УДК 372.3 ORCID iD 0000-0003-103 ВІТЧИЗНЯНІ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ЦІЛІСНОЇ КАРТИНИ СВІТУ В ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Лія Олійник

Ключові слова:

Ключові слова: дитина дошкільного віку, дошкільна освіта, цілісна картина світу, образ світу, сприймання, світобачення.

Анотація

У статті розглянуто можливості дошкільної освіти у формуванні цілісної картини світу дітей дошкільного віку. Висвітлено погляди сучасних вітчизняних науковців на світосприймання та світобачення, їх роль у загальному розвитку дитини-дошкільника. Одним із найважливіших новоутворень старшого дошкільного віку є цілісна картина світу, яку акумульовано у світогляді – системі поглядів дитини на світ та власне місце в ньому, виражено у ставленні дитини до навколишньої дійсності та до себе, у зумовлених цими поглядами діях, принципах, ідеалах, ціннісних орієнтаціях.

Посилання

Bohush A. M., Varyanytsya L. O., Havrysh N. V., Kurinna S. M., Pechenko I. P. (2000). Dity i sotsium: Osoblyvosti sotsializatsiyi ditey doshkilʹnoho ta molodshoho shkilʹnoho viku [Children and society: Features of socialization of children of preschool and primary school

age]. Monograph. N. V. Havrysh (Ed.). Luhansʹk, 320 (ukr).

Kononko O. L. (2004). Samosvidomistʹ u zhytti doshkilʹnyka [Self-awareness in the life of a preschooler]. Updating the content, forms and methods of education and training in educational institutions. Rivne, 6 – 10 (ukr).

Lutsenko V. O. (2012). Suchasnyy stan sformovanosti uyavlenʹ starshykh doshkilʹnykiv pro svit dorosloho [The current state of formation of ideas of senior preschoolers about the world of adults]. The modern educational process: essence and innovative potential. Proceedings of the All-Ukrainian Conference. O. Sukhomlynsʹka, I. Bekh, H. Pustovit, O. Melʹnyk (Ed.). Ivano-Frankivsʹk : NAIR, 200 – 204 (ukr).

Pirozhenko T. O. (2010). Osobystistʹ doshkilʹnyka: perspektyvy rozvytku [Personality of a preschooler: prospects for development]. Ternopilʹ : Mandrivetsʹ, 136 (ukr).

Sydelʹnykova O. D. (2012). Pedahohichni umovy formuvannya u ditey starshoho doshkilʹnoho viku tsinnisnoho samo pryynyattya [Pedagogical conditions for the formation of value self-acceptance in older preschool children]. Actual problems of science and education.

Proceedings of the All-Ukrainian Conference. K. V. Balabanov (Ed.). Mariupolʹ : MDU, 278 –280 (ukr).

Tereshchenko O. P. (2012). Formuvannya u starshykh doshkilʹnykiv dobrozychlyvykh vzayemyn [Formation of friendly relationships among senior preschoolers]. Preschool education: traditions and innovations of modern theory and practice. Proceedings of the All-Ukrainian Conference. N. V. Havrysh (Ed.). Luhansʹk : DZ «LNU imeni Tarasa Shevchenka», 221 – 229 (ukr).

Kononko O.L., Lutsenko V.O., Nechay S.P., Plokhiy Z.P., Sydelʹnykova O.D., Starchenko V.A., Tereshchenko O.P., Shelestova L.V., Yakymenko L.YU. (2013). Formuyemo u starshykh doshkilʹnykiv tsilisne svitobachennya [Form a holistic outlook for older preschoolers]. Kyyiv : «Imeks-LTD», 260 (ukr).

Shelestova L. V. (2012). Uyavlennya pro predmety v dytyachiy kartyni svitu [The idea of objects in the children’s picture of the world]. The modern educational process: essence

and innovative potential. materialy zvit. Proceedings of the All-Ukrainian Conference. O. Sukhomlynsʹka, I. Bekh, H. Pustovit, O. Melʹnyk (Ed.). Ivano-Frankivsʹk : NAIR (2). 29 – 32 (ukr).

Yakymenko L. YU. (2012). Skladovi formuvannya u starshykh doshkilʹnykiv tsilisnoho uyavlennya pro dytyachu zhyttyediyalʹnistʹ [Components of forming in the senior preschoolers a holistic view of children’s life]. The modern educational process: essence and innovative potential. Proceedings of the All-Ukrainian Conference. O. Sukhomlynsʹka, I. Bekh, H. Pustovit, O. Melʹnyk (Ed.). Ivano-Frankivsʹk : NAIR, 200 – 204 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-08-31

Номер

Розділ

Статті