ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛІЗОВАНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.4.2024.03Ключові слова:
театралізована діяльність, заклади дошкільної освіти, патріотичні почуття, соціально-громадянська компетентністьАнотація
У науково-методичній статті актуалізовано проблему формування соціально-громадянської компетентності в дітей дошкільного віку. На основі аналізу наукових публікацій розглянуто поняття «театралізована діяльність в закладах дошкільної освіти». Визначено вплив театралізованої діяльності на формування соціально-громадянської компетентності в дітей дошкільного віку. Запропоновано приклади здійснення театралізованої діяльності в педагогічній практиці закладів дошкільної освіти в сучасних умовах.
Посилання
Amatieva, O. P. (1999). Diahnostyka ta rozvytok tvorchykh zdibnostei doshkilnykiv u teatralno- ihrovii diialnosti [Diagnostics and development of creative abilities of preschoolers in theatrical and game activities]. Nauka i osvita, 5, 77–80 (ukr).
Artemova, L. V. (2002). Teatr i hra [Theater and play]. K. (ukr).
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]. Retrieved from: http://surl.li/qnpnyl (ukr).
Bezymenna, T. V. (2022). Teatralizovana diialnist ta yii rol u vykhovanni i rozvytku dytyny doshkilnoho viku [Theatrical activity and its role in the upbringing and development of a child of preschool age]. Suchasna doshkilna osvita: aktualni problemy, innovatsiini poshuky, 13–18. Nizhyn: NDU im. M. Hoholia (ukr).
Bohush, A. (2013). Movlennievyi komponent doshkilnoi osvity [Speech component of preschool education]. KH.: Vyd-vo «Ranok» (ukr).
Demchenko, O. P., Drabyniuk, S. YU. & Ivashchuk, N. O. (2022). Vykhovni mozhlyvosti teatralizovanoi diialnosti u roboti z obdarovanymy ditmy [Educational possibilities of theatrical activity in work with gifted children]. XV Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia «Multidisciplinary academic notes. Science research and practice», 19–22 kvitnia 2022 r., Madryd, Ispaniia, 421–427 (ukr).
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [State standard of primary education]. Retrieved from: http://surl.li/klbyjy (ukr).
Havrysh, H. (2015). Rozvytok zv’iaznoho movlennia doshkilniat [Development of coherent speech of preschoolers]. K.: Shkilnyi svit (ukr).
Kondratets, I. V. (2021). Oznaiomlennia doshkilnykiv iz teatralnym mystetstvom [Familiarization of preschoolers with theatrical art]. «Palitra pedahoha», 2, 3–9 (ukr).
Kyrychenko, N. T. & Nauchenko, N. I. (1988). Mystetstvo rozvyvaie tvorchist [Art develops creativity]. Ternopil: PMP «Malva –OSO» (ukr).
Oliinyk, O. M. (2017). Teatralno-ihrova diialnist v umovakh doshkilnoho
navchalnoho zakladu [Theatrical and play activities in preschool conditions
educational institution]. Kam’ianets-Podilskyi (ukr).
Oliinyk, L. M. (2019). Vitchyzniani psykholoho-pedahohichni doslidzhennia shchodo formuvannia tsilisnoi kartyny svitu v ditei doshkilnoho viku [Domestic psychological and pedagogical research on the formation of a holistic picture of the world in children of preschool age]. Veresen. Tom 2, 3–4 (82–83), 114–122 (ukr).
Pidlypniak, I. Yu. (). Teatralizovana diialnist yak zasib rozvytku tvorchoi
osobystosti ditei doshkilnoho viku [Theatrical activity as a means of creative development personalities of preschool children]. Retrieved from: http://surl.li/nmajgx. DOI: https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.5 (ukr).
Ponimanska, T. I. (2006). Doshkilna pedahohika [Preschool pedagogy]. K.: Akademvydav (ukr).
Stepanov, O. M. (2006). Psykholohichna entsyklopediia [Psychological encyclopedia]. Kyiv: Akademvydav (ukr).
Rusova, S. F. (2004). Doshkilne vykhovannia; U dytiachomu sadku [Preschool education; In the kindergarten]. In Z. N. Borysova & V. I. Kuzmenk. Khrestomatiia z istoriï doshkilnoï pedahohiky. Kyïv: Vyshcha shk., 262–282 (ukr).