КАЗКОТЕРАПІЯ В РОБОТІ КОРЕКЦІЙНОГО ПЕДАГОГА З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.1.2021.09Ключові слова:
арт-терапія; діти з особливими освітніми потребами; казкотерапія; корекційно-виховна робота; корекційний педагогАнотація
В умовах активного впровадження інклюзивних форм навчання і розбудови Нової української школи активізується пошук гнучких та ефективних форм корекційно-розвиткової роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. У цьому контексті заслуговує на увагу казкотерапія – недирективний метод корекційно-виховного впливу, заснований на використанні казкової форми для корекції емоційних порушень дитини і вдосконалення її взаємостосунків із навколишнім світом. Одним із головних напрямів використання казкотерапії в роботі корекційного педагога з дітьми з особливими освітніми потребами є психокорекція. Завдяки розмаїттю прийомів метод може бути використаний як в індивідуальній, так і мікрогруповій роботі, а також у співпраці з батьками в корекційно-виховному процесі.
Посилання
References
Bondar, D. S. (2020). Likuvannia kazkoiu (kazkoterapiia). Terapevtychni kazky [Fairy tale treatment (fairy tale therapy). Therapeutic tales]. Retrieved from: https://vseosvita.ua/library/likuvanna-kazkou-kazkoterapia-terapevticni-kazki-299236.html (ukr).
Derkach, O. О. (2008). Pedahohika tvorchosti: Kazkoterapiia na dopomohu vchyteliu, vykhovateliu, praktychnomu psykholohu [Creativity pedagogy: Fairy tale therapy to help a teacher, educator, practical psychologist]. Vinnytsia: VDPU (ukr).
Konievych, V. V. (2020). Kazkoterapiia dlia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Forms and methods of working with fairy tales] Retrieved from: https://www.ircentr.space/kazkoterapiya-dlya-ditej-z-osoblyvymy-osvitnimy-potrebam/zagalna/ (ukr).
Konovalova, L. M. & Lastochkina O. V. (2017). Kazkoterapiia yak zasib korektsii movlennia ditei doshkilnoho viku [Fairy tale therapy for children with special educational needs] // Suchasni problemy lohopedii ta reabilitatsii (14 kvitnia 2017 roku, m. Sumy). Retrieved from: http://repository.sspu.sumy.ua/bitstream/123456789/5612/1/Konovalova%2C%20L.%20M..pdf (ukr).
Molitska, M. (2009). Terapevtychni kazky [Therapeutic tales]. Lviv: Svichado (ukr).
Sadova, I. (2015). Kazkoterapiia – suchasnyi metod roboty z ditmy, yaki maiut osoblyvi potreby [Fairy tale therapy is a modern method of working with children with special needs] // Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. Vyp. 11. Retrieved from: http://dspu.edu.ua/hsci/wp-content/uploads/2017/12/011-43.pdf (ukr).
Savinova, N. V., Sereda, I. V. & Borulko, D. M. (2018). Tekhnolohii korektsiino-vykhovnoho protsesu [Technologies of correctional and educational process]. Mykolaiv: Ilion. (ukr).
Sereda, I. V. & Zbyshko, Ye. A. (2019) Vykorystannia tekhnolohii art-terapii v korektsiino-vykhovnii roboti [The use of art therapy technology in correctional and educational work]. Innovatsiina pedahohika: Naukovyi zhurnal, vypusk 10, tom 1. Odesa (ukr).
Tkach, Rаzida (2015). Kazka-hra «Spilna rozpovid», metod Richarda Hardnera [Fairy tale-game "Common story", the method of Richard Gardner] Retrieved from: https://dytpsyholog.com//12/13/ (ukr).
Vasylevska, O. & Dvornichenko, L. (2020). Kazkoterapiia yak zasib psykholohichnoi roboty z riznymy vikovymy katehoriiamy [Fairy tale therapy as a means of psychological work with different age categories] // Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia psykholohichni nauky. Vypusk 6. DOI https://doi.org/10.30970/2522-1876-2020-6-4 (ukr).
Voznichka-Paruzel, B. H. (2012). Mystetstvo stvorennia relaksatsiinykh kazok Ostriv bezpeky u sviti nebezpeky: na dopomohu biblioterapevtu. [The art of creating relaxation tales. An island of security in a world of danger]. Lviv (ukr).
Zinkevich-Evstegneeva, T. D. (2008). Formyi i metodyi rabotyi so skazkami [Forms and methods of working with fairy tales]. Sankt-Peterburg: Rech (rus).