УРАХУВАННЯ ГЕНДЕРНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПІД ЧАС ПОДОЛАННЯ ОСВІТНІХ ТРУДНОЩІВ СЕРЕД ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.54662/veresen.2.2024.08Ключові слова:
адаптація, гендер, інклюзивне навчання, модифікація, освітні труднощі, особливі освітні потребиАнотація
У методичній статті представлено результати дослідження прояву категорій освітніх труднощів (фізичних, функціональних, інтелектуальних, навчальних, соціоадаптаційних) на основі гендерних відмінностей. Уперше визначено кореляційні взаємозв’язки між поширеними категоріями освітніх труднощів серед здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти – на базі комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр № 3» Миколаївської міської ради. Відповідно до представлених результатів дослідження окреслені напрями змін в освітньому процесі (пристосування середовища, зміна психолого-педагогічних стратегій, вибір навчальних матеріалів і завдань, адаптація процесу або зміна критеріїв оцінювання) з урахуванням домінування провідних категорій освітніх труднощів серед здобувачів освіти шкільного віку.
Посилання
Metodychni rekomendatsii dlia inkliuzyvno-resursnykh tsentriv shchodo vyznachennia katehorii (typolohii) osvitnikh trudnoshchiv u osib z OOP ta rivniv pidtrymky v osvitnomu protsesi (2021) [Methodological recommendations for inclusive resource centers regarding the definition of categories (typologies) of educational difficulties for persons with disabilities and levels of support in the educational process]. K.: Instytut spetsialnoi pedahohiky i psykholohii im. M. Yarmachenka NAPN Ukrainy (ukr).