid ta suchasna praktyka [Postgraduate pedagogical education: foreign experience and modern practice]. Nova pedahohichna dumka, 2, 187–190 (ukr).
Koshmanova, T. S. (2000). Na shliakhu do novitnoi pedahohichnoi osvity (na prykladi universytetu shtatu Michihan, SShA) [Towards the latest teacher education (on the example of the University of Michigan, USA)]. Lviv: Vyd. tsentr Lvivskoho nats. un-tu im. I. Franka, 234 (ukr).
Mukan, N. V. (2007). Suchasni doslidzhennia v haluzi pidvyshchennia kvalifikatsii vchyteliv u systemi neperervnoi profesiinoi osvity anhlomovnoho svitu [Current research in the field of teacher training in the system of continuing professional education in the English-speaking world]. Problemy linhvistyky naukovo-tekhnichnoho i khudozhnoho tekstu ta pytannia linhvometodyky (Ed. F. S. Batsevych). Lviv: Vyd-vo Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika», 140 с. (ukr).
Reheilo, I. Yu. (2019). Vyshcha osvita SShA: instytutsiini tsinnosti systemy [US higher education: the institutional values of the system]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka (Seriia: Pedahohichni nauky), 3 (60), 57–64. Дoi.org/10.28925/1609-8595.2019.3.5764) (ukr).
Rudenko, I. A. & Orendarchuk, O. L. (2020). Sutnist orhanizatsii navchalnoho protsesu v systemi pidvyshchennia kvalifikatsii vchyteliv u SShA ta Velykii Brytanii [The essence of the organization of the educational process in the system of teacher training in the United States and Great Britain]. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Pedahohichni nauky, Cherkasy: ChNU im. B. Khmelnytskoho, 1, 56–62. DOI: 10.31651/2524-2660-2020-1-56-62 (ukr).
Rybachuk, K. V. (2008). Pidhotovka maibutnikh pedahohiv do profesiinoi diialnosti v universytetakh SShA [Preparation of future teachers for professional activity in US universities]. (Extended abstract of candidate’s thesis). Kirovohradskyi derzh. pedahohichnyi un-t im. Volodymyra Vynnychenka. Kirovohrad (ukr).
Shchur, N. M. (2020). Pidhotovka vchytelia pryrodnychykh nauk v umovakh neperervnoi pedahohichnoi osvity v SShA [Preparation of the teacher of natural sciences in the conditions of continuous pedagogical education in the USA]. Ternopil: TNPU im. V. Hnatiuka (ukr).
Sobchak, N. M. (2004). Zmist i formy profesiinoi pidhotovky sotsialnykh pratsivnykiv u systemi neperervnoi osvity SShA [Content and forms of professional training of social workers in the system of continuing education in the United States]. (Extended abstract of candidate’s thesis). Ternopil: Ternopilskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni V. Hnatiuka (ukr).
U.S. Education Reform and National Security, Council on Foreign Relations, the U.S. Department of State. Retrieved from: https://www.cfr.org/report/us-education-reform-and-national-security