УДК 37.018.46 ORCID iD 0000-0003-2862-1143 КОНЦЕПТИ МОДЕЛЮВАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІВ У ПОСТНЕКЛАСИЧНІЙ ПАРАДИГМІ (за мотивами твору К. Д Ушинського «Проект учительської семінарії»)

Автор(и)

  • Вікторія Стойкова Миколаївський ІППО

Ключові слова:

Ключові слова: дуальне навчання, модулі (кейси), наставництво, педагогічна інтернатура, педагогічна практика, професійний розвиток, стажування, супервізія.

Анотація

У статті описано результати дослідження базових концептів моделювання технології професійного розвитку педагогів у закладі післядипломної педагогічної освіти в умовах постіндустріального суспільства й постнекласичної науки.

Автором проведено компаративний аналіз робіт «Проект учительської семінарії» К. Ф. Ушинського й «Прийдешнє постіндустріальне суспільство» Д. Белла. Це дало можливість узагальнити фундаментальні принципи підготовки й професійного розвитку педагогів, спрогнозовані К. Ф. Ушинським, та визначити ступінь їхньої актуальності на сучасному етапі розвитку суспільства.

Установлено, що професійний розвиток особистості педагога в постіндустріальному суспільстві набуде нової якості за умови моделювання системи післядипломної освіти в контексті постнекласичної науки. На підставі отриманих висновків автор здійснив добір доцільних моделей (форм) організації післядипломної педагогічної освіти, які узгоджуються з класичними принципами професійного розвитку й людиноцентричною парадигмою постіндустріального суспільства. Результати дослідження покладено в основу оновленої моделі підвищення кваліфікації педагогів у Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.

Посилання

Bell, D. The Coming of the Post-Industrial Society / D. Bell // The Educational Forum, 30 Jan. 2008 – 2008. – Р. 574–579, DOI: 10.1080/00131727609336501 [eng].

Knowledge Management in the Learning Society / OECD // Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development. – 2000. – 258 p. [eng].

Bell, D. (2004). Grjadushhee postindustrial'noe obshhestvo. Opyt social'nogo prognozirovanija [The coming postindustrial society. Social Forecasting Experience]. М. : Academia [rus].

Nikitina, O. B. (2014). Formuvannia peredumov postindustrialnoho rozvytku Ukrainy v trendi yevropeiskoho vyboru [Formation of preconditions of post-industrial development of Ukraine in the trend of European choice] Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu [Economic Bulletin of the National Mining University], 4, 84–89. – Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evngu_2014_4_13 [ukr].

Pro skhvalennia Kontseptsii realizatsii derzhavnoi polityky u sferi reformuvannia zahalnoi serednoi osvity «Nova ukrainska shkola» na period do 2029 roku»: [Elektronnyi resurs] // Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 14.12.2016 # 988-r. [On approval of the Concept of implementation of state policy in the field of reforming general secondary education «New Ukrainian School» for the period up to 2029»: [Electronic resource] // Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated 14.12.2016 № 988-r. – Available at: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/ cardnpd?docid=249613934 [ukr].

Pro zatverdzhennia Kontseptsii rozvytku pedahohichnoi osvity: [Elektronnyi resurs] / Nakaz Ministerstva osvity i nauky vid 16.07.2018 # 776 [About approval of the Concept of development of pedagogical education: [Electronic resource] / Order of the Ministry of Education and Science of 16.07.2018 № 776]. – Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti [ukr].

Senge, P. (2009). Pjataja disciplina. Iskusstvo i praktika obuchajushhejsja organizacii [Per. s angl. B. Pinskera, I. Tatarinovoj]. [The fifth discipline. The art and practice of the learning organization. [Per. from English. B. Pinsker, I. Tatarinova]. M.: ZAO «Olimp-Biznes» [rus].

Stepin, V. S. Samorazvivajushhiesja sistemy i filosofija sinergetiki. [Self-developing systems and philosophy of synergetics]. – Available at: http://spkurdyumov.ru/what/samorazvivayushhiesya-sistemy [rus].

Ushinskij, K. D. (1948). Sobranie sochinenij [Collected works] [Pedagogicheskie stat'i 1857–1861 gg] [Pedagogical articles 1857–1861]. M.: APN RSFSR, T. 2. – 689. [rus].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-14

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають