ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН-СЕРЕДОВИЩА РОЗРОБКИ «REPLIT» ДЛЯ ВИВЧЕННЯ МОВИ ПРОГРАМУВАННЯ «PYTHON» У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.1.2023.11Ключові слова:
бібліотеки, дистанційне навчання, онлайн-середовище розробки, програмування, редактор коду, хмарні технології, IDE, Pygame, Python, Tkinter, TurtleАнотація
У статті розглянуто онлайн-середовище розробки «Replit»: процес реєстрації, умови безкоштовного використання, встановлення пакетів і використання бібліотек мови програмування «Python» («Turtle», «Tkinter», «Pygame»). Окремо розглянуто можливості середовища для організації освітньої діяльності «Команди для освіти» – робочі простори для спільної роботи вчителя й учнів, а саме: процес створення команд, запрошення учнів, створення проектів і завдань, інтеграція з гугл-класами, вбудовані підручники та навчальні програми «Python». Функціонал та можливостi онлайн-середовища розробки «Replit» продемонстровано не тільки у вебсервісі, що відкривається браузером на комп’ютері, а й за допомогою мобільного застосунку «Replit» (v. 2.8.1). У статті вперше розглянуто нову функцію середовища «Replit», що була додана в грудні 2022 року, – створення та редагування користувальницьких тем інтерфейсу.
Посилання
Babii, E. A. & Rybakova, L. V. (2021). Khmarni tekhnolohii ta yikh zastosuvannia pry osvoienni bazovykh metodolohii ta tekhnolohii prohramuvannia [Cloud technologies and their application in mastering basic programming methodologies and technologies]. Vseukrainska naukovo-praktychna studentska konferentsiia «Perspektyvni napriamy suchasnykh informatsiinykh system i tekhnolohii». Kropyvnytskyi: TsNTU (ukr).
Ichanska, N. V. & Demianenko, V. O. (2020). Osvitni internet-resursy ta onlain seredovyshcha v navchalno- vykhovnii diialnosti vykladacha zakladu vyshchoi osvity [Educational Internet resources and online environments in the educational activity of a teacher of a higher education institution] Systemy upravlinnia, navihatsii ta zviazku. Poltava: PNTU. T. 4 (62), 40–42. DOI: https://doi.org/10.26906/SUNZ.2020.4.040 (ukr).
Kovtaniuk, M. S. (2021). Perevahy vykorystannia onlain-kompiliatoriv v osvitnomu protsesi pid chas vyvchennia prohramuvannia movoiu Python [The advantages of using online compilers in the educational process when learning Python programming]. Sumy, 61–62 (ukr).
Kusumaningtyas, Kartikadyota, Eko Dwi Nugroho, and Adri Priadana. «Online Integrated Development Environment (IDE) in Supporting Computer Programming Learning Process during COVID-19 Pandemic: A Comparative Analysis.» IJID (International Journal on Informatics for Development) 9.2 (2020): 66–71 (eng).
Мarkova, O. M. (2016). Modeli vykorystannia khmarnykh tekhnolohii u pidhotovtsi IT-fakhivtsiv [Models of the use of cloud technologies in the training of IT specialists]. Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia, 18 (25), 85–94. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_2_2016_18_16 (ukr).
Rahman, Md Mahmudur, Monir H. Sharker & Roshan Paudel. «Active and Collaborative Learning Based Dynamic Instructional Approach in Teaching Introductory Computer Science Course with Python Programming.» 2020 IEEE Integrated STEM Education Conference (ISEC). IEEE, 2020 (eng).
Replit. Retrieved from: https://replit.com/ (eng).
Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine «On some issues of state standards of comprehensive general secondary education», dated September 30, 2020 Nо 898. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua › 898-2020-п (ukr).
Vakaliuk, T. A. (2013). Mozhlyvosti vykorystannia khmarnykh tekhnolohii v osviti Aktualni pytannia suchasnoi pedahohiky [Possibilities of using cloud technologies in education]. Kherson: Vydavnychyi dim «Helvetyka», 97–99 (ukr).