УДК 378.046-021.68:070.1 ORCID iD 0000-0001-9256-2091 МЕДІАОСВІТА МИКОЛАЇВЩИНИ: ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ТА ПРОЄКТНА РОБОТА В МИКОЛАЇВСЬКОМУ ОБЛАСНОМУ ІНСТИТУТІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
інфомедійна грамотність, інформаційна компетентність, масмедіа, медіагігієна, медіаексперимент, медіакультура, медіаосвіта, медіаосвітня діяльність, медіапсихологія, медіатравматизація, медійна грамотністьАнотація
У статті висвітлено основні напрями експериментальної та проєктної роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти в контексті розвитку медіаосвіти регіону. Проведений аналіз щодо визначення та класифікації понять інформаційної грамотності та інформаційної компетентності особистості серед вітчизняних та іноземних авторів. Викладено результати співпраці інституту з міжнародними установами, засобами масової інформації, та установами, що здійснюють науковий супровід експериментальної медіаосвітньої діяльності на всеукраїнському рівні. Автором окреслено перспективи та плани інституту як центру підвищення кваліфікації педагогів в розрізі формування наскрізної моделі впровадження медіаграмотності в освітній процес закладів освіти Миколаївської області.
Посилання
REFERENCES
Arkhipova, Ye. O. (2012). Mediaosvita v konteksti zakhystu liudyny vid destruktyvnykh informatsiinykh vplyviv [Media education in the context of human protection from destructive information influences]. Visnyk NTUU «KPU» Filosofiia. Psykholohiia. Pedahohika, 2, 11–17. Kyiv (ukr).
Holovan, M. (2007). Informatychna kompetentnist: sutnist, struktura i stanovlennia [Information competence: essence, structure and formation]. Informatyka ta informatsiini tekhnolohii v navchalnykh zakladakh, 4, 62–69. Kyiv: (ukr).
Intehratsiia infomediinoi hramotnosti u navchalnyi protses. Navchalno-metodychni materialy proiektu «Vyvchai ta rozrizniai: info-mediina hramotnist». (2019–2020). [Integration of infomedia literacy into the educational process. Educational and methodical materials of the project «Learn to Discern: infomedia literacy»]. Kyiv: IREX v Ukraini (ukr).
Ivanov, V. F., Volosheniuk, O. V. & Rizun, V. V. (2012). Mediaosvita ta mediahramotnist [Media education and media literacy]. Kyiv: Tsentr vilnoi presy (ukr).
Naidonova, L. A., Sliusarevskyi, М. М. (2016). Kontseptsiia vprovadzhennia mediaosvity v Ukraini (nova redaktsiia) [The concept of introduction of media education in Ukraine (new edition)]. Kyiv: NAPN Ukrainy (ukr).
Nakaz MON Ukrainy № 1199 «Pro provedennia vseukrainskoho eksperymentu za temoiu «Standartyzatsiia naskriznoi sotsialno-psykholohichnoi modeli masovoho vprovadzhennia mediaosvity u vitchyznianu pedahohichnu praktyku» na bazi navchalnykh zakladiv» (2017). Retrieved from: http://bit.ly/3swrEXZ (ukr).
Nazarenko l., Palamar S. (2020). Formuvannia mediakompetentnosti yak zasobu vplyvu na emotsiinyi, kohnityvnyi, volovyi rozvytok osobystosti [Formation of media competence as means of influence on emotional, cognitive, and volitional development of personality]. Baltiiskyi visnyk, 309–329. Latviia (ukr). DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-588-15-0-15
Zakharchuk, T. V. (2012). Systema pedahohichnykh umov zastosuvannia media osvitnikh tekhnolohii u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv [System of pedagogical conditions for the use of media educational technologies in the professional training of future teachers]. Visnyk Sev.NTU: zb. nauk. pr. Seriia: Pedahohika, 127/2012, 115–119. Sevestopol’ (ukr).