МОДЕЛЬ ПСИХОЛОГО-АНДРАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ ПЕДАГОГА В УМОВАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.2.2021.04

Ключові слова:

Критерії ефективності психолого-андрагогічного супроводу; модель психолого-андрагогічного супроводу; післядипломна освіта; професійна діяльність педагога; професійний саморозвиток педагога; психолого-андрагогічний супровід; самоактуалізація; самовдосконалення

Анотація

Необхідність спрямування післядипломної освіти на професійний саморозвиток педагога потребує розроблення та впровадження моделі його супроводу, побудованого на психолого-андрагогічних засадах та інтерактивних технологіях, що сприяють постійному самовдосконаленню вчителів. Представлена у статті теоретична модель описує психолого-андрагогічний супровід професійного саморозвитку педагога в умовах післядипломної освіти через такі складові: мету – створення сприятливих умов щодо професійної самоактуалізації та самореалізації педагогів; концептуальні засади – підходи і принципи реалізації супроводу; завдання, що спрямовані на створення умов щодо саморозвитку професійних компетентностей; андрагогічні умови як способи підвищення ефективності супроводу; засоби супроводу, які реалізуються через інтерактивні технології навчання; критерії ефективності супроводу та його загальний результат.

Посилання

Lukianova, L. B. (2016). Pidhotovka pedahohichnoho personalu dlia roboty z doroslymy: teoretychnyi i metodychnyi aspekty [Training of teaching staff to work with adults: theoretical and methodological aspects]. K.: IPOOD NAPN Ukrainy (ukr).

Nikolaiesku, I. O. (2016). Naukovo-metodychnyi suprovid profesiino-pedahohichnoi samorealizatsii vykladacha systemy pisliadyplomnoi osvity zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Scientific and methodical support of professional and pedagogical self-realization of the teacher of the system of postgraduate education by means of information and communication technologies]. Elektronne naukove fakhove vydannia «Narodna osvita», 3(30), 35–41 (ukr).

Ostapenko, E. O. (2010). Doslidzhennia pidkhodiv do vyznachennia poniattia "samorozvytok" [Research of approaches to the definition of "self-development"]. Naukovi pratsi Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu "Kyievo-Mohylianska akademiia". Ser.: Pedahohika, (vol 136), 123, 49–53. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npchduped_2010_136_123_10 (ukr).

Pehota, E. N. (1997). Individualizacija professional'no-pedagogicheskoj podgotovki uchitelja [Individualization of professional and pedagogical training of teachers]. Kiev: Vishha shkola (rus).

Pliushch, V. M. (2020). Model formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv pryrodnychykh dystsyplin do profesiinoho samovdoskonalennia [Model of formation of readiness of future teachers of natural sciences for professional self-improvement]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, 185, 147–52. DOI: 10.36550/2415-7988-2019-1-185-147-152 (ukr).

Ponomarenko, H. O. (2013). Psykholoho-pedahohichnyi suprovid profesiinoho rozvytku studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Psychological and pedagogical support of professional development of students of higher educational institutions]. Pedahohichnyi almanakh, 20, 91–96. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedalm_2013_20_17 (ukr).

Semichenko, V. A. (1992). Koncepcija celostnosti i ejo realizacija v professional'noj podgotovke budushhih uchitelej (psihologo-pedagogicheskij aspekt) [The concept of integrity and its implementation in the professional training of future teachers (psychological and pedagogical aspect)]. (Extended abstract of doctor’s thesis). Kiev: Institut prof. obrazovanija APN Ukrainy (rus).

Skrypnyk, M. I. (2013). Interaktyvni tekhnolohii v pisliadyplomnomu navchanni: dovidnyk [Interactive technologies in postgraduate study: a handbook]. K.: NAPN Ukrainy; DVNZ «Un-t menedzh. osvity» (ukr).

Slastenin, V. A. (2005). Professional'noe samorazvitie uchitelja [Professional self-development of a teacher]. Sibirskij pedagogicheskij zhurnal, 2, 3–12. Retrieved from: https://cyberleninka.ru/article/n/professionalnoe-samorazvitie-uchitelya (rus).

Slobodeniuk, L. I. (2010). Psykholohichnyi suprovid profilnoho navchannia [Psychological support of specialized training]. Kherson: RIPO (ukr).

Sydorenko, V. V. (2016). Innovatsiini napriamy naukovo-metodychnoho suprovodu profesiinoho rozvytku pedahohichnykh pratsivnykiv u systemi pisliadyplomnoi osvity [Innovation in the direct scientific-methodical super-guide of professional development of pedagogical pratsivniki in the system of graduate education]. Informatsiinyi zbirnyk dlia dyrektora shkoly ta zaviduiuchoho dytiachym sadkom. K.: RA «Osvita Ukrainy», 7–8 (48), 22–29 (ukr).

Tykhonova, T. V. (2001). Pedahohichni umovy profesiinoho samorozvytku maibutnoho vchytelia informatyky [Pedagogical conditions of professional self-development of the future teacher of computer science]. (Candidate’s thesis). Kyiv: Instytut pedahohiky APN Ukrainy (ukr).

Vdovychenko, Yu. P., Korytniuk, R. S., Davtian, L. L., Rozdorozhniuk, O. Ya. & Drozdova, A. O. (2016). Andrahohichnyi suprovid pry pidvyshchenni kvalifikatsii pedahohiv [Andragogical support in professional development of teachers]. Zbirnyk naukovykh prats spivrobitnykiv NMAPO im. P. L. Shupyka, 26, 555–562. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2016_26_94 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-16

Номер

Розділ

Статті