МЕТОДИЧНІ ТА ТЕХНОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ СТВОРЕННЯ ЕФЕКТИВНИХ ВІДЕОУРОКІВ

Автор(и)

  • Ганна Шевченко Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0001-6723-6059

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.2.2024.04

Ключові слова:

відеоурок, дистанційне, змішане навчання, методичні аспекти створення відеоуроків, монтаж відео, платформи розміщення відео, скринкастинг

Анотація

У науково-методичній статті розглянуто методичні та технологічні аспекти створення ефективних відеоуроків у контексті сучасної освітньої практики. Закцентовано на важливості правильного алгоритму дій для створення відеоматеріалів під час організації навчання в дистанційному та змішаному форматах, під час застосування технології «перевернутого навчання». Проаналізовано типи, етапи створення відеоуроків, програмне забезпечення для скринкастигу і монтажу, роботи з аудіо, види платформ для розміщення готових відео, наведено приклади популярних безоплатних інструментів для роботи з відео. Автор уперше надає рекомендації щодо оптимального вибору інструментів та підходів для досягнення педагогічних цілей та підвищення ефективності у викладанні. Стаття може бути корисною для педагогів і спеціалістів у галузі освіти, які цікавляться використанням сучасних технологій у навчальному процесі.

Посилання

Bachiieva, L. O. (2021). Pidhotovka maibutnikh vykladachiv do realizatsii komunikatyvnoi diialnosti v osvitnomu video [Preparation of future teachers for the implementation of communicative activities in an educational video]. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity, 71, 47–54. DOI: https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-71-47-54 (ukr).

Barna, O. V. & Hevko, Kh. R. (2022). Vykorystannia videomaterialiv na urokakh informatyky [Using video materials in computer science lessons]. Suchasni tsyfrovi tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia: dosvid, tendentsii, perspektyvy Ternopil: TNPU im. V. Hnatiuka, 70–73 (ukr).

Chetverykova, T. H. & Klekho, O. V. (2022). Systemy stvorennia ta vykorystannia videokontentu dlia realizatsii dystantsiinoho navchannia [Systems of creation and use of video content for the implementation of distance learning]. Kompiuterno-intehrovani tekhnolohii: osvita, nauka, vyrobnytstvo, 48, 21–25. DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2524-0560-2022-48-03 (ukr).

Laver, V. O. (2021). Modeliuvannia ta obrobka videozobrazhen [Modeling and processing of video images]. Uzhhorod: PP «AUTDOR – ShARK» (ukr).

Mayer, R. E., Fiorella, L., & Stull, A. (2020). Five ways to increase the effectiveness of instructional video. Educational Technology Research and Development, 68(3), 837-852. DOI: https://doi.org/10.1007/s11423-020-09749-6 (eng).

Nazarenko, L. (2020). «Zmishane navchannia» yak krok do komfortnoi osvity: yoho sutnist ta perevahy [«Blended learning» as a step towards comfortable education: its essence and advantages]. Osvitolohichnyi dyskurs, 4 (31), 163–188. DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.4.11 (ukr).

Ovcharuk, O. V. (2023). Monitorynh hotovnosti vchyteliv do vykorystannia tsyfrovykh zasobiv u period viiny v Ukraini [Monitoring of teachers' readiness to use digital tools during the war in Ukraine]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 6.98: 52–65 (ukr)

Shablii L. M. (2021). Stvorennia navchalnykh video ta yikh vykorystannia [Creation of educational videos and their use]. Aktualni problemy systemy osvity: zaklad zahalnoi serednoi osvity – douniversytetska pidhotovka – vyshchyi navchalnyi zaklad, 1 (1), 247–250. DOI https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.15879 (ukr).

Shevchenko, H. V. (2021). Stvorennia infohrafiky v servisi «Canva dlia navchannia» [Creating infographics in the «Canva for education» service]. Veresen, 3 (90), 121–130. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.3.2021.10. (ukr).

Shyshenko, I. (2022). Osvitni matematychni video-kanaly youtube yak zasoby formuvannia informatsiino-tsyfrovoi kompetentnosti uchniv Novoi Ukrainskoi Shkoly [Educational mathematical YouTube video channels as a means of forming the information and digital competence of students of the New Ukrainian School]. Osvita. Innovatyka. Praktyka. Tom10, № 4, 48–53. DOI: https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol10i4-007 (ukr).

Stoikova, V. V. & Kuleshova, O. A. (2023). Tendentsii rozvytku osvitnikh potreb pedahohiv v umovakh hlobalnykh suspilnykh vyklykiv ta zahroz / [Trends in the development of educational needs of teachers in the conditions of global social challenges and threats]. Veresen, 1 (96), 15–27. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.1.2023.02. (ukr)

Tverdokhlib, I. A. & Kasian, M. A. (2022). Osoblyvosti vykorystannia navchalnoho videomaterialu v osvitnomu protsesi [Peculiarities of using educational video material in the educational process]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 221–224 (ukr).

Velykyi, O. A. (2023). Osoblyvosti stvorennia efektyvnykh videourokiv [Peculiarities of creating effective video lessons]. Intensyfikatsiia osvitnoho protsesu na osnovi systemnoho pidkhodu ta vprovadzhennia suchasnykh tekhnolohii navchannia. Lutsk: TFK LNTU (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-19

Номер

Розділ

Статті