ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ТА ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ СЛОВНИКА ТРИРІЧНИХ ДІТЕЙ У ПРОЦЕСІ ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ ЗАСОБАМИ МАЛИХ ФОЛЬКЛОРНИХ ЖАНРІВ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.2.2022.08Ключові слова:
дитина раннього віку, малі фольклорні жанри, розвиток мовлення, словник дитини раннього віку, фольклорАнотація
У статті проаналізовано науково-методичну літературу щодо мовленнєвого розвитку дітей раннього віку та схарактеризовано вплив засобів малих фольклорних жанрів на розвиток словника трирічних дітей; з’ясовано специфіку інноваційних і традиційних технологій розвитку словника дітей третього року життя; визначено основні методи і форми використання засобів малих жанрів фольклору та їхнє місце у формуванні словника дитини третього року життя; з’ясовано педагогічні умови для формування словника дітей третього року життя; уперше запропоновано й обґрунтовано модель розвитку словника трирічних дітей засобами малих фольклорних жанрів.
Посилання
Bohush, A. M. & Lysenko, N. V. (2002). Ukrainske narodoznavstvo v doshkilnomu zakladi [Ukrainian ethnology in preschool]. K.: Vyshcha shk., 407 (ukr).
Bohush, A. M. (1993). [Methods of teaching the Ukrainian language in preschool institutions]. K.: Vyshcha shkola, 327 (ukr).
Elkonin, D. B. (2000). Dytiacha psykholohiia: rozvytok vid narodzhennia do semy rokiv [Child psychology: development from birth to seven years]. M.: Prosvita, 348 (ukr).
Herbova, V. V. & Maksakov, O. I. (1986). Zaniattia z rozvytku movlennia v molodshii hrupi dytiachoho sadka [Classes on the development of speech in the younger group of the kindergarten]. M.: Prosvita, 128 (ukr).
Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. (Ed. S. Holovko). Kyiv: Lybid, 373 (ukr).
Hvozdiev, A. N. (1961). Pytannia vyvchennia dytiachoi movy [The issue of children’s language learning]. M.: Vyd-vo APN RRFSR, 470 (ukr).
Kobyletska, L. V. (2021). Folklor yak chynnyk formuvannia khudozhno-movlennievoi kompetentnosti zdobuvachiv doshkilnoi ta pochatkovo osvity [Folklore as a factor in the formation of artistic and speech competence of students of preschool and primary education]. In Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. L.: LNU imeni Ivana Franka. Vypusk 41, tom 2, 2021, 177–182 [Elektronnyi resurs]. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/41-2-26 (ukr).
Kolessa, F. M. (1938). Ukrayinska usna slovesnist [Ukrainian oral literature]. L., 312 (ukr).
Krasnohorskyi, M. I. (1958). Vyshcha nervova diialnist dytyny [Higher nervous activity of the child]. L.: Medhiz, 320 (ukr).
Lesin, V. M. (1985). Slovnyk literaturoznavchykh terminiv [Dictionary of literary terms]. K.: Rad shk., 250 (ukr).
Liublinska, H. O. (1971). Dytiacha psykholohiia [Child psychology]. M.: Prosvitnytstvo, 415 (ukr).
Riepa, N. O. & Reznik, N. M. (1993). Znachennia narodoznavstva u vykhovanni kultury ditei [The importance of ethnology in children’s cultural education], 4, 39–40 (ukr).
Rosengart-Pupko, G. L. (1963). Formuvannia movlennia u ditey rannioho viku [Formation of speech in young children]. M.: Academy of Pedagogical Sciences, 93 (ukr).
Sukhomlynskyi, V. O. (1997). Vybrani tvory [Selected works]. T. 3. K.: Rad shkola, 30 (ukr).
Ushinskyi, K. D. (1983). Vybrani pedahohichni tvory u 2-kh tomakh: t. 1. [Selected pedagogical works in 2 volumes: vol. 1]. K., 488 (ukr).
Zhovtobriukh, M. A. (Ed.) (1975). Morfolohichna pobudova suchasnoi ukrainskoi movy [Morphological structure of the modern Ukrainian language]. K.: Naukova dumka, 208 (ukr).