ВИКОРИСТАННЯ STEM-ПІДХОДУ В ПІДВИЩЕННІ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ ТА ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Олена Ліскович Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0001-9523-8131

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.4.2024.11

Ключові слова:

підвищення кваліфікації вчителів, післядипломна освіта, практико-орієнтоване завдання, професійна компетентність учителів предметів природничо-математичного циклу та технологій, STEM-підхід

Анотація

У статті розкрито можливості використання STEM-підходу в освітньому процесі закладу післядипломної педагогічної освіти. Проаналізовано стан дослідження проблеми та доведено, що STEM є ефективним інструментом професійного вдосконалення вчителів предметів природничого циклу та технологій, оскільки забезпечує практичну спрямованість освітнього процесу, набуття досвіду проєктної діяльності, інтеграцію з іншими навчальними предметами. Визначено критерії відбору сучасного практико-орієнтованого змісту навчальних занять, що здійснюється на засадах STEM і відповідає принципам міждисциплінарного та трансдисциплінарного підходів та форм організації навчання, які мають забезпечити активність слухачів, залучення їх до дослідницької, конструкторсько-проєктувальної діяльності. Запропоновано приклади завдань до занять із вчителями математики та технологій, що відповідають визначеним критеріям.

Посилання

Balyk, N. R., Shmyher, H. P., Vasylenko, Ya. P., Oleksiuk V. P. & Skaskiv H. M. (2019). Stem-approach to the transformation of pedagogical education. E-learning and STEM Education, 11, 109–123. Retrieved from: https://us.edu.pl/wydzial/wsne/wp-content/uploads/sites/20/Nieprzypisane/el-2019-11-08-STEM-APPROACH.pdf (eng).

Haida, V. Ya. & Kavetskyi, V. Ye. (2023) .Osoblyvosti pidvyshchennia kvalifikatsii vchyteliv pryrodnychoi haluzi v konteksti rozvytku STEM-osvity [Peculiarities of Professional Development for Natural Sciences Teachers in the Context of STEM Education Development]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, 210, 83–89. Retrieved from: DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-210-83-89 (ukr).

Law of Ukraine «On Education». Zakonodavstvo Ukrainy. Retrieved from: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (ukr).

Liskovych, O. V. (2023). Vykorystannia mozhlyvostei STEM-osvity u protsesi pidvyshchennia kvalifikatsii vchyteliv fizyky ta astronomii [Utilizing the Opportunities of STEM Education in the Professional Development of Physics and Astronomy Teachers]. Veresen, 2 (97), 40–49. Retrieved from: DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.2.2023.04 (ukr).

Nezvychaini mozaiky R. Penrouza [Unusual mosaics]. Retrieved from: https://kpi.ua/2020-kp38-1 (ukr).

Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine of August 05, 2020 № 960-р «On the approval of the Concept of the development of science and mathematics education (STEM education) The concept of development of science and mathematics education (STEM education)». Retrieved from: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-shvalennya-koncepciyi-rozvitku-a960r (ukr).

Pohromska, H. S., Makhrovska, N. A., & Rohozhynska, E. K. (2022). Relevantnist matematychnoi osvity v synerhii skladnykiv STEM [Relevance of Mathematics Education in the Synergy of Components]. Veresen, 3 (94), 17–28. DOI: https://doi.org/10.54662/veresen.3.2022.03 (ukr).

Roger_Penrose. Retrieved from: https://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Penrose (eng).

Salnyk, I. V., Velychko, S. P. & Siryk, E. P. (2019). Formuvannia profesiinoi kartyny svitu vchytelia fizyky v STEM oriientovanomu navchalnomu seredovyshchi [Formation of the professional picture of the world of a physics teacher in a STEM-oriented educational environment]. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Seriia: Pedahohichna. Vyp. 25, 39–41. DOI: https://doi.org/10.32626/2307-4507.2019-25.38-41 (ukr).

Soroko, N. V. (2020). Pedahohichni modeli STEAM-oriientovanoho osvitnoho seredovyshcha dlia rozvytku informatsiino-tsyfrovoi kompetentnosti vchytelia osnovnoi shkoly [Pedagogical models of a STEAM-oriented educational environment for the development of information and digital competence of primary school teachers]. Fizyko-matematychna osvita. Vyp. 2 (24), 142–150 (ukr).

Soroko, N. V. (2018). Problema stvorennia STEAM-oriientovanoho osvitnoho seredovyshcha dlia rozvytku informatsiino-tsyfrovoi kompetentnosti vchytelia osnovnoi shkoly [The problem of creating a STEAM-oriented educational environment for the development of informational and digital competence of primary school teachers]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky. Vyp. 173 (2), 187–195. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2018_173(2)__45 (ukr).

Vitenko, I. M., Oleksiuk, O. R. & Kucher L. A. (2022). Realizatsiia kontseptsii STEM-osvity v systemi pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh pratsivnykiv [Implementation of the STEM Education Concept in the System of Teacher Professional Development]. Naukovi zapysky Maloi akademii nauk Ukrainy, 3 (25), 39–47. Retrieved from: DOI: https://doi.org/10.51707/2618-0529-2022-25-05 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають