ТИМБІЛДИНГ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ МЕТОД ЕФЕКТИВНОГО РОЗВИТКУ КОЛЕКТИВУ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.1.2022.08Ключові слова:
ефективна діяльність; ефективна командна взаємодія; згуртування колективу; колективний розвиток; команда; конфліктна ситуація; соціально-психологічний клімат; тимбілдинг; тренінг; управління груповою діяльністюАнотація
У статті розглянуто поняття тимбілдингу, його функції, зв’язок із навчанням і розвитком колективу. Акцентовано увагу на необхідності застосування тимбілдингу як основи ефективного розвитку колективу, що впливає на побудову ефективної команди задля успішного навчання та виховання молодого покоління. У статті наведено цікавий досвід використання зазначеної технології. Проаналізовано умовні етапи формування колективу та доцільність застосування методів тимбілдингу в системі освіти на всіх етапах його формування та розвитку. Запропоновано нові вправи з тимбілдингу, які виконують додаткові функції формування команди для проведення успішного навчання в закладах дошкільної освіти, загальної середньої освіти та закладах професійно-технічної освіти. Розглянуто різноаспектні дослідження вчених, які активно займалися розробленням різносторонніх моделей і методів, що спрямовані на підвищення ефективності роботи колективу.
Посилання
Ishakova, M. G. (2010). Timbilding: raskrytie resursov organizacii i lichnosti [Team-building: disclosure of organization and personal resources]. SPb.: Rech' (rus).
Korporativnye treningi, timbilding [Corporate trainings, team-building]. Retrieved from: http://www.teambuildingpro.ru/teambuildings/ (rus).
Makovoz, E. U. & Storozhilova, U. L. (2009). Neobhodimost' timbildinga na vseh stadijah kollektivnogo razvitija [Necessity for team-building at all stages of collective development]. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, 25, 124–125 (rus).
Mykhaliuk, A. M. (2021). Tvorchist ta innovatsiia: Suchasnyi kontent [Creativity and innovation: Modern content]. Osvitolohichnyi dyskurs, 3 (34), 32– 45. DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.33 (ukr).
Moroz, O. V., Nikiforova, L. O. & Shyian, A. A. (2011). Sotsialno-psykholohichni chynnyky motyvuvannia pratsivnykiv pryladobudivnykh pidpryiemstv [Socio-psychological factors motivating employees of instrument plants]. Vinnytsia: VNTU (ukr).
Nikiforova, L. O., Bilokon Ya. V. (2012). Timbildinh yak osnova efektyvnoho rozvytku kolektyvu [Team building as a basis for effective team development]. Retrieved from: http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/11942 (ukr).
Rezul’taty treninga po komandoobrazovaniju [Results of team-building training]. Retrieved from: http://teampoint.ru/node/14 (rus).
Romanovskyi, O. H., Shapovalova, V. V., Kvasnyk, O. V. & Hura, T. V. (2017). Psykholohiia tymbildynhu [Psichology of team-building]. Romanovskyi, O. H. & Kalashnykova, S. V. (Eds.). Kharkiv: Drukarnia Madryd (ukr).
Sartan, G. N. (2005). Trening komandoobrazovanija [Training of Team Building]. SPb: Rech' (rus).
Sorochan, O. & Hahuda, I. (2010). Formuvannia efektyvnoi komandy, abo knyzhka pro te, shcho odyn u poli ne voin/ Posibnyk dlia pratsivnykiv aparatu sudu O. Sorochan [Forming an effective team, or a book that one in the field is not a warrior / Handbook for court staff O. Sorochan]. Kyiv (ukr).