РОЗВИТОК ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ВЧИТЕЛІВ ЗАСОБАМИ ПРОЄКТУ «ГАЛЕРЕЯ МИСТЕЦТВ» (ТЕМАТИЧНІ ВИСТАВКИ)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.1.2025.05

Ключові слова:

галерея, культура, майстер, митець, персональна виставка, художньо-естетичної культура

Анотація

Методична стаття присвячена проблемі збагачення духовного світу  людини. Актуалізовано важливість значення предметів мистецького циклу, їхній уплив на розвиток естетичного смаку, культури краян. Проаналізовано й уточнено змістове наповнення поняття «художньо-естетична культура вчителя». Розглянуто дію сприймання творів живопису як чуттєвого тригера на психологічний стан людини. Визначено чинники й складники розвитку художньо-естетичної культури вчителів. Указано на важливість використання творчого, особистісно зорієнтованого й діяльнісного підходів під час формування й розвитку культури, естетичного смаку суб’єктів освіти. З’ясовано вплив педагога на духовне становлення учнів, важливість його самоосвіти. Представлено результати реалізації проєкту «Галерея мистецтв» (тематичні виставки), що започаткував колектив Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Посилання

Bohatyrova, H. A. (2004). Shliakhy formuvannia khudozhno-estetychnoi kultury maibutnikh uchyteliv pratsi [Ways of forming the artistic and aesthetic culture of future labor teachers]. Osobystisno oriientovane navchannia i vykhovannia uchnivskoi ta studentskoi molodi. Kryvyi Rih, vyp. 5, 61–65 (ukr).

Harbuzenko, L. V. (2016). Dekoratyvno-prykladne mystetstvo: krok do khudozhno-estetychnoi kompetentnosti [Decorative and applied art: a step towards artistic and aesthetic competence]. Kirovohrad (ukr).

Hatezh, N. (2017). Struktura estetychnoi kultury maibutnoho vchytelia obrazotvorchoho mystetstva [The structure of the aesthetic culture of the future art teacher]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia, 16, 199–207. DOI: https://doi.org/10.31499/2307-4914.16.2017.163500 (ukr).

Kardashov, V. N. (2000). Teoretychni ta metodychni zasady khudozhno-tvorchoho rozvytku shkoliariv [Theoretical and methodical principles of artistic and creative development of schoolchildren]. Ed. N. A. Kushaieva. Berdiansk (ukr).

Khodunova, V. L. (2022). Khudozhno-estetychna kultura pedahohichnykh pratsivnykiv zakladiv doshkilnoi osvity [Artistic and aesthetic culture of pedagogical workers of preschool education institutions]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky. Vypusk 207, 338–342. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-338-342 (ukr).

Kolesnikov, M., Kolesnikova, O. & Lozovoi, V. ta in. (2003). Estetyka [Aesthetics]. K.: Yurinkom Inter (ukr).

Lifintseva, L. F. (2023). Kulturno-mystetska diialnist myttsia [Cultural and artistic activity of the artist]. Novitni doslidzhennia kultury i mystetstva: poshuky, problemy, perspektyvy. Kyiv: NAKKKiM (ukr).

Marushchak, O. V. & Zuziak, T. P. (2019). Zmist poniattia «khudozhno-estetychnoi kompetentnosti pedahoha v haluzi dekoratyvno-uzhytkovoho mystetstva» [The content of the concept of «artistic and aesthetic competence of a teacher in the field of decorative and applied art»]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy. Vypusk 53, 185–189. DOI: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2019-53-185-189 (ukr).

Mykulina, A. (2016). Khudozhnia kultura yak naukove poniattia ta profesiina yakist pedahoha [Artistic culture as a scientific concept and the professional quality of a teacher]. Pedahohichni nauky, 69 (2), 100–104 (ukr).

Nazarenko, L. A. (2015). Formuvannia predmetnoi literaturnoi kompetentnosti starshoklasnykiv zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Formation of subject literary competence of high school students by means of information and communication technologies]. (Candidate’s thesis). Mykolaivskyi natsionalnyi universytet imeni V. O. Sukhomlynskoho. Mykolaiv (ukr).

Otych, O. M. (2014). Osnovy pedahohichnoi maisternosti vykladacha profesiinoi shkoly [Basics of pedagogical skill of a professional school teacher]. Kirovohrad (ukr).

Shveniuk, O. L. (1995). Formuvannia khudozhno-estetychnoho dosvidu maibutnoho vchytelia [Formation of the artistic and aesthetic experience of the future teacher]. (Extended abstract of candidate’s thesis). Derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni M. P. Drahomanova. Kyiv (ukr).

Sinchzhou, S. (2022). Formuvannia khudozhno-estetychnoi kultury zdobuvachiv vyshchoi pedahohichnoi osvity v konteksti yevropeiskoho vyboru [The formation of artistic and aesthetic culture of higher pedagogical education graduates in the context of the European choice]. Muzychna ta khoreohrafichna osvita v konteksti kulturnoho rozvytku suspilstva. T. 2. Odesa: PNPU imeni K. D. Ushynskoho (ukr).

Sokurenko, O. O. (2024). Muzeina pedahohika v utverdzhenni natsionalnoi ta hromadianskoi identychnosti zdobuvachiv osvity [Museum pedagogy in the establishment of national and civic identity of education seekers]. Veresen, 4, 108–123. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.4.2024.09 (ukr).

Sotska, H. (2014). Orhanizatsiino-metodychna systema formuvannia estetychnoi kultury maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva v pedahohichnykh universytetakh [Organizational and methodological system of formation of aesthetic culture of future teachers of fine arts in pedagogical universities]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka. Vyp. 1–2, 64–69 (ukr).

Todosiienko, N. L. (2021). Formuvannia estetychnoho spryimannia u molodshykh shkoliariv zasobamy kompleksu mystetstv u pozaklasnii vykhovnii roboti [Formation of aesthetic perception in younger schoolchildren by means of a complex of arts in extracurricular educational work]. (Extended abstract of candidate’s thesis). Vinnyts. derzh. ped. un-t im. Mykhaila Kotsiubynskoho. Vinnytsia (ukr).

Todosiienko, N. L. (2019). Zastosuvannia kompleksu mystetstv yak zasobu formuvannia estetychnoho spryimannia molodshykh shkoliariv u pozaklasnykh formakh roboty [The use of the complex of arts as a means of forming the aesthetic perception of younger schoolchildren in extracurricular forms of work]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 14. Teoriia i metodyka mystetskoi osvity, 152–158 (ukr).

Zelenska, L. M. (2003). Khudozhni halerei ta yikh rol u zberezhenni i populiaryzatsii ukrainskoho mystetstva [Art galleries and their role in the preservation and popularization of Ukrainian art]. Novitni doslidzhennia kultury i mystetstva: poshuky, problemy, perspektyvy Kyiv: NAKKKiM (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-29

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають