МАЙСТЕР-КЛАС ЯК ФОРМА ПРЕДСТАВЛЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ІДЕЇ УЧАСНИКА КОНКУРСУ «УЧИТЕЛЬ РОКУ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.3.2023.06

Ключові слова:

конкурс «Учитель року», майстерність, майстер-клас, педагог, педагогічний досвід, педагогічна ідея, професійний розвиток, структура, творча особистість, фахова підготовка

Анотація

У методичній статті розглядається один з інноваційних методів навчання – майстер-клас, який дозволяє його учасникам брати участь у занятті, долучатися до обговорення питань, які виникають у процесі роботи. Здійснено аналіз сучасних досліджень із проблематики підготовки й проведення майстер-класів. Узагальнено підходи до визначення поняття «майстер-клас». З’ясовано, що в науково-педагогічній літературі є кілька десятків визначень поняття «майстер-клас» та різні погляди на його навчальний потенціал. Розкрито структуру майстер-класу, охарактеризовано основні його елементи, технології проведення та вимоги до організації.  Запропоновано фрагмент програми майстер-класу О. В. Радул, переможниці першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2023», щодо формування емоційного інтелекту учнів під час вивчення теми «Досліджуємо дієслова. Герої поряд із нами».

Посилання

Babko, T. M. (2018). Naukovo-metodychnyi suprovid vchyteliv do uchasti u fakhovykh konkursakh profesiinoi maisternosti/ z dosvidu roboty tvorchoi hrupy metodystiv ta zastupnykiv dyrektoriv zakladiv osvity Zaporizkoi oblasti [Scientific and methodical support of teachers to participate in professional contests of professional skill / from the work experience of a creative group of methodologists and deputy directors of educational institutions of Zaporizhzhya region]. Zaporizhzhia: STATUS, 173–188 (ukr).

Chernieha, O. A. (2009). Formuvannia pedahohichnoi maisternosti maibutnoho inzhenera-pedahoha zasobamy maister-klasu [Formation of the pedagogical skill of the future engineer-pedagogue by means of a master class] Vyshcha shkola. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu. Sloviansk. Vypusk XLVII, 92–98 (ukr).

Lamberh, N. V. (2015). Pidhotovka maister-klasu z dystsypliny «Kompiuterna hrafika» [Preparation of a master class in the discipline «Computer graphics»]. SCIENTIFIC RESEARCHES AND THEIR PRACTICAL APPLICATION. MODERN STATE AND WAYS OF DEVELOPMENT, Tehnicheskie nauki – Innovacionnye tehnologii, 1–7 (ukr).

Lyst MON Ukrainy, vid 18 serpnia 2020 roku, № 1/9-499) Pro umovy ta poriadok provedennia vseukrainskoho konkursu «Uchytel roku–2021» (ukr).

Melenets, L. I. (2021). Maister-klas yak vyd pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh pratsivnykiv zakladiv osvity Problemy ta perspektyvy rozvytku suchasnoi nauky v krainakh Yevropy ta Azii [Master class as a type of professional development of teaching staff of educational institutions Problems and prospects of the development of modern science in the countries of Europe and Asia] // Zb. nauk. prats XXXIX Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii, 52–54 (ukr).

Mykhniuk, M. I. (2014). Maister-klas yak forma obminu peredovym pedahohichnym dosvidom [Master class as a form of exchange of advanced pedagogical experience] // Profesiino-tekhnichna osvita, 2, 49–51 (ukr).

Nazarenko L, Palamar S. Fоrmation of educational and cognitive competency of junior specialists in the process of self-educational activity: experiencial aspect / Nazarenko L, Palamar S., Vaskivska, H., Nezhyva L., Golota N., Zhelanova V. // Wiadomosci Lekarskie (Warsaw, Poland: 1960). – Volume LXXIII, ISSUE 12, part 1, december 2020. – рр. 2657–2663 / – [electronic resource]. Retrieved from: https://wiadlek.pl/wp-content/uploads/archive/2020/WLek202012118.pdf (ukr).

Ohiienko, D. P. (2019). Osoblyvosti pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do provedennia tvorchykh maister-klasiv u protsesi orhanizatsii dozvillievoi diialnosti uchniv [Peculiarities of training future primary school teachers to conduct creative master classes in the process of organizing students' leisure activities]. Seriia: Pedahohichni nauk: realii ta perspektyvy. Vyp. 71, 179–182. DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2019.71.41 (ukr).

Piekhota, O. M. & Kupenko, O. V. (2021). Maister-klas v osviti doroslykh: tekhnolohichnist i maisternist [Master class in adult education: technology and craftsmanship] // zb. nauk. pr. In-t ped. osvity i osvity doroslykh imeni Ivana Ziaziuna NAPN Ukrainy, Poltav. nats. ped. un-t imeni V. H. Korolenka. Vyp. 24, 213–223. DOI:10.33989/2226-4051.2021.24.255929 (ukr).

Piekhota, O. M., Nychkalo, N. H. & Kupenko, O. V. (2021). Tekhnolohii osvity doroslykh [Technologies of adult education]. Mykolaiv: Ilion (ukr).

Provarova, Ye. M. (2017). Tekhnolohiia maister-klasu u metodychnii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv muzyky [Master class technology in methodical training of future music teachers] // Naukovi zapysky Tsentralnoukrainskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Pedahohichni nauky. Vyp. 157, 124–129. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2017_157_28 (ukr).

Vorontsova, T. V. & Ponomarenko, V. S. ta in. (2017). Vchymosia zhyty razom [Learning to live together]. K.: Alaton (ukr).

Yaroslavtseva, M. I. (2010). Maister-klas: osoblyvosti vykorystannia v systemi profesiinoi pidhotovky maibutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv [Master class: peculiarities of use in the system of professional training of future teachers of preschool educational institutions] // Vyshcha shkola. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu. Sloviansk. Vypusk LIII, ch. II. 88–93 (ukr).

Zadniprianets, I. I. Maister-klas – odna z form efektyvnoho profesiinoho navchannia pedahohiv [A master class is one of the forms of effective professional training of teachers]. Retrieved from: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/2480/1/I_Zadnipryanets_F_8%28452%29_IPPO.pdf) (ukr).

Ziaziun, I. A., Kramushchenko, L. V. & Kryvonos, I. F. ta in. (2008). Pedahohichna maisternist [Pedagogical master's degree]. Kyiv: SPF Bohdanova A. M. (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-17

Номер

Розділ

Статті