РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ДОШКІЛЬНОМУ ТА МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.2.2022.06Ключові слова:
дошкільний та молодший шкільний вік; , емоційний інтелект; , театралізація;, умови розвитку емоційного інтелекту.Анотація
У статті актуалізовано дослідження емоційного інтелекту в дітей засобами театралізації. Здійснено критичний аналіз наукових, методичних різних аспектів реалізації шляхів розвитку емоційного інтелекту в дошкільному та молодшому шкільному віці з упровадження елементів театралізації. Установлено, що найкраще відбувається формування та пізнання емоцій через театралізовану гру, фантазування, творчість. Акцентовано увагу на важливості вміти розуміти та виявляти власні емоції, відчувати емпатію, контролювати свій стан. Сформульовано рекомендації для педагогів із використання елементів театралізації з метою розвитку емоційного інтелекту в дошкільному та молодшому шкільному віці. Запропоновано алгоритм упровадження елементів театральної діяльності в освітній процес та добірку вправ, ігор, прийомів, розроблених творчою групою педагогів Миколаївщини. Продемонстровано досвід роботи вихователів закладів дошкільної освіти та вчителів закладів загальної середньої освіти Миколаївської області з розвитку емоційного інтелекту в дітей через занурення у світ емоцій. Уперше розроблено рівні визначення емоційного інтелекту та етапи його формування для дошкільного та молодшого шкільного віку. Практична значущість розвитку емоційного інтелекту засобами театралізації полягає в можливості використання матеріалу педагогічними працівниками в організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти та початкової школи в напрямі розвитку емоційного інтелекту, у методичній роботі закладів освіти та системі післядипломної педагогічної освіти.
Посилання
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity. Nova redaktsiia ta porady dlia orhanizatsii osvitnoho protsesu (2021). [The basic component of preschool education. New edition and tips for organization of the educational process]. Retrieved from:
Chekanovska, I. V. (2021). Formuvannia emotsiinoho intelektu v uchniv pochatkovoi shkoly: teoriia i praktyka [Formation of emotional intelligence in students primary school: theory and practice]. Veresen, 3 (90), 34–45. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.3.2021.03 (ukr).
Goulman, D. (2019). Emotsiinyi intelekt [Emotional intelligence]. Kh.: Vivat (ukr).
Lazarenko, V. V. (2019). Rozvytok emotsiinoho intelektu ditei doshkilnoho viku u teatralizovanii diialnosti [Development of emotional intelligence of preschool children in theatrical activities]. Molodyi vchenyi. 12 (76), 279–282. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-12-76-58 (ukr).
Melnyk, O. M. (2020). Rozvytok emotsiinoho intelektu molodshykh shkoliariv. [Development of emotional intelligence of junior schoolchildren.]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 73 (T. 1), 128–133. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.73-1.24 (ukr).
Nosenko, E. L. &. Kovryha, N. V. (2003). Emotsiinyi intelekt: ontseptualizatsiia fenomenu, osnovni funktsii [Emotional intelligence: conceptualization of the phenomenon, basic functions]. Kyiv: Vyshcha shkola (ukr).
State standard of primary general education. Retrieved from:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text (ukr).
Vodolazska, T. V. (2010). Formuvannia emotsiinoho blahopoluchchia ditei molodshoho shkilnoho viku [Formation of emotional well-being of younger children school age]. Postmetodyka, 6, 26–31 (ukr).