ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.4.2021.05

Анотація

У статті розглянуто можливості післядипломної освіти у підвищенні професійних компетентностей вихователів закладів дошкільної освіти. Запропоновано дефініції кафедрального дослідження та педагогічні умови підвищення фахової компетентності з формування цілісної картини світу в дітей дошкільного віку з урахуванням освітніх реформ. Суспільство потребує творчого, компетентного, здатного до інноваційної діяльності педагогічного працівника закладу дошкільної освіти, який прагне до постійного вдосконалення своїх професійних компетентностей, оскільки він має задовольняти потреби громадян у здобутті дошкільної освіти дітьми. Спроєктовано модель підвищення професійних компетентностей вихователями закладів дошкільної освіти в умовах післядипломної освіти.

Ключові слова: підвищення фахової компетентності; післядипломна освіта; професійні компетентності вихователів закладів дошкільної освіти.

Посилання

Bielienka, H. V. (2012). Suchasni pidkhody do pytan formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh vykhovateliv ditei doshkilnoho viku [Modern approaches to the formation of professional competence of future educators of preschool children] Onovlennia zmistu, form ta metodiv navchannia i vykhovannia v zakladakh osvity, 5, 99–102. Rivno (ukr).

Chahovets, A. I. (2015). Suchasna profesiina pidhotovka maibutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv. Teoretychnyi aspekt [Modern professional training of future educators of preschool educational institutions. Theoretical aspect]. Obrii, 1, 99–102 (ukr).

Cherepanova, S. A. (2013). Humanytarno-pedahohycheskyi potentsyal rodovedenyia [Humanitarian and pedagogical potential of genealogy]. Visnyk SevNTU: Seriia: Pedahohika, vyp. 144, 135–140 (ukr).

Havrysh, N. V. & Sushchenko, O. N. (2007). Oriientatsiia na rozvytok subiektnosti studenta u protsesi pidhotovky profesiino kompetentnykh fakhivtsiv z doshkilnoi osvity [Orientation on the development of student subjectivity in the process of training professionally competent specialists in preschool education]. Pedahohichni nauky, vyp. 3, 44–49. Berdiansk (ukr).

Hyria, O. O. (2015). Kompetentnisna skladova u profesiinii pidhotovtsi fakhivtsiv doshkilnoi osvity [Competence component in professional training of preschool education specialists]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 5 (49), 203–211. Sumy: Vyd-vo SumDPU im. A. S. Makarenka, (ukr).

Kalichak, Yu. L. (2008). Formuvannia kompetentnosti vykhovatelia zakladiv doshkilnoi osvity v protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of competence of the educator of preschool education institutions in the process of professional training]. Molod i rynok, 6, 65−70 (ukr).

Minda, L. Z. (2015). Osvita vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv uprodovzh zhyttia: teoretychnyi aspekt [Education of educators of preschool educational institutions during life: theoretical aspect]. ScienceRise. Pedahohichna osvita, 6 (5), 51–58 (ukr).

Oliinyk, L. M. (2020). Osoblyvosti pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohiv zakladiv doshkilnoi osvity v umovakh dystantsiinoho navchannia [Features of professional development of teachers of preschool education in terms of distance learning]. Shliakhy udoskonalennia profesiinykh kompetentnostei fakhivtsiv v umovakh sohodennia. Lutsk: SNU im. Lesi Ukrainky, 83–85 (ukr).

Potapchuk, T. V. (2020). Rozvytok profesiinoi kompetentnosti mahistriv doshkilnoi osvity u protsesi pidvyshchennia kvalifikatsii [Development of professional competence of masters of preschool education in the process of professional development]. «Pedahohika ta psykholohiia». Kharkiv, vyp. 63, 122–132 // DOI: https://doi.org/10.34142/2312-2471.2020.63.13 (ukr).

Shaparenko, Kh. A. (2008). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv na zasadakh akmeolohichnoho pidkhodu [Formation of professional competence of future educators of preschool educational institutions on the basis of acmeological approach]. (Extended abstract of candidate’s thesis). Khark. nats. ped. un-t im. H. S. Skovorody. Kh. (ukr).

Sihaieva, L. Ye. (2012). Rozvytok osvity doroslykh v Ukraini: problemy ta perspektyvy [Development of adult education in Ukraine: problems and prospects]. Osvita doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyvy, vyp. 5, 60–68 (ukr).

Тaran, O. V. (2014). Rozvytok profesionalizmu vykhovatelia doshkilnoho navchalnoho zakladu v systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Development of professionalism of a preschool teacher in the system of postgraduate pedagogical education]. Akmeolohiia – nauka XXI stolittia [Tekst]. Kyiv: Kyivskyi un-t im. B. Hrinchenka, 409–417 (ukr).

Zmejov, S. I. (2003). Andragogika: teoreticheskie osnovy obuchenija vzroslyh [Andragogika: theoretical foundations of adult education]. M.: PERSE (rus).

Vershlovskij, S. G. (2003). Vzroslyj kak sub"ekt obrazovanija [The adult as a subject of education]. Pedagogika, 8, 3–8 (rus).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-13

Номер

Розділ

Статті