ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.1.2021.03Анотація
У статті досліджено дидактичні можливості ігрової діяльності з часів античної педагогіки до сучасності. Із цією метою розглянуто теорію Арістотеля, Квінтіліана, Ф. Фребеля, П. Блонського, К. Ушинського, М. Монтесcорі, А. Макаренка. За теорією К. Гросс досліджено класифікацію ігор на основі загальних і принципових ознак та закономірних зв’язків між ними. Водночас виокремлено низку нових понять, що дають можливість активізувати ігрову діяльність на засадах Нової української школи.
Посилання
REFERENCES
Bazanova, T. A. (1999). Urok v forme igry-sostjazanija [Lesson in the form of a gamecompetition]. Shkola i proizvodstvo, 3, 56–57 (rus).
Belan, P. I. (1990). Delovaja igra «Zashhita proekta» [Business game «Project protection»]. Shkola i proizvodstvo, 3, 64–66 (rus).
Hrazhevska, N. (2000). Rolova hra «Subiekty pidpryiemnytskoho protsesu» [Role play «Subjects of the entrepreneurial process»]. Trudova pidhotovka v zakladakh osvity, 2, 2–5 (ukr).
Lemko, H. I. (2008). Znachennia hry dlia vykhovannia dytyny. (Elektronnyi resurs).
[The value of the game for raising a child]. Materialy IV Mezinarodni vedecko-prakticka konference «Zpravy vedecke ideje – 2008». Dil 7. Pedagogika. Psychologie a sociologie. Hudba a zivot. Praha: Publishing House “Education and Science” s.r.o., 47–50. Retrieved from: http://
www.rusnauka.com/29_NNM_2008/Pedagogica/36107.doc.htm (ukr).
Makarenko, A. S. (1985). Izbrannye proizvedenija: (v 3-h t.). [Makarenko A. S. Selected works: in 3 volumes]. T. 3. K.: Rad. shkola (rus).
Nesterchuk, N. Ye., Podolianchuk, I. S., Sydoruk, I. O., Nikolenko, O. I. & Nebova, N. A. (2020). Teoretychni aspekty formuvannia ihrovoi diialnosti ditei doshkilnoho viku z zatrymkoiu psykhichnoho rozvytku [Theoretical aspects formation of play activities of preschool children with mental retardation]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova, vyp. 2 (122), 125–129. DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2020.2(122).25 (ukr).
Sliusarenko, N. V. (2009). Ihrova diialnist yak zasib trudovoi pidhotovky divchat u zahalnoosvitnikh shkolakh Ukrainy kintsia XX stolittia [Game activity as a means of labor training of girls in secondary schools of Ukraine in the late twentieth century]. Kherson: RIPO (ukr).
Sliusarenko, N. V. (2002). Rozvytok tvorchykh zdibnostei uchniv 5–9 klasiv na urokakh obsluhovuiuchoi pratsi zasobamy ihrovoi diialnosti [Development of сreative abilities of pupils of 5–9 classes at lessons of service work by means of game activity]. Kherson: Ailant (ukr).
Sukhomlynskyi, V. O. (1977). Sertse viddaiu ditiam [I give my heart to children]. Vybrani tvory (v 5-ty t.). T. 3, 95–98, 176–185. K.: Rad. shkola (ukr).