УДК [37.048] ORCID iD 0000-0003- ПОБУДОВА ГНУЧКОЇ МОДЕЛІ РЕГІОНАЛЬНОГО МЕТОДИЧНОГО СЕРВІСУ ДЛЯ ОПЕРАТИВНОГО РЕАГУВАННЯ НА ПОТРЕБИ СУБ’ЄКТІВ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Вікторія Стойкова

Ключові слова:

Ключові слова: методичні служби; принцип «knowledge just in time»; регіональні центри розвитку освіти; модель реалізації інноваційних освітніх проектів (ADDIE); модель проєктування розвитку компетентності (IBSTPI); дидактична матриця проєктування освітнього процесу, андрагогічний цикл.

Анотація

У статті розкрито нові підходи до організації діяльності регіональних та інституційних методичних служб, спрямованої на безперервний професійний розвиток педагогічних працівників. Визначено їх функції та принципи діяльності. Особливу увагу приділено принципу своєчасності надання методичних й освітніх послуг, який у логістиці носить назву «knowledge just in time».

Автор розглядає перебіг професійного розвитку педагогів як складний багатокомпонентний процес для опису якого застосовує з одного боку модель реалізації інноваційних освітніх проєктів (ADDIE), а з іншого – модель проєктування розвитку компетентності, запропонованої Міжнародним департаментом стандартів для навчання, досягнення та освіти (IBSTPI). Як інструмент розроблення змістово-технологічного забезпечення професійного розвитку педагогів під час андрагогічного циклу рекомендується застосовувати дидактичну матрицю проєктування освітнього процесу.

 

Посилання

McGriff S. J. (2000) Instructional system design (ISD): Using the ADDIE model . S. J. McGriff. Retrieved June. – Т. 10. (eng).

European Commission (EC) (2012) Supporting the teaching professions for better learning outcomes Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes. Strasbourg, 65 (eng).

Humeniuk V.V., Naumchuk I.A. (2005) Naukovo-metodychna robota z pedahohichnymy kadramy [Scientific and methodological work with pedagogical staff]. Kamianets-Podilskyi : PP Mashak M.I., 160 (ukr).

Danylova H.S. (1997) Metodychni sluzhby Ukrainy: problemy upravlinnia, profesiina pidhotovka: Navch.-metod. posibnyk [Methodical Services of Ukraine: Management Problems, Professional Training: Manual]. K. : IZMN, 256 (ukr).

Zhernosiek I.P. (1999) Naukovo-metodychna robota v zahalnoosvitnii shkoli: Navch.-metod. posibnyk [Scientific-methodical work in a comprehensive school: Manual]. K. : IZMN, 160 (ukr).

Zhernosiek I.P., Kolibabchuk V.Z. (2001) Orhanizatsiia viddilom osvity naukovo-metodychnoi roboty v raioni: Navch.-metod. posibnyk [Organization by the department of education of scientific and methodological work in the area: Manual]. K. : VIPOL, 104 (ukr).

Kravchynska T. (2018) Profesiinyi rozvytok metodychnykh pratsivnykiv raionnykh (miskykh) metodychnykh kabinetiv (tsentriv): metodychni osnovy doslidzhennia [Professional development of methodological workers of district (city) methodical offices (centers): methodical bases of research]. Metodyst. № 2 (74), 38–41 (ukr).

Kuzminskyi A. I. (2003) Teoretyko-metodolohichni zasady pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity v Ukraini : avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia doktora ped. nauk : spets. 13.00.04 «Teoriia i metodyka profesiinoi osvity» [Theoretical and methodological foundations of postgraduate pedagogical education in Ukraine: abstract. diss. for the sciences. degree of doctor of ped. Sciences: Special. 13.00.04 Theory and Methods of Vocational Education]. К., 42 (ukr).

Liubchenko N. V. (2013) Upravlinnia naukovo-metodychnoiu diialnistiu zakladiv pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity: koordynatsiinyi aspekt: nauk.-metod. posib. [Management of scientific and methodological activity of institutions of postgraduate pedagogical education: coordination aspect: scientific and methodological manual]. Chernyshova Ye. R. (Ed). Un-t menedzh. osvity NAPN Ukrainy. − K.: TsP «KOMPRYNT». 256 (ukr).

Babanskyj Ju. K. (Ed). (1988) Metodycheskaia rabota v shkole: Orhanyzatsyia y upravlenye [Methodical work in school: Organization and management]. М. : НИИ Упр. и экон. нар. образов. АПН СССР, 185 (rus).

Pucov V. I. (Ed). (1995) Orghanizacijno-pedaghoghichni osnovy metodychnoji roboty [Organizational and pedagogical foundations of methodical work]. К. : UIPKKKO., 180 (ukr).

Pucov V. I. (2011) Suchasni pidkhody do orghanizaciji naukovo-metodychnoji roboty zakladiv pisljadyplomnoji pedaghoghichnoji osvity [Modern approaches to the organization of scientific and methodological work of institutions of postgraduate pedagogical education] Koordynacija naukovo-metodychnoji roboty zakladiv pisljadyplomnoji pedaghoghichnoji osvity v umovakh jedynogho informacijno-osvitnjogho seredovyshha: tematychnyj zbirnyk pracj. Olijnyk V. V. (Ed). Rivne: PP Lapsjuk, 6–8 (ukr).

Sajuk V. I. (2015) Teoretychni osnovy metodychnoji roboty ta pedaghoghichnogho doradnyctva : metodychni rekomendaciji [Theoretical foundations of methodological work and pedagogical advisory: methodical recommendations]. K. : Vyd-vo NPU imeni M.P. Draghomanova, 48 (ukr).

Sydorenko V.V. (2018) Metodychna dijaljnistj u suspiljstvi, jake navchajetjsja: vyklyky, problemy, perspektyvy rozvytku [Methodical activity in the learning society: challenges, problems, prospects for development]. Methodist. № 2 (74), 14–26 (ukr).

Skrypnyk M. I. (2015) Doslidzhennja problem profesionalizmu naukovo-pedaghoghichnykh pracivnykiv u andraghoghici [Research of professionalism problems of scientific and pedagogical workers in andragogy]. Problemy osvity,. – # 83. – Chastyna II., 194-199 (ukr).

Sorochan T. (2008) Profesijna dijaljnistj andraghoghiv : suchasnyj poghljad [Profesijna dijaljnistj andraghoghiv : suchasnyj poghljad]. Dyrektor shkoly, litseiu, himnazii. № 4. 27–32 (ukr).

Sorochan T.M. (2018) Metodychna robota: pidhotovka vchyteliv do realizatsii kontseptsii «Nova ukrainska shkola» [Methodical Work: Preparing Teachers for the Implementation of the New Ukrainian School Concept]. Methodist. № 6 (78)., 4–9 (ukr).

Stoikova V. V. (2016) Vidkryta systema pidhotovky kerivnykh kadriv do upravlinnia osvitnimy merezhevymy orhanizatsiiamy (okruhamy ta opornymy shkolamy) [Open system of training of executives for management of educational network organizations (districts and support schools)]. Profesiine vdoskonalennia kerivnykiv opornykh shkil v umovakh detsentralizatsii osvity : Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii; 1–2 hrudnia 2016 roku, m. Sumy / DZVN «Un-t men-tu osv.», Komun z-d «Sumskyi obl. in-t pisl. ped. osv.» [ta in.]. – Sumy: SVS Panasenko I. M., 177–179 (ukr).

Stoikova V. V. (2012) Modeliuvannia zmistu ta orhanizatsiia profilnoho navchannia na osnovi kompetentnisno oriientovanoho pidkhodu : navchalno-metodychnyi posibnyk [Content Modeling and Organization of Profile Learning Based on a Competently Oriented Approach: A Toolkit]. Mykolaiv: OIPPO, 110 (ukr).

Stoikova V. V. (2017) Pidhotovka kerivnykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv u pisliadyplomnii osviti do orhanizatsii merezhevoho profilnoho navchannia starshoklasnykiv : candidate [Training of heads of general educational institutions in postgraduate education in the organization of network profile training of senior pupils : candidate]. Kyivskyi un-t im. B. Hrinchenka. Kyiv, 378 (ukr).

Shtompel H. A. (1987) Ratsyonalyzatsyia orhanyzatsyonno-pedahohycheskoi deiatelnosty metodysta v uslovyiakh osushchestvlenyia shkolnoi reformы: Avtoref. dys. … kand. ped nauk. [Rationalization of organizational and pedagogical activity of the Methodist in the conditions of implementation of school reform: Author's abstract. diss. … Cand. ped science.]. К., 17 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-08-28

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають