УДК 37.018.43:004 ORCID iD 0000-0002-5276-3478 ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДІ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: ВИКЛИКИ І РІШЕННЯ

Автор(и)

  • Тетяна Тихонова МОІППО
  • Ольга Захар Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Ключові слова:

асинхронне навчання, дистанційна освіта, навчальний онлайн-ресурс, онлайн-навчання, платформа дистанційного навчання, синхронне навчання

Анотація

Пандемія коронавірусної хвороби актуалізує необхідність масового використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі. Дистанційне навчання має певні відмінності від традиційного очного навчання, а класно-урочна система не може бути повністю відтворена в режимі-онлайн. Виклики, з якими зіткнулися педагоги, учні та батьки під час карантину можна об’єднати в декілька груп: технічні; організаційні; педагогічні; психологічні. Для впровадження технологій дистанційного навчання необхідно проаналізувати наявні ресурси, рівень забезпеченості педагогів і учнів технічними засобами, підключенням до мережі Інтернет, володіння цифровими технологіями та обрати єдиний підхід до проведення навчальних занять в умовах дистанційного навчання; продумати комунікацію з учителями, батьками й учнями; спланувати вивчення навчального матеріалу, ураховуючи можливість запровадження карантину, визначити обсяг та кількість завдань за умов поєднання синхронного та асинхронного режимів навчання.

Посилання

References

Bykov, V.Yu. (2008). Modeli orhanizatsiinykh system vidkrytoi osvity [Models of organization of open education systems]. K.: Ataka (ukr).

Dystantsiine navchannia: vyklyky, rezultaty ta perspektyvy. Poradnyk. Z dosvidu oboty osvitian mista Kyieva (2020). [Distance learning: challenges, results and prospects. Adviser. From the experience of educators of the city of Kyiv]. I. P. Vorotnykova, N. V. & Chaikovska (Ed.). Kyiv: Un-t im. B. Hrinchenka. – Retrieved from: https://don.kyivcity.gov.ua/files/2020/8/19/90.pdf (ukr).

Dystantsiine ta zmishane navchannia v shkoli. Putivnyk (2020). [Distance and blended learning at school. Guidebook]. I. P. Vorotnykova (Ed.). K.: Kyiv. un-t im. B. Hrinchenka. – Retrieved from: https://don.kyivcity.gov.ua/files/2020/8/20/07.pdf?fbclid=IwAR3QfK5c6s857aF7jNdCgK44rfXLe0HFLgVDdV5wqiZE8rtmqhfRPRJK_Zs (ukr).

Hurevych, R. (2000). Kompiuterni tekhnolohii navchannia yak zasib dystantsiinoi vyshchoi osvity [Computer learning technologies as a means of distance higher education]. Shliakhy reformuvannia zaochnoi (dystantsiinoi) vyshchoi osvity: tezy dopovidei Vseukrainskoi naukovo-metodychnoi konferentsii, 11 –13 zhovtnia 2000 r. Kyiv, 53–55 (ukr).

Ivaniuk, I. V., & Ovcharuk O. V. (2020). Rezultaty onlain-opytuvannia «Potreby vchyteliv u pidvyshchenni fakhovoho rivnia z pytan vykorystannia tsyfrovykh zasobiv ta IKT v umovakh karantynu»: analitychni materialy [Results of an online survey of teachers' needs for raising the level of professionalism in digital and ICT use during quarantine. Analytical materials]. Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy. – Retrieved from: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-1-7-1 (ukr).

Kozlakova, H. (2002). Informatsiino-prohramne zabezpechennia dystantsiinoi osvity: zarubizhnyi i vitchyznianyi dosvid [Information and software of distance education: foreign and domestic experience]. K.: VTs «Prosvita» (ukr).

Kukharenko, V. M. & Bondarenko V. V. (2020). Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini [Emergency distance learning in Ukraine] / V. M. Kukharenko, V. V. Bondarenko (Ed.). Kharkiv: Vyd-vo KP «Miska drukarnia». – Retrieved from: http://dl.khpi.edu.ua/pluginfile.php/97667/mod_resource/content/1/%D0%9E%D0%A0%D0%98%D0%93%20%D0%BC%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D1%82%20%282%29.pdf (ukr).

Kukharenko, V. M. (2019). Tiutor dystantsiinoho ta zmishanoho navchannia [Distance and blended learning tutor]. Kyiv: Milenium. – Retrieved from: http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/42981/3/Book_2019_Kukharenko_Tiutor.pdf (ukr).

Kukharenko, V. M., Rybalko, O. V. & Syrotenko, N. H. (2002). Dystantsiine navchannia: Umovy zastosuvannia. Dystantsiinyi kurs [Distance learning: Terms of use. Distance course]. Kharkiv: NTU «KhPI», «Torsinh» (ukr).

Morze, N., Bazeliuk, О. & Vorotnykova І. (2019). Opys tsyfrovoi kompetentnosti pedahohichnoho pratsivnyka [Description of digital competence of a pedagogical worker]. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu: zb. nauk. prats, 1–53. – Retrieved from: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s39 (ukr).

Ohiienko, O. I. (2012). Dystantsiina pedahohichna osvita: zarubizhnyi ta vitchyznianyi dosvid. [Distance pedagogical education: foreign and domestic experience]. Kyiv, Instytut pedahohichnoi osvity ta osvity doroslykh. – Retrieved from: http://ipood.com.ua/data/NDR/Information_technology/2012_Ogienko_recomend.pdf (ukr).

Oliinyk, V. V. (2013). Vidkryta pisliadyplomna pedahohichna osvita i dystantsiine navchannia v zapytanniakh i vidpovidiakh [Open postgraduate pedagogical education and distance learning in questions and answers]. NAPN Ukrainy, Un-t menedzh. osvity. K. : «A.S.K» (ukr).

Polozhennia pro dystantsiinu formu zdobuttia zahalnoi serednoi osvity (Proiekt) [Regulations on the distance form of general secondary education (Project)]. – Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-polozhennya-pro-distancijnu-formu-zdobuttya-zagalnoyi-serednoyi-osviti (ukr).

Shunevych, B. I. (2008). Rozvytok dystantsiinoho navchannia u vyshchii shkoli krain Yevropy ta Pivnichnoi Ameryky [Development of distance learning in higher education in Europe and North America]. Extended abstract of doctor’s thesis. Kiev: In-t vyshchoi osvity APN Ukrainy (ukr).

Sysoieva, S. O. & Osadcha, K. P. (2019). Stan, tekhnolohii ta perspektyvy dystantsiinoho navchannia u vyshchii osviti Ukrainy [Status, technologies and prospects of distance learning in higher education in Ukraine]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 70, 2, 271–284. – Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2019_70_2_22 (ukr).

Börje Holmberg (1990). Status and Trends of Distance Education. – London : Kogan Page (eng).

Dean, P. (2001) Effectiveness of combined delivery modalities for distance learning and redent learning. Quarterly Review of Distance Education, 2(3), 247–254 (eng).

Hodges Charles, Moore Stephanie, Lockee Barb, Trust Torrey and Bond Aaron (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning. Retrieved from: URL: https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-differencebetween-emergency-remote-teaching-and-online-learning (eng).

Moore, M., Kearsley Goreg (1996). Distance Education: A Systems View. Belmont, CA: Wadsworth Publishing Company (eng).

Thorpe, M. (1993). Evaluating Open & Distance Learning. London: Longman (eng).

Williams, P. E. (2000). Defining Distance Education Roles and Competencies for Higher Education Institutions. A Computer-Mediated Delphi Study. (Dissertation Abstracts International, UMI No. AAT9969029) (eng).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-31

Номер

Розділ

Статті