ІНТЕГРАЦІЯ НАВЧАННЯ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ШКІЛЬНОЇ ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ольга Мхитарян Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0002-4840-9708

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.3.2021.06

Ключові слова:

Ключові слова: інтегроване навчання літератури; теоретико-методологічні й методичні аспекти інтегрованого вивчення художнього твору.

Анотація

У статті уточнено методологічні підходи до розв’язання проблеми інтеграції в шкільній літературній освіті та визначено методичні умови цієї роботи. З’ясовано зміст основних дефініцій дослідження та подано тлумачення їх у площині методики навчання української літератури. Ключовими ідеями інтегрованого вивчення художнього твору встановлено: усвідомлення словесником основних положень інтегрованого навчання школярів у контексті його змістових, процесуальних та організаційних аспектів; формування готовності вчителя до інтегрованого навчання. Методичні умови інтегрованого навчання літератури складають: проєктування цілісної інтеграційної системи шкільної літературної освіти; урахування специфіки читацького сприймання сучасних учнів; реалізація положень інтегрованого навчання в комплексі з концептуальними ідеями системного, особистісно-діяльнісного, компетентнісного, проблемно-пошукового, творчого, культурологічного та технологічного підходів; створення інтеграційного освітнього простору; високий рівень сформованості методично-інтегративної компетентності словесника.

 

Посилання

Tokman, H. (2016). Ne styraite slovo ukrainskyi u shkilnomu rozkladi urokiv. Bolyt [Do not delete the word Ukrainian in the school schedule. It hurts]. Slovo «Prosvity», 8 hrudnia. Retrieved from: https://inlnk.ru/dnndG8 (ukr).

Pidlasyi, I. P. (1988). Uchytel i kompiuter [Teacher and computer]. Kyiv: Znannia (ukr).

Komenskyi, Ya. A. (1989). Velykaia dydaktyka [Great didactics]. In V. M. Klaryn, (Ed.), Pedagogical heritage (pp. 6–106). Moskva: Pedahohyka (rus).

Zverev, Y. D., & Maksymova, V. N. (1981). Mezhpredmetnыe sviazy v sovremennoi shkole [Interdisciplinary links in the modern school]. Moskva: Pedahohyka (rus).

Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia (2017). [New Ukrainian school: a guide for teachers]. N. M. Bibik (Ed.). Kyiv: TOV «Vydavnychyi dim «Pleiady». Retrieved from: https://inlnk.ru/PmmERp (ukr).

Shuliar, V. I. (2014). Suchasnyi urok ukrainskoi literatury [A modern lesson in Ukrainian literature]. Mykolaiv: Ilion (ukr).

Naukovi osnovy metodyky literatury (2002). [Scientific bases of methodology of literature]. N. Y. Voloshynoi (Ed.). Kyiv: Lenvit (ukr).

Yatsenko, T. O. Intehratsiia v systemi suchasnoi shkilnoi literaturnoi osvity (2002). [Integration in the system of modern school literary education]. Retrieved from: https://inlnk.ru/VooE6y (ukr).

Intehrovane navchannia [Integrated learning]. Glossary. An online course for primary school teachers. Retrieved from: https://inlnk.ru/JjjEXV (ukr).

Bohosviatska, A. I. (2016). Rozvytok intehratyvnoho myslennia uchniv zasobamy mystetstva slova [Development of integrative thinking of students by means of the art of speech]. Retrieved from: https://inlnk.ru/emmZam (ukr).

Nazarenko, L. A. (2020). «Zmishane navchannia» yak krok do komfortnoi osvity, yoho sutnist i perevahy [«Іnverted learning as an innovative form of educational process organization»] // Osvitolohichnyi dyskurs , 2020. – # 4 (31). – S. 163 – 181. DOI: 10.28925/2312-5829.2020.4.11 (ukr).

Metodyka vykladannia literatury: terminolohichnyi slovnyk (2008). [Methods of teaching literature: a glossary]. A. L. Sytchenka (Ed.). Kyiv : In Yure (ukr).

Kendau, D., Doerti, D. & Yost, D. (2004). Informatsiini tekhnolohii v navchanni [Information technology in education]. Kyiv: VNV (ukr).

Nazarenko, L. A. (2015). Formuvannia predmetnoi literaturnoi kompetentnosti starshoklasnykiv zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Formation of subject literary competence of high school students by means of information and communication technologies]. Candidate’s thesis. Mykolaiv: MNU (ukr).

Klochek, H. (2016). Mizhpredmetna intehratsiia navchalnykh predmetiv «Ukrainska literatura» ta «Zarubizhna literatura» yak obiektyvna neobkhidnist [Interdisciplinary integration of subjects «Ukrainian Literature» and «Foreign Literature» as an objective necessity]. Portal of public experts. Retrieved from: https://inlnk.ru/1PPO3g.

Murashchenko, O. V. (2021) Pidhotovka vchyteliv pochatkovykh klasiv u systemi pisliadyplomnoi osvity do intehrovanoho navchannia molodshykh shkoliariv [Preparation of primary school teachers in the system of postgraduate education for integrated teaching of primary school students]. Candidate’s thesis. Zaporizhzhia: ZNU. Retrieved from: https://inlnk.ru/0QQeyR (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-12

Номер

Розділ

Статті