ВИКОРИСТАННЯ ЗАДАЧ ФІЗИЧНОГО ЗМІСТУ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ «ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ»

Автор(и)

  • Олена Ліскович Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0001-9523-8131

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.3.2021.05

Анотація

      У статті розкрито можливості використання задач фізичного змісту під час вивчення окремих тем курсу за вибором «Фінансова грамотність». Підставою для дослідження став аналіз наукових публікацій із реалізації компетентнісного підходу в освітньому процесі, у яких фізичні задачі розглядаються як ефективний засіб формування та розвитку предметної і ключових компетентностей учнів. Автор запропонував використання таких задач у змісті навчання інших предметів, зокрема курсу «Фінансова грамотність». На основі аналізу змісту навчальної програми курсу визначено питання, під час вивчення яких доцільно використати міжпредметні зв’язки з фізикою через використання задач фізичного змісту. У розвідці запропоновані критерії відбору задач, наведені приклади задач до конкретних тем, проаналізований їхній зміст у контексті формування ключових компетентностей учнів.

 

 

Посилання

Benedysiuk, M. M. (2017) Zadachnyi pidkhid u fizytsi yak metod formuvannia kliuchovykh kompetentnostei v uchniv osnovnoi shkoly [Task approach in physics as a method of forming key competencies in primary school students]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu, 2 (41), 25–27 (ukr).

Benedysiuk, M. M. (2018) Zadachi z fizychnym zmistom na urokakh matematyky yak mozhlyvist intehratsii shkilnykh kursiv matematyky ta fizyky [Problems with physical content in mathematics lessons as an opportunity to integrate school courses in mathematics and physics]. In A. V. Prus, (Ed.), Theoretical and methodological aspects of teaching mathematical disciplines (pp. 103–135). Zhytomyr: Vydavnytstvo «Ruta» (ukr).

Law of Ukraine «On Education» (2017) Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (ukr).

Kaplun, V. M., Marina, M. S., & Tadeush, O. H. (2019) Formuvannia kliuchovykh kompetentnostei uchniv na urokakh fizyky za zadachnym pidkhodom [Formation of key competencies of students in physics lessons according to the problem approach] Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho, 1 (126) 44–51. DOI:10.24195/2617-6688-2019-1 (ukr).

Matiash, N. Yu (2016) Fizychni znannia v biolohii – odyn zi shliakhiv formuvannia mizhpredmetnoi kompetentnosti uchniv osnovnoi shkoly [Physical knowledge in biology is one of the ways to form interdisciplinary competence of primary school students] Fizyka ta astronomiia v ridnii shkoli, 6, 12–14 (ukr).

Finansova hramotnist. 10-11 klasy. Navchalna prohrama kursu za vyborom dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv (2019). [Financial literacy. Grades 10-11. Elective course curriculum for secondary schools] (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-12

Номер

Розділ

Статті