МУЗЕЙНА ПЕДАГОГІКА В УТВЕРДЖЕННІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ТА ГРОМАДЯНСЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олена Сокуренко Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0003-1702-4802

DOI:

https://doi.org/10.54662/veresen.4.2024.09

Ключові слова:

ідентичність, музейна педагогіка, музейний урок, національна ідентичність, національно-патріотичне виховання

Анотація

У науково-методичній статті обґрунтовано актуальність і доведено доцільність вивчення питання застосування музейної педагогіки в утвердженні української національної та громадянської ідентичності здобувачів освіти. Подано визначення поняття «музейна педагогіка» в зазначеному контексті. Визначено основні компоненти музейної педагогіки як засобу утвердження національної та громадянської ідентичностей здобувачів освіти. Акцентовано на особливостях проведення музейних уроків і занять як навчального методу. Подано орієнтовну структуру музейного уроку / заняття та його технологічну карту. Продемонстровано зразки завдань на такому уроці для здобувачів освіти на прикладі зошита для відвідувачів чеського Педагогічного музею імені Яна Амоса Коменського. Набули подальшого розвитку ідеї застосування музейної педагогіки в утвердженні української національної та громадянської ідентичності здобувачів освіти.

Посилання

Chervinska, I. (2019). Muzeina pedahohika yak instrument vzaiemodii zakladiv osvity i muzeiv u suchasnomu sotsiokulturnomu prostori [Museum pedagogy as a tool for interaction between educational institutions and museums in the modern socio-cultural space]. Osvitni obrii, 2, 16–21 (ukr).

Dovhyi, S. O., Topuzov, O. M., Bitaiev, V. A. & ta in. (2020). Muzeina pedahohika v naukovii osviti [Museum pedagogy in scientific education]. Kyiv: Natsionalnyi tsentr «Mala akademiia nauk Ukrainy». DOI: https://doi.org/10.32405/978-617-7945-15-3-2020-111 (ukr).

Dovhyi, S. O. (2022). Muzeina pedahohika v umovakh voiennoho stanu [Museum pedagogy in martial law]. Kyiv: Natsionalnyi tsentr «Mala akademiia nauk Ukrainy». DOI: https://doi.org/10.32405/978-617-7945-45-0-424 (ukr).

Karamanov, O. V. (2019). Muzeina pedahohika v systemi suchasnoi osvitnoi paradyhmy ta poshyrennia naukovykh znan [Museum pedagogy in the system of the modern educational paradigm and the dissemination of scientific knowledge]. Muzeina pedahohika v naukovii osviti, 48–50. Bila Tserkva: vydavnytstvo «Avtorytet» FOP Kurbanova Yu. V. (ukr).

Kozlovets, M. A. (2009). Fenomen natsionalnoi identychnosti: vyklyky hlobalizatsii [The phenomenon of national identity: challenges of globalization]. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka (ukr).

Kontseptsiia natsionalno-patriotychnoho vykhovannia v systemi osvity Ukrainy [The concept of national-patriotic education in the education system of Ukraine]. Retrieved from: https://zakononline.com.ua/documents/show/506238___695642#n12 (ukr).

Kremen, V. (2005). Ukraina: osiahnennia identychnosti [Ukraine: Understanding Identity]. Den, 23 serpnia, 1, 6 (ukr).

Law of Ukraine «On the Basic Principles of State Policy in the Sphere of Strengthening Ukrainian National and Civic Identity». Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2834-20#Text (ukr).

Nahorna, L. P. (2002). Natsionalna identychnist v Ukraini [National Identity in Ukraine]. K.: IPiEND (ukr).

On approval of the Procedure for training, retraining and advanced training of specialists in the field of strengthening Ukrainian national and civic identity. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated November 14, 2023 No. 1196. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1196-2023-п#Text (ukr).

Puseplina, N. M. (2011). Muzeino-pedahohichna diialnist u systemi osvity doroslykh [Museum-pedagogical activity in the system of adult education]. Pedahohichni nauky, 3, 30 (ukr).

Snahoshchenko, V. V. (2010). Profesiina pidhotovka maibutnoho vchytelia istorii zasobamy muzeinoi pedahohiky [Professional training of future history teachers by means of museum pedagogy]. Kyiv (ukr).

Udovychenko, L. (2022). Problema kulturno-natsionalnoi identychnosti ta shliakhy yii vyrishennia u novii ukrainskii shkoli [The problem of cultural and national identity and ways of its solution in the new Ukrainian school]. Pedahohichna osvita: Teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika, vyp. 37 (1), 70–75. Retrieved from: https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/330 DOI: https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.3710 (ukr).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають