ЦІННІСНЕ ВИХОВАННЯ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

(за матеріалами експериментальної роботи)

Автор(и)

  • Олена Вітковська Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-0618-3579

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.2.2023.11

Ключові слова:

виховна програма, експеримент, загальнолюдські цінності, Нова українська школа, ціннісне виховання, ціннісне середовище

Анотація

У науково-методичній статті розкрито актуальність створення ціннісного середовища в закладах загальної середньої освіти для побудови наскрізного виховного процесу в Новій українській школі. Визначено важливі аспекти нової філософії виховання, створення умов для розвитку і соціально-педагогічної підтримки особистості дитини в період навчання в школі. Запропоновано розробку комплексної програми розвитку цілісної особистості, зорієнтованої на ціннісне виховання «Покоління успішних». Уперше представлено результати експериментальної роботи з апробації виховної програми «Нова українська школа у поступі до цінностей». Визначено етапи та особливості реалізації експерименту на базі п’яти шкіл Миколаївської області. Висвітлено процес упровадження різних активних форм та методів виховної взаємодії в закладах освіти учасниками експерименту.

Посилання

Bekh, I. D. (2018). Prohrama «Nova ukrainska shkola» u postupi do tsinnostei [The program «New Ukrainian school» in progress towards values]. Kyiv (ukr).

Bekh, I. D. (2018). Osobystist na shliakhu do dukhovnykh tsinnostei [Personality on the way to spiritual values]. Kyiv – Chernivtsi: «Bukrek» (ukr).

Bekh, I. D. (2015). Vybrani naukovi pratsi. Vykhovannia osobystosti [Selected scientific works. Personality education]. Tom 2. Chernivtsi: Bukrek (ukr).

Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated December 14, 2016 No. 988. On the approval of the Concept of State Policy Implementation in the Reform of General Secondary Education «New Ukrainian School» for the period until 2029. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-%D1%80#Text

Hrynevych, L. M. (2022). Kontseptualni idei reformy «Nova ukrainska shkola» u svitli ukrainskoi pedahohichnoi dumky [Conceptual ideas of the «New Ukrainian Schoola» reform in the light of Ukrainian pedagogical thought]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 4, 98–111. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-4-98-111 (ukr).

Hzhehorchyk, A. (2017). Sproba zmistovoho opysu svitu tsinnostei ta yii etychni naslidky [An attempt at a meaningful description of the world of values and its ethical consequences]. Filosofiia osvity, 2, 115–152. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PhilEdu_2017_2_9 (ukr).

Klymeniuk, N. V. (2021). Mobilnist yak vazhlyvyi chynnyk profesiinoi adaptatsii molodoho pedahoha [Mobility as an important factor in the professional adaptation of a young teacher]. Veresen, 2 (89), 26–34. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.2.2021.03 (ukr).

Savchenko, O. Ya. (2009). Vykhovnyi potentsial pochatkovoi osvity [Educational potential of primary education]. Vyd. 2. K.: [Vydav. Bohdanova A. M.] (ukr).

Shuliar, V. I. (2022). Shuliar V. I. Tsinnisno-etychna paradyhma v systemi literaturnoi osvity Novoi ukrainskoi shkoly (teoretyko-metodychna viziia) [Value-ethical paradigm in the system of literary education of the New Ukrainian School (theoretical and methodological vision).]. I chastyna. Mykolaiv: OIPPO (ukr).

Sukhomlynskyi, V. O. (1970). Narodzhennia hromadianyna [The birth of a citizen]. K., 1970 (ukr).

Surina, H. Yu. (2018). Osoblyvosti aksiolohichnykh zasad reformy ukrainskoi osvity [Peculiarities of the axiological foundations of the reform of Ukrainian education]. Scientific Journal «Virtus», 25, 132–136 (ukr).

Ushynskyi, K. D. (1983). Pro narodnist u hromadskomu vykhovanni [About nationality in public education]. Vybrani pedahohichni tvory: V 2-kh t. T. 1, 43–103. K.: Rad. Shkola (ukr).

Vyshnevskyi, O. (2006) Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky [Theoretical foundations of modern Ukrainian pedagogy]. Drohobych: Kolo (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-07

Номер

Розділ

Статті