ТИМБІЛДИНГ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ МЕТОД ЕФЕКТИВНОГО РОЗВИТКУ КОЛЕКТИВУ

Автор(и)

  • Аліна Кучеренко Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0001-9801-6403

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.1.2022.08

Ключові слова:

ефективна діяльність; ефективна командна взаємодія; згуртування колективу; колективний розвиток; команда; конфліктна ситуація; соціально-психологічний клімат; тимбілдинг; тренінг; управління груповою діяльністю

Анотація

У статті розглянуто поняття тимбілдингу, його функції, зв’язок із навчанням і розвитком колективу.  Акцентовано увагу на необхідності застосування тимбілдингу як основи ефективного розвитку колективу, що впливає на побудову ефективної команди задля успішного навчання та виховання молодого покоління. У статті наведено цікавий досвід використання зазначеної технології.  Проаналізовано умовні етапи формування колективу та доцільність застосування методів тимбілдингу в системі освіти на всіх етапах його формування та розвитку. Запропоновано нові вправи з тимбілдингу, які виконують додаткові функції формування команди для проведення  успішного навчання  в закладах дошкільної освіти, загальної середньої освіти та закладах професійно-технічної освіти.  Розглянуто різноаспектні дослідження вчених, які активно займалися розробленням різносторонніх моделей і методів, що спрямовані на підвищення ефективності роботи колективу.

Посилання

Ishakova, M. G. (2010). Timbilding: raskrytie resursov organizacii i lichnosti [Team-building: disclosure of organization and personal resources]. SPb.: Rech' (rus).

Korporativnye treningi, timbilding [Corporate trainings, team-building]. Retrieved from: http://www.teambuildingpro.ru/teambuildings/ (rus).

Makovoz, E. U. & Storozhilova, U. L. (2009). Neobhodimost' timbildinga na vseh stadijah kollektivnogo razvitija [Necessity for team-building at all stages of collective development]. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, 25, 124–125 (rus).

Mykhaliuk, A. M. (2021). Tvorchist ta innovatsiia: Suchasnyi kontent [Creativity and innovation: Modern content]. Osvitolohichnyi dyskurs, 3 (34), 32– 45. DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.33 (ukr).

Moroz, O. V., Nikiforova, L. O. & Shyian, A. A. (2011). Sotsialno-psykholohichni chynnyky motyvuvannia pratsivnykiv pryladobudivnykh pidpryiemstv [Socio-psychological factors motivating employees of instrument plants]. Vinnytsia: VNTU (ukr).

Nikiforova, L. O., Bilokon Ya. V. (2012). Timbildinh yak osnova efektyvnoho rozvytku kolektyvu [Team building as a basis for effective team development]. Retrieved from: http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/11942 (ukr).

Rezul’taty treninga po komandoobrazovaniju [Results of team-building training]. Retrieved from: http://teampoint.ru/node/14 (rus).

Romanovskyi, O. H., Shapovalova, V. V., Kvasnyk, O. V. & Hura, T. V. (2017). Psykholohiia tymbildynhu [Psichology of team-building]. Romanovskyi, O. H. & Kalashnykova, S. V. (Eds.). Kharkiv: Drukarnia Madryd (ukr).

Sartan, G. N. (2005). Trening komandoobrazovanija [Training of Team Building]. SPb: Rech' (rus).

Sorochan, O. & Hahuda, I. (2010). Formuvannia efektyvnoi komandy, abo knyzhka pro te, shcho odyn u poli ne voin/ Posibnyk dlia pratsivnykiv aparatu sudu O. Sorochan [Forming an effective team, or a book that one in the field is not a warrior / Handbook for court staff O. Sorochan]. Kyiv (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-08

Номер

Розділ

Статті