ПОЕЗІЯ ДМИТРА КРЕМЕНЯ НА УРОКАХ ЛІТЕРАТУРИ РІДНОГО КРАЮ (НА ПРИКЛАДІ ВІРША «ШУКАЮ ІСТОРИЧНУ БАТЬКІВЩИНУ…»)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.2023.07

Ключові слова:

види роботи з текстом на уроках, інформаційно-методичне забезпечення уроку, методичне вивчення спадщини ювіляра, сайт як чинник мотивації до читання, творчість Дмитра Кременя, урок літератури рідного краю

Анотація

У практико орієнтованій статті висвітлено методичні аспекти вивчення творчості видатного українського поета, публіциста, перекладача і есеїста, лауреата Державної премії України імені Тараса Шевченка Дмитра Дмитровича Кременя. Запропоновано авторське змістове структурування сайту «Безмежжя Дмитра Кременя в усемережжі» (технічне виконання - Центр цифрової культури і медіаосвіти МОІППО), створеного з метою популяризації творчості ювіляра, інформаційні ресурси якого можна використовувати для ознайомлення учнів із життєвим та творчим шляхом лауреата Шевченківської премії. Представлено авторські інноваційні види роботи з текстом поезії «Шукаю історичну батьківщину…», спрямовані на роботу як з традиційними, так і з електронними текстами. Визначено основні шляхи подальшого науково-методичного вивчення спадщини лауреата Шевченківської премії Дмитра Дмитровича Кременя.

Посилання

Hladyshev, V. V. & Kuznietsova, A. M. (2021). Vazhlyvyi etap naukovoho osmyslennia poetychnoi spadshchyny ta zhyttia Dmytra Kremenia [An important stage of the scientific understanding of the poetic heritage and life of Dmytro Kremen]. Veresen, 3, 90–102 (ukr).

Hych, H. M. (2022). Yuvileinyky-kraiany: diialnist Mykolaivskoho oblasnoho instytutu pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Jubilee citizens-countrymen: activities of the Mykolaiv Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education]. Veresen, 2, 2–6 (ukr).

Kremin, D. D. (2014). Medovyi misiats u Karfaheni: Vybrani virshi ta symfonii [Honeymoon in Carthage: Selected poems and symphonies]. Mykolaiv: Ilion (ukr).

Kremin, T. D. (2020). Ukrainska Atlantyda Dmytra Kremenia: dyskurs tvorchosti [Ukrainian Atlantis of Dmytro Kremen: discourse of creativity]. Mykolaiv: Ilion (ukr).

Kuznietsova, A. M. (2020). Dydaktychni mozhlyvosti poetychnykh tekstiv D. Kremenia na urotsi ukrainskoi movy [Didactic possibilities of D. Kremen's poetic texts in the Ukrainian language lesson]. Veresen, 2–3, 197–204 (ukr).

Nazarenko, L. A. (2018). Spetsyfika realizatsii svitohliadnykh pozytsii D. Kremenia v zbirtsi «Elehiia troianskoho vyna»: do pytannia vyvchennia literatury ridnoho kraiu v starshykh klasakh [The specificity of the implementation of D. Kremen's worldview positions in the collection «Elegy of Trojan Wine»: on the issue of studying the literature of the native region in senior classes]. Molodyi vchenyi, 6, 318–320 (ukr).

Nesterenko, S. V. (2018). Problemy vyvchennia hromadianskoi poezii u shkoli [Problems of studying civic poetry in school]. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia. Seriia «Psykholoho-pedahohichni nauky», 4, 30–36 (ukr).

Petrenko, O. M. (2021). Mystetstvo v poetychnomu lohosi Dmytra Kremenia: kompetentnisno-diialnisni aspekty mizhdystsyplinarnykh zviazkiv v umovakh intehrovanoho navchannia [Art in the poetic logos of Dmytro Kremen: competence-activity aspects of interdisciplinary connections in the conditions of integrated education]. Veresen, 3, 46–56 (ukr).

Petrenko, O. M. (2019). Muzychnyi kod poezii Dmytra Kremenia [Musical code of Dmytro Kremen's poetry]. Naukovyi visnyk MNU imeni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky, 3 (66), 186–190. DOI: https://doi.org/ 10.33310/2518-7813-2019-66-3 (ukr).

Hych, H. M. & Shuliar, V. I. (2023). Plan naukovo-doslidnoi roboty «Vyvchennia tvorchosti Dmytra Kremenia v mezhakh provedennia Roku Dmytra Kremenia (vidpovidno do kafedralnoi temy «Kompetentnisno-diialnisna paradyhma movno-literaturnoi ta khudozhno-estetychnoi osvity») [Plan of research work «Study of Dmytro Kremen's creativity within the framework of Dmytro Kremen's Year»]. Mykolaiv: OIPPO (ukr).

On celebrating commemorative dates and anniversaries in 2022–2023: Resolution of the Verkhovna Rada of Ukraine dated December 17, 2021 № 1982-IX // Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/go/1982- IX (ukr).

Shuliar, V. I. (2018). Kremin dopomahaie «svit po-novomu vidkryvaty»: esei pro Dmytra Kreminia z prodovzhenniam [Kremin helps to «discover the world in a new an»: essays about Dmytro Kremin with a continuation]. Mykolaiv: OIPPO (ukr).

Shuliar, V. I., Kuptsova, V. V. (2020). Literatura ridnoho kraiu: Prohrama dlia serednoi zahalnoosvitnoi shkoly. 5–11 klasy [Literature of the native land: Program for secondary comprehensive school. Grades 5–11]. Mykolaiv: MOIPPO (ukr).

Shuliar, V. I. (2022 a). Model literaturnoi kompetentnosti uchniv-chytachiv Novoi ukrainskoi shkoly [Model of literary competence of students-readers of the New Ukrainian school]. Mykolaiv: MOIPPO, 2022 (ukr).

Shuliar, V. I. (2022 b). Shkilna literaturna osvita: problemy, perspektyvy, praktyky [School literary education: problems, perspectives, practices]. Mykolaiv: OIPPO (ukr).

Shuliar, V. I. (2015). Teoretyko-metodychni zasady suchasnoho uroku ukrainskoi literatury v osnovnii i starshii shkol [Theoretical and methodological principles of the modern lesson of Ukrainian literature in elementary and high school]. (Doctor’s thesis). Kherson. derzh. un-t. Kherson (ukr).

Shuliar, V. I. (2022 c). Tsinnisno-etychna paradyhma v systemi literaturnoi osvity Novoi ukrainskoi shkoly (teoretyko-metodolohichna viziia) [Value-ethical paradigm in the system of literary education of the New Ukrainian School (theoretical and methodological vision).]. I chastyna. Mykolaiv: OIPPO (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-03

Номер

Розділ

Статті